recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV 2 på vej mod økonomisk kollaps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV 2 på vej mod økonomisk kollaps

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

TV2's reklamaindtægter er faldene, men det er jo ikke politikernes skyld. TV2 har ekspanderet meget og en de nye kanaler skulle være finansieret ved kundebetaling og reklameindtægter.

Markedet går mod niche kanaler, og der gælder hele europa. Den udvikling kan ikke stoppes, og TV2 havde valget imellem at være med eller kigge på. Men faldet på hovedkanalen ville være kommet uanset, det er en trend som ses overalt - i sammenlignelige lande.

Og som TV 2 offentligjorde omkring regnskaberne, så har den økonomiske kurs ikke været skæv. Det er radioen der trak ned, men underskudet er reduceret væsentligt. Med andre ord, havde det ikke været for det radioeventyr, ville der være et pænt overskud i TV2 for i år.

Det er som allerede nævnt ikke fortiden der er udfordringen for TV 2 og politikerne, det er fremtiden. Det er retsagerne ved EF-domstolen, det er recessionen og det er den øgene konkurrence .. ikke fra TV 2's egne niche kanaler (for de spytter jo i kassen hos TV 2) men konkurrence fra alle de øvrige kanaler incl. niche kanalerne fra MTG, SBS osv. Samt selvfølgelig den diffirenciering som sker på sigt - hvor de unge har nok i sociale netværk og ikke gider så meget TV.

Men TV 2's - og dermed ejerne, statens - store udfordring er at definere hvad TV 2 skal være fremover, og hvad der kan sikre det. For det er point-of-no-return nu ... forstået på den måde at tallene ikke hænger sammen for fremtiden. Det var ihvertfald hovedkonklusionen i den feature artikel som JP bragte søndag ... enderne når ikke sammen, når der kigges fremtiden. Selv nær fremtid pga. verdensøkonomien og det digitale sendenet .. nå ja, og så retsagerne, men dem har hverken TV 2 eller politikerne kontrol over.

  /Lars

 

Hvis jeg skal citeres for noget, bør det ikke ske i udpluk, der helt forplumrer, hvad jeg har skrevet.
Det TV2 har skrevet om, er ikke det jeg efterlyser, men selve regnskaberne og mellemregningskontiene. Hvis man ekspanderer så voldsomt, som TV2 har gjort, vil det normalt kræve en betydelig egenkapital eller ditto lån. Afskrivningerne ved sådanne investeringer betyder oftest, at der vil gå år før der er et reelt overskud, for slet ikke at tale om et likviditetsoverskud. Jeg skrev også om deres radiokanal, som du jo også bruger som en delvis begrundelse.
Den her er meget brugt: Hvis og hvis - så havde regnskabet vist et pænt overskud. Den kan ikke bruges - eventyret med har jo fundet sted. Hvem traf beslutningen??? TV2 selvfølgelig. At der kan komme en EF-dom, der går TV2 imod er jo noget, der har været kendt længe også mens ekspansionen fandt sted.
Du har da ret i, at udviklingen går mod niche kanaler, men har man ikke råd/evner må man vente eller holde sig væk. Tempoet kunne også have været mere afdæmpet.
For enhver virksomhed er det børnelærdom, at de skal se på de fremtidige muligheder/indtægter. Det gælder selvfølgelig også TV2. Det skulle de have startet med og ikke komme halsende, når det er gået galt. Det virker nærmest som om, at det digitale net kommer bag på TV2. Min mening er helt klar: Dårlig ledelse med en snert af "storhedsvanvid" - desværre.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 18:39

Med dagens dom er der vel kun en vej frem , og det er et salg , eller hvad?...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Med dagens dom er der vel kun en vej frem , og det er et salg , eller hvad?...

MVH

Som jeg har hørt TV2's adm. direktør udtale i dag, har den foreløbige sejr intet at gøre med TV2's nuværende økonomiske problemer. Gælden på de 850.000.000 kr. tynger lige meget.



Redigeret af joern.loenborg - 22-Oktober-2008 kl. 19:15
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 20:38

TV-avisen vil her kl 21 gennemgå potentielle købere af TV2...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 01:30

Jeg opgav at læse alle indlæggene, så det kan være jeg gentager noget  her.

En kanal der stort set bruger sendefladen på at sende genudsendelser er ikke relevant. Det kan ikke være rigtigt at genudsendelser af Friends, Baywatch, Klovn, 90210, Langt fra Las Vegas etc skal bære en TV station. Det varer vel heller ikke ret længe før Linie 3s jubilæums Show bliver genudsendt for 17 gang. Det eneste de ikke gen-gen-gen udsender er efterhånden Nyhederne, nok fordi de fatter at selv Magrethe Vestager ikke tåler en gentagelse

Det eneste de bidrager med er en lidt friskere vejrudsigt, lidt kriminalsstof og det er så det, eller hvad??

Vild med Dans er fedt for nogen og ufedt for andre (mig!!), men det er vel ikke nok til at holde liv i en TV station 

Så lad os lukke den ned, fyre ledelsen og starte en ny station med friske medarbejdere. Det kunne være rigtig fedt med en helt ny station, med helt friske ideer.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg opgav at læse alle indlæggene, så det kan være jeg gentager noget  her.

En kanal der stort set bruger sendefladen på at sende genudsendelser er ikke relevant. Det kan ikke være rigtigt at genudsendelser af Friends, Baywatch, Klovn, 90210, Langt fra Las Vegas etc skal bære en TV station. Det varer vel heller ikke ret længe før Linie 3s jubilæums Show bliver genudsendt for 17 gang. Det eneste de ikke gen-gen-gen udsender er efterhånden Nyhederne, nok fordi de fatter at selv Magrethe Vestager ikke tåler en gentagelse

Det eneste de bidrager med er en lidt friskere vejrudsigt, lidt kriminalsstof og det er så det, eller hvad??

Vild med Dans er fedt for nogen og ufedt for andre (mig!!), men det er vel ikke nok til at holde liv i en TV station 

Så lad os lukke den ned, fyre ledelsen og starte en ny station med friske medarbejdere. Det kunne være rigtig fedt med en helt ny station, med helt friske ideer.



Nævn EN kanal som genudsender mindre end TV2?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Nævn EN kanal som genudsender mindre end TV2?

DR1 og DR2 genudsender egenproducerede udsendelser een gang. TV2 genudsender i een uenlighed, specielt de billige amerikanske serier

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Nævn EN kanal som genudsender mindre end TV2?

DR1 og DR2 genudsender egenproducerede udsendelser een gang. TV2 genudsender i een uenlighed, specielt de billige amerikanske serier



Tja jeg ved at Dawsons Creek og Frost blandt andre har været genudsendt ganske mange gange.
Iøvrigt er det vel ligegyldigt om det er egne programmer eller indkøbte der bliver genudsendt, en genudsendelse er vel en genudsendelse.

Men jeg mente nu andre kommercielle stationer, hvilket jeg nok skulle have præciseret


Redigeret af mufcdk1974 - 23-Oktober-2008 kl. 12:10
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 13:42

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Iøvrigt er det vel ligegyldigt om det er egne programmer eller indkøbte der bliver genudsendt, en genudsendelse er vel en genudsendelse.

Men jeg mente nu andre kommercielle stationer, hvilket jeg nok skulle have præciseret

Forskellen er at DR programmerne bliver genudsendt kort tid efter de er vist første gang, som regel på et helt andet tidspunkt. Det giver mulighed for at se det hvis man ikke lige fik set det første gang. Det der er så p.... irriterende på TV2 er at de sender f.eks. Langt fra Las Vegas igen og igen og igen, det samme med Klovn, Beverly Hills, Venner osv. og så i Primetime.

Der er ikke rigtig andre kanaler at sammenligne med, da TV2 og DR1 er de eneste sammenlignelige stationer i Danmark. Der er ikke andre der udfører Public Service

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Iøvrigt er det vel ligegyldigt om det er egne programmer eller indkøbte der bliver genudsendt, en genudsendelse er vel en genudsendelse.Men jeg mente nu
andre kommercielle stationer, hvilket jeg nok skulle have præciseret


Forskellen er at DR programmerne bliver genudsendt kort tid efter de er vist første gang, som regel på et helt andet tidspunkt. Det giver mulighed for at se det hvis man ikke lige fik set det første gang. Det
der er så p.... irriterende på TV2 er at de sender f.eks. Langt fra Las Vegas igen og igen og igen, det samme med Klovn, Beverly Hills, Venner osv. og så i Primetime.



Definer prime time. Beverly sendes om eftermiddagen og Klovn sendes sent om aftenen.

Derudover er DR ikke et hak bedre med Frost, Barnaby, Huset på Christianshavn, Columbo, Taggart osv. osv.
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 15:05

TV2, herunder deres radio, har i årevis troet, at når Casper Christensen sagde tissemand, så strømmede lyttere/seere (og reklamekroner) til.

/J

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Iøvrigt er det vel ligegyldigt om det er egne programmer eller indkøbte der bliver genudsendt, en genudsendelse er vel en genudsendelse.

Men jeg mente nu andre kommercielle stationer, hvilket jeg nok skulle have præciseret

Forskellen er at DR programmerne bliver genudsendt kort tid efter de er vist første gang, som regel på et helt andet tidspunkt. Det giver mulighed for at se det hvis man ikke lige fik set det første gang. Det der er så p.... irriterende på TV2 er at de sender f.eks. Langt fra Las Vegas igen og igen og igen, det samme med Klovn, Beverly Hills, Venner osv. og så i Primetime.

Der er ikke rigtig andre kanaler at sammenligne med, da TV2 og DR1 er de eneste sammenlignelige stationer i Danmark. Der er ikke andre der udfører Public Service



Ja TV2 har public service forpligtigelser, men de er så udvandet at TV2 som station mere ligner TV3 end DR, desuden skal TV2 heller ikke konkurre med DR om licens men med SBS og Viasat om reklamekroner.

Iøvrigt glemmer du vist genudsendelser af Taxa, Matador, Rejseholdet osv osv.
Nu er genudsendelser ikke per definition dårlige, bare se på seertallene til eksempelvis Matador og Rejseholdet, men ingen tv stationer kan sige sig fri for at genudsende deres programmer igen og igen og igen og......., her er TV2 hverken bedre eller dårligere end deres konkurrenter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu