recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HX910 arrived - første blik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHX910 arrived - første blik

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: HX910 arrived - første blik
    Sendt: 19-Maj-2005 kl. 14:26

Når man først har taget beslutningen skal det jo gå stærkt.

Bestilte den på Pixmania igår morges - leveret til min dør idag for 15 min siden. Pris - inkl. turbo lynexpress, 5 stk. DVD+R og en Rense DVD (?) og moms kr. 5900,- (HX910 alene kr. 5200,- ink moms). Absolut acceptabel pris og leveringstid.

Først en lille detalje jeg godt kunne lide - den var fuldstændigt wrapped i sort kraftig plastik og det slog mig at hvis ikke, så er det jo nok sådan en pakke der ellers let vil kunne "forsvinde" på vejen. Nu er den helt anonym.

Den er ikke leveret med dansk - eller engelsk for den sags skyld - manual, en skuffelse jeg overkom på ca. 12 sek. Mon ikke jeg kan finde det på en populær DVD-nørde side ???

Jeg havde ved købet af en HX910 også lagt mine forventninger til lækkert design meget lavt, specielt i forhold til HX1000, men kære venner, det er jo slet slet ikke så galt. Den er da super lækker - stadig ikke børstet alufront, men langt fra discount'ed.

Nu skal jeg have sat strøm til den og se om mit liv ikke har rykket en tand op i kvalitet.

Hvis jeg kan løsrive mig, skriver jeg måske lidt mere. Ovenstående var bare noget jeg måtte af med efter modtagelsen

Hilsen Acid

 

Til top
whodunit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2005
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

Når man først har taget beslutningen skal det jo gå stærkt.

Bestilte den på Pixmania igår morges - leveret til min dør idag for 15 min siden. Pris - inkl. turbo lynexpress, 5 stk. DVD+R og en Rense DVD (?) og moms kr. 5900,- (HX910 alene kr. 5200,- ink moms). Absolut acceptabel pris og leveringstid.

Først en lille detalje jeg godt kunne lide - den var fuldstændigt wrapped i sort kraftig plastik og det slog mig at hvis ikke, så er det jo nok sådan en pakke der ellers let vil kunne "forsvinde" på vejen. Nu er den helt anonym.

Den er ikke leveret med dansk - eller engelsk for den sags skyld - manual, en skuffelse jeg overkom på ca. 12 sek. Mon ikke jeg kan finde det på en populær DVD-nørde side ???

Jeg havde ved købet af en HX910 også lagt mine forventninger til lækkert design meget lavt, specielt i forhold til HX1000, men kære venner, det er jo slet slet ikke så galt. Den er da super lækker - stadig ikke børstet alufront, men langt fra discount'ed.

Nu skal jeg have sat strøm til den og se om mit liv ikke har rykket en tand op i kvalitet.

Hvis jeg kan løsrive mig, skriver jeg måske lidt mere. Ovenstående var bare noget jeg måtte af med efter modtagelsen

Hilsen Acid

 

 

Hej Acid

Rygterne siger, at de leverede 910´ere fra Pixmania IKKE har dansk skærmmenu. Hvad siger du ?

/M

Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 16:57

Hej M.

Den snakker i den grad dansk. Endda med korrekt dansk stavning og ikke de der auto-oversatte menu'er der sætter både det danske og engelske sprog på en prøvelse.

Indtil videre har jeg ikke haft brug for manualen.

Acid

 

Til top
fdmar Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

Hej M.

Den snakker i den grad dansk. Endda med korrekt dansk stavning og ikke de der auto-oversatte menu'er der sætter både det danske og engelske sprog på en prøvelse.

Indtil videre har jeg ikke haft brug for manualen.

Acid

 

 

Manual på Dansk kan hentes på disse sider!!

Og jeg er enig med Acid - Superfed maskine!

 

Fdmar.

Til top
Locturian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Maj-2005
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 19:07
Det var utroligt, hende den engelske tøs fra PixMania fortalte mig at den IKKE havde dansk skærmmenu - Nå, der kan man bare se - Tak for informationen :)
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 02:03

Det lyder da utroligt med danske menuer fra pixmania, men der kan man bare se, og til en god pris. Dansk manual kan du downloade via link her fra sitet :-)

Jeg er altid frisk på, at læse lidt omkring hvad du syntes om maskinen, nu når du engang fra sat netstikket til

Tillykke med købet!

Mvh. Moef

Til top
Janne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

Indtil videre har jeg ikke haft brug for manualen.

Men i tilfælde af... http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=634 

mvh J.

Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2005 kl. 10:21

Hej Acid

Da du købte din HX-910 købte du det som pakke eller hvad.

Jeg står og tænker på samme køb og kan se at de tilbyder forskellige pakker, men har det noget at sige hvilket scart og lign. jeg bruger.

Hilsen

Kenneth

 

 

Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2005 kl. 17:05

Jeg har lige været på en tour i Tyskland, så jeg har ikke nået at få de store erfaringer med maskinen endnu. Jeg har prøvet at sætte timeren med Showview og det fungerede fint. Kanalerne blev sorteret i min foretrukne rækkefølge - også uden problemer. Jeg har lige kort prøvet "Pause TV" og umiddelbart ser det ud til at fungere, men slet ikke så smidigt som på en Philips (den der hedder noget med 720). Men det er muligt jeg gør noget forkert. Er der nogen der har erfaringer med det ?

Jeg vil i de næste dage gå mere i dybden med den. Glæder jeg mig til.

Kenneth, jeg købte den pakkeløsning der indeholdt 5 DVD'er og en rense DVD, hvad det så end er.

Der er bestemt forskel i kvalitet på SCART kabler og stik, men kender desværre ikke kvaliteten af det som Pix.... sender med. Af billedet ser det ud til at det er med guldkontakter og jeg vil tro det er i orden. Men til sammenligning har jeg set SCART kabler til 50,- og så op til 1000,- for den samme kabel længde. Så der er forskel.

 

Til top
festher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Maj-2005
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 12:40
hey acid, hvad mener du med den ikke køre "pause tv" helt smidigt i forhold til philips?
Til top
Acid Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 13:08

Jeg lånte engang sådan en Philips og synes den var noget forvirrende at overskue, men jeg blev hurtigt afhængig af "Pause TV".

På Philips-maskinen kører der en konstant buffer på hardisken, så når man trykker på pause, fryser billedet som var det pause på en DVD-film og man kan altid spole frem og tilbage herefter. Tryk på pause igen (eller play?) så starter den med detsamme - ganske som ved DVD-film.

På HX910 virker det på den måde at når man trykker på pause, så skal maskinen åbenbart lige finde ud af, hvad det er man er igang med og der går nogle sekunder - billedet forsvinder faktisk kortvarigt - og så går den igang med at optage. Men TV-billedet fortsætter "live". Sådan som jeg har forstået det kan man altså ikke pause TV, men blot optage fra det punkt man trykker på pause. Tanken er vel at man så kan se optagelse fra det punkt man startede med at optage, mens den optager færdigt. Men er det ikke det samme som bare at trykke på REC ? Muligvis - jeg håber det faktisk - tager jeg fejl og gør noget forkert, for nogen har skrevet her et eller andet sted at man bare kan pause TV ved at trykke på pause. Men jeg har ikke fået det til at fungere ?! Det er sq lidt uflexibelt.

Hilsen Ben

PS: Billedkvaliteten på HX910 er emminent. Jeg er meget imponeret.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 14:13

hej Ben

Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

På HX910 virker det på den måde at når man trykker på pause, så skal maskinen åbenbart lige finde ud af, hvad det er man er igang med og der går nogle sekunder - billedet forsvinder faktisk kortvarigt - og så går den igang med at optage. Men TV-billedet fortsætter "live". Sådan som jeg har forstået det kan man altså ikke pause TV, men blot optage fra det punkt man trykker på pause.

Det er forkert. Sony modellerne går faktisk i pause. Altså starter en optagelse, starter en afspilning der står i pause. Det hele går meget hurtigt, under 1 sek.

Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

Tanken er vel at man så kan se optagelse fra det punkt man startede med at optage, mens den optager færdigt.

Nej, tanken er nærmere en hurtig adgang til at pause TV. Altså når telefonen ringer, det ringer på døren, eller andet hvor man bliver hevet ud af TV-kiggeriet.

Oprindeligt skrevet af Acid Acid skrev:

Men er det ikke det samme som bare at trykke på REC ?

Det er det samme som:  REC - PLAY - PAUSE 

(Som dog ikke kunne lade sig gøre på tidligere Sony modeller, da de først tillod en afspilning når der havde været optaget i en 30 sekunders tid).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu