recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 36>
Forfatter
Besked
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 18:33
Kunne godt bruge en hjælpende hånd.

Jeg har kig på at bruge denne som TV møbel http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60134049/.

Recieveren, modemet, boxee osv. skal stå inde i den. Jeg tager hylden ud i den ene side så der er plads til reciever i højden, monterer et par låger der er skåret hul i med højttalere stof i dobbeltlag hvid (alternetivt sort). Det lyder alt sammen meget simpelt.

Problemet er at møblet ikke er dybt nok. Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg forlænge det bag til så det stadig kan monteres på væggen? Det skal forlænges mellem 8-10 cm. så der kan blive plads til ledninger og stik.


Nogen der har gode fif?
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 19:54

Tror du skal lede efter andet møbel. Der er som jeg ser det alt for mange problemer med det til det du har tiltænkt.

Der findes ikke låger som passer til systemet.
 
Kender ikke det eksakte møbel, men kender IKEAs produkter godt nok til at jeg ikke ville hænge det på en væg med tung "maskineri" i.
 
Kan ikke helt forstå den del med at forlænge det udover det vil give en masse problemer.
 
Hvad er dine krav helt præcist, altså udover det ikke må koste alverden?
 
Mvh Emil
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Tror du skal lede efter andet møbel. Der er som jeg ser det alt for mange problemer med det til det du har tiltænkt.


Der findes ikke låger som passer til systemet.

 

Kender ikke det eksakte møbel, men kender IKEAs produkter godt nok til at jeg ikke ville hænge det på en væg med tung "maskineri" i.

 

Kan ikke helt forstå den del med at forlænge det udover det vil give en masse problemer.

 

Hvad er dine krav helt præcist, altså udover det ikke må koste alverden?

 

Mvh Emil


Møblet i sig selv er skam fint nok, har allerede en tilsvarende der gør det ud for vitrine skab. Mener at ha' læst på hjemmesiden at det kan belastes med 30 kg. Så det burde kunne gå (receiver vejer 17 kg). Anyways jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i at det bliver svært at forlænge det. Jeg synes dog jeg har set en anden laver en tilsvarende manøvre på et tidspunkt med noget højtalerstof så der var indtænkt udluftning til HIFI grejet. Jeg kan dog tage fejl.

Jeg er ude efter et møbel der er 100-120 cm bredt, 30-40 cm højt, og 45-50 cm dybt, derudover skal det vægmonteres. På fronten skal der være stof, helst hvidt så det passer med mine RX6 Silver. Jeg kan simpelthen ikke finde noget der passer til et DIY projekt hos de etablerede møbelproducenter.

Jeg faldt dog over hifimøbler.dk på facebook i går. Det ser ud til han har tilbud på lige det jeg er efter til 2700,- så hvis alt andet slår fejl bliver det nok et smut forbi ham
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:52
Jeg har flere bestå møbler og de er meget fleksible. Der findes faktisk låger med højtalerstof til dem og mange forskellite typer låger, skuffer m.m. Jeg havde en der var vin i på et tidspunkt og den valgte jeg at sætte ekstra støtte ned under - det var et bræt og det virkede fint.  
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 21:12
Hvad med dette evt. den til 2400kr
 
 
Plus hvide stoflåger.
 
Har selv købt to stof låger ved dem og kvaliteten og service i top til en meget fin pris.
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 21:45
Fint forslag men prisen er højere end den hos Hifimøbler.dk, Plus jeg får mindre plads for pengene hos tvbord.dk ;).
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 22:19
Hifimøbler.dk ?
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hifimøbler.dk ?


Find ham på facebook. Han er vidst nystartet.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Kunne godt bruge en hjælpende hånd.

Jeg har kig på at bruge denne som TV møbel http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60134049/.

Recieveren, modemet, boxee osv. skal stå inde i den. Jeg tager hylden ud i den ene side så der er plads til reciever i højden, monterer et par låger der er skåret hul i med højttalere stof i dobbeltlag hvid (alternetivt sort). Det lyder alt sammen meget simpelt.

Problemet er at møblet ikke er dybt nok. Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg forlænge det bag til så det stadig kan monteres på væggen? Det skal forlænges mellem 8-10 cm. så der kan blive plads til ledninger og stik.


Nogen der har gode fif?


Jeg benytter 2 stk af disse, der jo bare er en højere model af dem du kigger på. Og jeg har låger på de 2 af dem.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40134050/

Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 17:24
Jeg overvejer at købe et IKEA Stockholm TV-bord. Nogle der har det? Fordele, ulemper osv?

Synes nemlig selv det ser lidt "luxury" ud ;P Link under billedet. Jeg tænker selvfølgelig på bordet i valnøddetræ.

Mvh
Knaldperlen



http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60239715/#/60239715
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 20:55
Ser totalt fedt ud på billeder i al fald. Dybden ville kunne give problemer i forhold til at kunne have plads til dit udstyr.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 11:07
IKEA kan et eller andet med deres billeder. :) Men når man så endelig kommer ud i varehuset og tester varen, så er alt vind og skæv og det både binder, knirker og beklager sig. Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu