|
NEC2500A ved at stå af? |
Besvar |
Forfatter | |
Insaniac
Super bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
Emne: NEC2500A ved at stå af? Sendt: 15-April-2005 kl. 19:04 |
Hej! Jeg har vel nu haft min NEC2500A i 1-1½ års tid og har gennem tiderne brugt den gevaldigt. Så her de sidste par dage har jeg skulle tage en masse backups af mine dvdfilm. Ingen problemer der, men så i går så tager jeg backup af én film, så sætter jeg den næste over og ligepludselig skratter lyden i højtalerne osv når jeg encoder med DVDshrink mens jeg hører musik. Fair nok, tænker jeg og slukker musikken. Plejer ellers altid godt at kunne arbejde med computeren mens den ripper. Men så da jeg så ville brænde den ud lagger computeren fuldstændig og man kan overhovedet ikke benytte computeren. Hvad fanden skyldes denne ændring fra minut til minut? Er drevet ved at stå af? Hvis ja, dækker reklamationsretten så egentlig stadig? Man har jo 2år. På forhånd tak. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 16-April-2005 kl. 10:50 |
Det kan nemt være drevet der har haft sine bedste dage, men sidder der en harddisk på samme kabel kan det også være den der trækker systemet ned (også selv om du ikke lige bruger den under brændingen). Det bedste at gøre er at sætte så få enheder på som muligt - dvs én harddisk og én brænder - og det på hver sit kabel. Du kan så se om det virker og evt gå videre, eller stoppe. Med hensyn til reklamationsret - så har du ret til at reklamere. Og nogen mener at din ret holder op der, men fx forbrugerrådet mener at du har ret til reparation. Mange forhandlere vil være uenig i det sidste, så det er op til dig at argumenterer godt. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Spunk
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Sendt: 16-April-2005 kl. 13:41 |
reklamation.. hmm. jeg ville ikke engang gide at reklamere over et brænder drev... Du kan købe en af de nye 16x speed med Dual +/- support for omkring 400-500 kr.
Noget helt andet er at de selvfølgelig ligeså godt kan være dit lydkort eller et software problem.. Nu har du vel lige prøvet at restarte maskinen.. |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 17-April-2005 kl. 00:57 |
Hej Insaniac, Det kan skyldes mange ting at PC'en hakker i det... Har du prøvet at bringe joblisten/taskmanageren op mens problemet er der (tryk evt. Ctrl-Shift-Esc). Her kan du se hvilken process der tager al processor kraften (hvis det er det der er problemet). I nogle tilfælde kan det være I/O til filsystem eller netværk der sløver det hele ned (og det vil så ikke opræde i joblisten). Prøv evt. at lukke for netværket og se om det hjælper (hvis du er inficeret af virus eller et program tilgår netværket med fuld kraft - alternativt kan TDIMon vise de programmer der benytter nettet). I filfælde af filtrafik, kan du med et program som Filemon overvåge hvilke filer der bliver skrevet og læst. Du har ikke installeret nye styreprogrammer til dine enheder (eller installeret ekstra HDD/DVD) eller lagt Windows SP2 (eller nye fixes) på dit system for nylig (der kan have skabt problemerne)?!? /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Insaniac
Super bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
Sendt: 17-April-2005 kl. 14:40 |
Hej igen! Er først lige kommet hjem fra weekendtur så har først haft mulighed for at svare nu. Nej, jeg har slet ikke installeret nogle nye ting der kunne have indflydelse. Mener det begyndte med at jeg stille og roligt havde problemer med at den umiddelbart brændte fint, men når man afspillede Backup´en, så laggede den. Plejede den ellers ikke med de skiver. Troede bare det så var en dårlig spindel skiver. Løbende havde jeg også problemer med at encode med NEC2500A vha DVDshrink, hvor jeg så bare brugte mit Asus drev istedet. Men så fik jeg fx NEC2500A til at encode 2 Fast 2 Furious men opdagede så den skrattede i musikken. Fair nok, tænkte jeg. Kunne være fordi skiven var ridset. Så da jeg ville brænde den ud, skete der så det jeg har beskrevet i mit første indlæg. Men synes da selv det tyder på at det er ved at stå af så. Hvilket drev vil I istedet anbefale? NEC3500A? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |