recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 34567 36>
Forfatter
Besked
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nsane206 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 18:09

Godt emne

Men jeg tror der er nogen der skal resize sit billede...

Her er mit trætempel

 

Beskrivelse: 38mm lys fyr der malet med sort rustik olie, tidsmæssigt der tager det en god weekend, og god planlægning at blive færdig. Der er lavet en sokkel i bunden så ledningerne kan ligge i "graven".

Pris: Ca 5000.-

Vægt: vil tro det vejer 1½ ko  

 

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Godt emne

Men jeg tror der er nogen der skal resize sit billede...

Her er mit trætempel

 

Beskrivelse: 38mm lys fyr der malet med sort rustik olie, tidsmæssigt der tager det en god weekend, og god planlægning at blive færdig. Der er lavet en sokkel i bunden så ledningerne kan ligge i "graven".

Pris: Ca 5000.-

Vægt: vil tro det vejer 1½ ko  

 

Det ser rigtig godt ud det der. Super flot.



Redigeret af bony - 28-August-2012 kl. 16:25
Til top
DesertMC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesertMC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:00
nsane206ja du har helt ret hvor/hvordan resizer ja mine billeder og til hvad størrelse?
Mvh

Christian
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

nsane206ja du har helt ret hvor/hvordan resizer ja mine billeder og til hvad størrelse?

Microsoft har et brugervenligt program her til formålet:

Picture Resizer - Når det er installeret kan du bare højreklikke på billedet og du har en resize mulighed.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppow ertoys.mspx



Redigeret af hedberg - 10-Oktober-2008 kl. 21:25
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
DesertMC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesertMC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 08:54
Tak for hjælpen så er det gjort............
Mvh

Christian
Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foods Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh



Redigeret af Foods - 12-Oktober-2008 kl. 11:33
Mvh.
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikeaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 12:39

Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh

Tak skal du have
Jeg tror du bliver nød til at beholde mindst en af ruminddelingspladerne ellers tror jeg reolen bliver for ustabil, men det kan jo lige prøve at tage dem ud og se hvad den siger til det.
Jeg har lavet lågerne ud af en mdf plade jeg har skåret ud med rundsav og stiksav, det valgte jeg pga jeg gik ud fra jeg ville få de mest stabile låger, når det i midten af lågen blev fjernet, og ja de er meget stabile, der er ingen slinger i valsen .

Hørstoffet er noget tættere end det rigtige frontstof, men umildbart synes jeg ikke jeg kan hører den store forskel når jeg tager det af.

Jeg ligger lige et par billeder op måske de kan hjælpe dig.
Held og lykke med projektet.



Redigeret af ikeaboy - 12-Oktober-2008 kl. 12:40
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 14:14

Hvem der bare havde så meget snilde og håndværker-talenter.

Jeres DIY projekter ser sgu godt ud!

Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foods Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh

Tak skal du have
Jeg tror du bliver nød til at beholde mindst en af ruminddelingspladerne ellers tror jeg reolen bliver for ustabil, men det kan jo lige prøve at tage dem ud og se hvad den siger til det.
Jeg har lavet lågerne ud af en mdf plade jeg har skåret ud med rundsav og stiksav, det valgte jeg pga jeg gik ud fra jeg ville få de mest stabile låger, når det i midten af lågen blev fjernet, og ja de er meget stabile, der er ingen slinger i valsen .

Hørstoffet er noget tættere end det rigtige frontstof, men umildbart synes jeg ikke jeg kan hører den store forskel når jeg tager det af.

Jeg ligger lige et par billeder op måske de kan hjælpe dig.
Held og lykke med projektet.



Spændende læsning! Så har jeg været i Fog og købe en MDF plade der skulle passe til formålet; spørgsmålet er så bare hvilket hængsel jeg skal bruge til projektet; jeg har været i IKEA men har ikke kunnet finde noget passende; hvilket bruger du?
Mvh.
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikeaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 10:52

Hej Foods

Hvis du mener hvilke hængsler jeg har brugt til lågen, så har jeg brugt sådan et langt messingbeslag (se billede med den store midter låge uden stof på) beslaget er ligeså langt som lågen. Først skruet jeg beslaget fast på lågen, derefter betrak jeg lågen med stof også ud over hængslet og så skruet jeg lågen på reolen. Ved at gøre det på den måde slutter lågen hel tæt til reolen og man kan ikke se hængslerne.

Messingbeslaget er købt i et byggemarked.

Til top
Søhesten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søhesten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 15:08

Der er godt nok nogle kreative mennesker på dette forum - Sådan nogle hænderne sidder rigtigt på..:D

Men jeg synes nu alligevel jeg ville vise hvad jeg har valgt at gøre - med mine kontornusser evner, dvs få og simple virkemidler (Noget porebeton og en sav).

Jeg havde jo lidt samme problem som andre herinde. Kunne bare ikke finde det møbel jeg manglede.

Og jeg synes faktisk det blev noget bedre end jeg havde forventet. Selvom jeg like skal have fat i en ny glasplade til toppen, da jeg brugte nogle gamle jeg havde liggende.

/Søhesten - Førstegangs poster



Redigeret af Søhesten - 15-Oktober-2008 kl. 15:10
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Søhesten Søhesten skrev:

Der er godt nok nogle kreative mennesker på dette forum - Sådan nogle hænderne sidder rigtigt på..:D

Men jeg synes nu alligevel jeg ville vise hvad jeg har valgt at gøre - med mine kontornusser evner, dvs få og simple virkemidler (Noget porebeton og en sav).

Jeg havde jo lidt samme problem som andre herinde. Kunne bare ikke finde det møbel jeg manglede.

Og jeg synes faktisk det blev noget bedre end jeg havde forventet. Selvom jeg like skal have fat i en ny glasplade til toppen, da jeg brugte nogle gamle jeg havde liggende.

/Søhesten - Førstegangs poster

Det er sgu mere specielt end kønt for at være ærlig  - og TV'et er placeret for højt efter min mening.

/ Jørgen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu