recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 36>
Forfatter
Besked
Irontoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irontoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 19:11
Jeg er rigtig glad for mit. Dog har jeg en enkelt udfordring, og det er center højtaleren. Lige nu ligger der en Opticon Vokal i midterrummet, men jeg kunne godt tænke mig en B&W, men de er desværre for brede.

Så kunne jeg smide den oven på møblet, men så hænger fjernsynet for tæt på møblet - ooooh the choices!

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg har det her tvbord, som jeg er rigtig glad for. Hullerne gør at jeg kan holde lågerne lukkede uden at det bliver for varmt. Eneste ulempe er at den ikke er særlig dyb, så jeg er lidt begrænset i valget at forstærker. Heldigvis laver Yamaha en ret fornuftig A8xx serie.






MEGET pænt! Men hvis der fulgte frontstof med til højttalerne, og hvis dette haves endnu, så prøv lige at smid det på centeren... Det ville se endnu bedre ud! På de to andre, er det ligemeget....


Redigeret af mnielsen - 19-April-2020 kl. 20:03
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 20:13
er der ikke front stof på?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 19:58
Der er stof på. Grunden til at "centeren" ser lidt speciel ud er at det er tre ens højttalere jeg har som fronter. Så det er en almindelig kompakt højttaler jeg bare har lagt ned. 
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Irontoe Irontoe skrev:

Jeg er rigtig glad for mit. Dog har jeg en enkelt udfordring, og det er center højtaleren. Lige nu ligger der en Opticon Vokal i midterrummet, men jeg kunne godt tænke mig en B&W, men de er desværre for brede.

Så kunne jeg smide den oven på møblet, men så hænger fjernsynet for tæt på møblet - ooooh the choices!

Du må ud i skuret og hente fuksvansen og korte benene lidt af, så der bliver plads ovenpå racketLOLLOL
Ning
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Irontoe Irontoe skrev:

Jeg er rigtig glad for mit. Dog har jeg en enkelt udfordring, og det er center højtaleren. Lige nu ligger der en Opticon Vokal i midterrummet, men jeg kunne godt tænke mig en B&W, men de er desværre for brede.

Så kunne jeg smide den oven på møblet, men så hænger fjernsynet for tæt på møblet - ooooh the choices!


Hvordan er lyden fra center? Vil gerne selv have et 2.1 setup med to reol højtalere inde i enten et DIY eller fx clic møbel, men er bange for at lyden bliver "lukket inde" ved at de er placeret inde i reolen. 

Eks: 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:32
Har kørt stilen uden tvmøbel, dog er "skamlen" fra jysk udhulet og har tidligere haft kabler og apple tv liggende inde i denne :)


Til top
Irontoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irontoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Oprindeligt skrevet af Irontoe Irontoe skrev:

Jeg er rigtig glad for mit. Dog har jeg en enkelt udfordring, og det er center højtaleren. Lige nu ligger der en Opticon Vokal i midterrummet, men jeg kunne godt tænke mig en B&W, men de er desværre for brede.

Så kunne jeg smide den oven på møblet, men så hænger fjernsynet for tæt på møblet - ooooh the choices!


Hvordan er lyden fra center? Vil gerne selv have et 2.1 setup med to reol højtalere inde i enten et DIY eller fx clic møbel, men er bange for at lyden bliver "lukket inde" ved at de er placeret inde i reolen. 

Eks: 

Je kan ikke høre forskel, så det skal du nok ikke være nervøs for :)
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 22:31
Således ser det ud
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 11:26
Jeg IKEA hackede mig til dette sidste år. Efter jeg fik pris på det ønskede fra hifimøbler.dk blev jeg enig med mig selv om at det kunne jeg gøre billigere (og så havde jeg en undskyldning for at købe en overfræser).

Jeg er selv ret tilfreds med det, det kunne dog godt have været lidt dybere. Så har måtte skære lidt større huller i bagpladen for at alle kabler kan være der.

Det er et standard Billy tv møbel, hvor jeg har lavet en anden bordplade til, købt andre ben og modificeret lågerne med stof.

Færdigt resultat.



Bordplade skæres og fræses til.



Inden alle låger kom på.

Har fræset et lille spor, som rester ved hjørnet kan klipses i, det giver et ret fint hjørne. Hængsler passer i forborede huller og stoffet bliver bare presset med ned i.


Flot hjørne syntes jeg selv Smile

Der mangler lidt afdækning på kanten inden i lågen, og hylderne inden i møblet burde måske være sorte da de kan spottes i hvid i gennem lågen.
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 12:22
Flot arbejde, men lidt synd den plante står lige der... 
Ning
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Flot arbejde, men lidt synd den plante står lige der... 


Tak Big smile

Den på bordet er væk, den anden insisterede konen på. Tænker jeg nok overlever LOL
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu