recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lindholdt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Hejsa


Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt
kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at
bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.


Beo5 kan styre alle produkter på markedet, og det seje ved den er at
man kan ændre på de fysiske knapper også, så det ikke kun er
touchskærmen. Den kan lave makroer osv, dvs tænde for tv'et/dvd/starte
film, osv ved et tryk.


Hvor mange er/kunne være interreseret i at bruge Beo5 ?


/Weebyx




Meget interesseret. Jeg overvejer at købe en Lintronicbox til at konvertere
ir til min Youseebox, Samsung LCD tv, og Mac mini. En brugt Beo5 koster
ca. det samme som en lintronicbox (som jeg ikke rigitig ved hvor jeg skal
gøre af).
En ren beo 5 løsning ville være mere elegant. Det lyder - desværre -som
om, den er så svær at konfigurere - uden en lintronic box...
Men hvis I fik lavet et program til beo5'eren og gjorde alle coder
tilgænglig så ville det være fint...

Jesper
Jesper
Til top
martin0045 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin0045 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 11:03

Har købet en Beo5 for at kunne udnytte muligheden for at kunne betjene 3 parts produkter. Har forsøgt at generere en xml fil til et Samsung LED TV, men kan ikke rigtig få det til at virke. Kanse at der i BeoConfig toolet er koder til styring af YouSee HD boks, så det er ikke noget problem. Er der nogle der har genereret en fungerende XML fil til et Samsung LED TV?

 

MVH Martin

Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

 /Weebyx



Hej Weebyx

Hvad er det for et program til at lave XML filer til Beo5

Fortæl fortæl, det kunne jeg godt tænke mig at eje, men hvordan kommer jeg til det ?
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

 /Weebyx



Hej Weebyx

Hvad er det for et program til at lave XML filer til Beo5

Fortæl fortæl, det kunne jeg godt tænke mig at eje, men hvordan kommer jeg til det ?
 
For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af martin0045 martin0045 skrev:

Har købet en Beo5 for at kunne udnytte muligheden for at kunne betjene 3 parts produkter. Har forsøgt at generere en xml fil til et Samsung LED TV, men kan ikke rigtig få det til at virke. Kanse at der i BeoConfig toolet er koder til styring af YouSee HD boks, så det er ikke noget problem. Er der nogle der har genereret en fungerende XML fil til et Samsung LED TV?

 

MVH Martin

 
Hvad er det du ikke kan få til at virke, jeg har lige lavet styring af et Samsung LCD tv til mig selv, så det kan sagtens virke.
 
/Weebyx
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx


Jeg bor tæt på Slagelse (vestsjælland)

Jeg har Beo5 CT v3.** samt det XML værktøj fra Beoworld.org, så udstyret er på plads.

Men den vejleding på Beoworld.org er ikke særlig hjælpsom, det er ligesom der mangler linket hvor hjælpe filen skal hente oplysningerne fra.


Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg har også et spørgsmål

Jeg mangler et IR kode (tal).
 
Min "Digiality Acoustic DAB tuner" modtager infrarød 36-40 KHz IR signaler, og en kode vil
jeg gerne kende, nemlig den der tager min DAB tuner ud af  standby mode, så den tænder.
 
Jeg betjener mit øvrige setup med en Beo 4 fjernbetjening som sender IR signaler i 455 KHz,
så en "LinTronic" universal signal konverter vil nok blive aktuel for at få det til at virke,
TT455-RT-238 kittet er jo et must for enhver der ønsker problem fri at integrering non B&O
udstyr med B&O's forskellige produkter. Men samtidigt er det også lidt af en udskrivning, når
jeg kun mangler at kunne aktivere en funktion.
 
Måske det findes på dette link: http://www.lintronic.dk/ jeg har bare ikke kunne finde det.
Hvis der er en her, der kan finde den kode jeg søger, er jeg da lidt på vej.

Evt. mere simple men funktionelle alternativer til LinTronic vil jeg også meget gerne høre om.


Hej Peter,

med selvsamme lintronic box kan du afkode stort set alle IR signaler, jeg ville f.eks. temmelig sikkert kunne forsyne dig med adskillige forskellige udgaver af ir koden hvis jeg havde fjernbetjeningen hos mig.

/Ole
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:



Hej Peter,

med selvsamme lintronic box kan du afkode stort set alle IR signaler, jeg ville f.eks. temmelig sikkert kunne forsyne dig med adskillige forskellige udgaver af ir koden hvis jeg havde fjernbetjeningen hos mig.

/Ole
 
Tak Ole, men nu har jeg vendt mig til at placere DAB tunerens fjernbetjening
så den ikke ses Tongue, men ligger lige ved Digiality Acoustic DAB radioen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weebyx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx


Jeg bor tæt på Slagelse (vestsjælland)

Jeg har Beo5 CT v3.** samt det XML værktøj fra Beoworld.org, så udstyret er på plads.

Men den vejleding på Beoworld.org er ikke særlig hjælpsom, det er ligesom der mangler linket hvor hjælpe filen skal hente oplysningerne fra.


Det du mangler er en eller anden måde at få udlæst koderne fra dine fjernbetjeninger på, hvilke ting drejer det sig om du gerne vil styre ?
 
/Weebyx
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:03
@ Weebyx

Hmm, jeg har en Amitech HDD/DVD recorder som det kunne være sjovt at lave en XML til.

Jeg er ret nysgerige efter at vide hvordan man selv kan lave XML filer til div udstyr.
Til top
Holtz-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holtz-dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 19:12
Jeg ville være mere en intrasseret i at benytte en Beo5 som universel fjernbetjening. Mit problem er at finde de IR koder som skal bruges.
 
Følger med her helt sikkert.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Holtz-dk Holtz-dk skrev:

Jeg ville være mere en intrasseret i at benytte en Beo5 som universel fjernbetjening. Mit problem er at finde de IR koder som skal bruges.
 
Følger med her helt sikkert.


En mulighed er at købe sådan en fætter her som LinTronic har lavet. Den kan aflæse koderne i alle fjernbetjeringer og så kan du lave XML-filer som kan overføres i Beo5

Jeg har godt nok ikke selv sådan én endnu, men det kommer Smile
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu