recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke programmer til encodeing af MPEG4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke programmer til encodeing af MPEG4?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke programmer til encodeing af MPEG4?
    Sendt: 02-December-2008 kl. 13:05
EDIT: Mener så encoding til MPEG4

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at oprette mig.
Har kigget med på sidelinjen i et pænt stykke tid.


Well - Tænker her på BlueRay ?
Har brugt NecroEncode 2 / Alcohol /   (kan sgu ikke huske det sidste program ) men ens for alle, fuuuuuuuuuuuuck det tager jo lang tid.  Jeg kan jo nå at tage i Ikea med damen inden det encoded færdigt

Der må vel findes andre muligheder.. Hvad gør i ?


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 15:36
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 13:13
Venter og venter.

Selv med en 3 GHz. Quad Core CPU tager det æoner af tid.
Mvh Hans
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 13:21

Hvad omkoder du fra og hvorfor? Du får jo ikke bedre kvalitet end kildematerialet blot fordi resultatet bliver MPEG4.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 13:26
Hmmm, not good.. Det gider jeg sgu ikke.
Så må det fylde ekstrem meget på HDD. Det har jeg sgu ikke tålmodighed til.

Men hvad fylder en BlueRay film sådan cirka. Alt crap er fjernet så det kun er ren movie samt et lydsspor f.eks. 5.1/7.1 ?

Prøvede bare med MPEG2 materiale.. Tror det var DieHard4. Det tog over en 1time.  Men hvad bruger du af program. HAr prøvet at søge på nettet, er sgu lidt i tvilv, hvor meget MPEG4 skal fylde.

Tag f.eks. NeroEncode. Kan jo vælge om det skal ned på en cd-700mb, dvd-skive 4,7 eller DL 8,4.. HVad er forsvarligt og hvor meget kan man komprimere det uden at kvaliteten tager for meget skade.. Bruger projekter, så alt for dårligt skal det ikke være. Men kan man komprimere det 35-35% med brug af MPEG4 encoding ?

---- > FLTK - Det var pga. af plads besparelse


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 13:27
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:20

Hvis ellers billedet skal se ordenligt ud er der faktisk nærmest intet sparet i forhold til en XviD film. Det kan derfor ikke betale sig at encode disse om.

Hvis din MPEG4 ikke skal ligne noget der er løgn, så skal du 2-pass encode i cirka 1500kbps hvilket oftest resulter i en større fil og tager en halv dag.

Men en DVD vil trods alt fylde mindre i MPEG4. Vil skyde på en 1-1,5GB for en standard 1.5 timers film. Men læg mærke til at mange encoders ændre lyden til stereo.



Redigeret af Hodor - 02-December-2008 kl. 14:31
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:25
Præsis

2pass encode skal det da kvaliteten bliver langt bedre .. Hmm, det gider jeg sgu ikke så.. Nææ, der må komme nogle programmer på et tidspunkt der kan gøre det hurtigere.


Vil prøve at kigge på XviD så


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 14:26
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:27

Jeg har ikke selv BR men jeg er yderst tilfreds med CloneDVD2 til DVD. Men den kan også BR. Du kan hente en gratis trial her 

Husk at du også skal installere AnyDVD

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:30
Der var jeg lidt for hurtig. Ser at CloneDVD2 kun kan DVD. Det er såvidt jeg kan se kun AnyDVD der håndterer BR
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:33
Har de programmer jeg skal bruge.. Benytter selv CloneDvd og AnyDVD HD

Det som det hele går ud på, er at rippe BR film på com.  og encode dem, så de evt. MPEG4, så de ikke fylder så meget. Men det tager jo evigheder

Men gider sgu ikke at lade com. stå og knokle dagen lang for at encode det til MPEG4 for pladsbesparelse. Det koster strøm, så hellere købe en ekstern HDD.. Men hvis en BR-film fylder 25GB i ren film, shit så går det jo bare stærkt med at få fyldt sin HDD op


Redigeret af - Dark Nebula - - 02-December-2008 kl. 14:35
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af - Dark Nebula - - Dark Nebula - skrev:

Præsis

2pass encode skal det da kvaliteten bliver langt bedre .. Hmm, det gider jeg sgu ikke så.. Nææ, der må komme nogle programmer på et tidspunkt der kan gøre det hurtigere.


Vil prøve at kigge på XviD så

Xvid er slet ikke hurtigere. Du kan desværre hente filmen i XviD hurtigere via piratbugten end du kan encode den om...



Redigeret af Hodor - 02-December-2008 kl. 14:35
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:36
Mht BR så vil de typsik ændres til MKV filer med MPEG4 video. XviD er ikke rigtig en option til BR kun til almindelig DVD
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Hvis ellers billedet skal se ordenligt ud er der faktisk nærmest intet sparet i forhold til en XviD film. Det kan derfor ikke betale sig at encode disse om.

Hvis din MPEG4 ikke skal ligne noget der er løgn, så skal du 2-pass encode i cirka 1500kbps hvilket oftest resulter i en større fil og tager en halv dag.

Men en DVD vil trods alt fylde mindre i MPEG4. Vil skyde på en 1-1,5GB for en standard 1.5 timers film. Men læg mærke til at mange encoders ændre lyden til stereo.

Jeg har forsøgsvis prøvet at omkode DVD materiale til Xvid med WinAVI Video Converter. Encoderen er meget hurtig og resultatet fylder kun ca. 1/5 af originalen. Jeg har beholdt samme opløsning og resultatet bliver rigtig flot. Tilsvarende resultat  (hastighed, størrelse og kvalitet)har jeg opnået med Nero Recode. Nero Digital  formatet er der dog ikke så mange standalone afspillere der kan klare som tilfældet er med Xvid.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu