recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 36>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 18:43
Du starter midt på en langside og går ud mod hvert hjørne. Sørg for at klipse stoffet på i en side samtidig med det strækkes. Herefter på modsatte langside midtpå, og gå mod hjørner. Her er det vigtigt at strække ens i begge retninger.

Jeg klipper altid stoffet til, så det kun er 5-10 cm for stort. Så kan man bedre holde øje med at strækningen blir ensartet.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du starter midt på en langside og går ud mod hvert hjørne. Sørg for at klipse stoffet på i en side samtidig med det strækkes. Herefter på modsatte langside midtpå, og gå mod hjørner. Her er det vigtigt at strække ens i begge retninger.

Jeg klipper altid stoffet til, så det kun er 5-10 cm for stort. Så kan man bedre holde øje med at strækningen blir ensartet.

Det var netop det med at strække "ned mod hjørnet", når der klipses, der var sværere en forventet.

Jeg spekulerer også i en model, hvor jeg klipser midt på i alle 4 sider først (så man er sikker på det er spændt ud i begge retninger, og så arbejder ud imod et hjørne skiftevis fra to tilstødende sider.

Hvordan tackler I hjørnerne, hvor der jo er den del stof?
Klipper man det væk i et "V"?

Og hvad med der hvor hængslerne sidder?
Jeg vil gerne hæfte "indvendigt i rammen", ikke bare på bagsiden af lågen, men stoffet dækker jo så for der, hvor hængslet skal monteres.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 19:20
Det der skal strækkes hen mod hjørnet er meget lidt. Jeg har ikke klippet noget af hjørnerne. Pga at stoffet kan strækkes, er det let at lave et pænt hjørne. Det var meningen jeg ville ha limet en bred tape indvendigt, men nåede aldrig så langt. Mine låger er uden hængsler, og glider ind under toppladen på alulister. Så ser aldrig bagsiden.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 18:55
Ja ja, rigtig handyman bliver jeg aldrig, og ting tager tid (jeg er ret vanskelig med detaljer).

Men det lykkedes da i sidste ende.

Har ikke fået grejet på plads endnu, men her er skabet med låger.

Jeg har sådan en "tryk ind for at åbne" i toppen.
I andre der har sådan en, bruger i en form for stopper i bunden også?
Min låge går en smule mere ind for neden, hvor der ikke er noget der stopper dem.








Glæder mig til, at få grejet ind på plads igen.
Ville gerne have en ny receiver i samme ombæring, men det må blive en anden gang.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
superbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-August-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 12:14
Vil da også lige vis mit :D



De hvide magnet beslag er kun midlertidig, ind til jeg får taget mig sammen og lavet en bedre løsning :D 








Næste projekt er nok lige at få fræset ledninger ind i væggen samt at skifte savsmuldtapeten ud. 




Redigeret af superbo - 29-April-2016 kl. 00:51
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 18:08
Ser flot ud men har lige et par spørgsmål Thumbs Up

Har du ikke mulighed for anden placering af din printer og din "badevægt" under skabet ? skaber noget øjenstøj i din ellers fine Surround komposition (ser med vilje væk fra kablingen - men kan det ikke få plads i den kanal du allerede har monteret?) og dit sidste billede ser ud som om det ikke hører til, er det ikke fra et alm. mødelokale ? 


Redigeret af Just Curious - 11-April-2016 kl. 18:41
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
superbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-August-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 01:00
Nej har desværre ikke så mange andre muligheder med min printer, bor i en lille 50kvm lejloghed, men man ligger i mærke til din når lågerne sidder på. 

Badevægt Tongue Du mener min robot støvsuger 

jo sidste billede var bare et ref billed til kommende projekt  med hensyn til akustik  forbedring af stuen
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Her er et andet eksempel på en Montana Reol. Modulerne er 46,8 cm bredde, 35,4 cm høje og 46,8 cm dybe.

Alt

... og sådan ser det ud med åbne låger:



Ledningsrodet er gemt bag en falsk bagside bagved filmene i det venstre modul

Lågerne er super praktiske, da de kan være åbne uden at man risikerer at gå ind i dem, som ved normale låger.


Nogen der ved hvor man finder disse låger? Syntes ikke jeg kan finde dem...
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 11:41
Det er en del af Montana systemet. Mine låger er massive, men nu kan man også få dem med trådnet.

Montanas katalog virker ikke helt komplet, så det nemmeste er nok at kontakte en forhandler, eller spørge Montana hvor deres konsulent kommer i dit lokalområde. Vi brugte en der hed June, og hun var god til at komme med løsningsforslag.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 16:04
Vis mig dit TV/Hifi møbel. -  Synd denne tråd stoppede.
______________________________________________

Der må  være mange der har fået TV/ Hifi møbel siden 2016. Kom på banen. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 16:38
ja denne tråd er for mig ret aktuel.

Er næsten færdig med et custom bord af 50 mm egeplanker.

Mest fordi min Yamaha rx-a3080 er ret høj og dyb. Og ville gerne have center HT i et møbel og ikke oven på.

Må se om jeg kan lave et par små billeder dette forum kan acceptere.







Redigeret af wamsler - 16-April-2020 kl. 16:43
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 17:17
Ikke nyt men vil da gerne være med til og genoplive tråden lidt :)



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu