recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 606 eller 706
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 606 eller 706

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 606 eller 706
    Sendt: 04-December-2008 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Takker for svarene. Jeg må sige at 36 grader efter 2 timer er da ikke galt.

Men jeg vakler stadig mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Designmæssigt er Denon langt flottere efter min mening. Smag er jo altid forskellig. Jeg har naturligvis talt med Kristian fra CSN teknik. Han har umiddelbart ikke meget tilovers for Denon og siger jeg selvfølgelig skal vælge Onkyo eller evt. Marantz. Jeg overvejer også med tiden at udskifte mine gamle Dali Suite 3.5 med nogle Elac BS243. Ligenu har jeg brug for en ny receiver samt en ordentlig subwoofer. Med hensyn til sub vakler jeg mellem SVS SB10+ eller Velodyne SPL800i/R.

Ja det er ikke nemt, og specielt ikke at vakle

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Takker for svarene. Jeg må sige at 36 grader efter 2 timer er da ikke galt.

Men jeg vakler stadig mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Designmæssigt er Denon langt flottere efter min mening. Smag er jo altid forskellig. Jeg har naturligvis talt med Kristian fra CSN teknik. Han har umiddelbart ikke meget tilovers for Denon og siger jeg selvfølgelig skal vælge Onkyo eller evt. Marantz. Jeg overvejer også med tiden at udskifte mine gamle Dali Suite 3.5 med nogle Elac BS243. Ligenu har jeg brug for en ny receiver samt en ordentlig subwoofer. Med hensyn til sub vakler jeg mellem SVS SB10+ eller Velodyne SPL800i/R.

Ja det er ikke nemt, og specielt ikke at vakle

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 18:45

Takker for svarene. Jeg må sige at 36 grader efter 2 timer er da ikke galt.

Men jeg vakler stadig mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Designmæssigt er Denon langt flottere efter min mening. Smag er jo altid forskellig. Jeg har naturligvis talt med Kristian fra CSN teknik. Han har umiddelbart ikke meget tilovers for Denon og siger jeg selvfølgelig skal vælge Onkyo eller evt. Marantz. Jeg overvejer også med tiden at udskifte mine gamle Dali Suite 3.5 med nogle Elac BS243. Ligenu har jeg brug for en ny receiver samt en ordentlig subwoofer. Med hensyn til sub vakler jeg mellem SVS SB10+ eller Velodyne SPL800i/R.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Er der nogen som kan fortælle mig om 706'eren "understøtter" pass through? Jeg synes at have hørt at eksempelvis 806'eren altid vil behandle hdmi videosignalet en smule. Har jeg forstået det korrekt? Jeg ønsker med andre ord at lade mit Pioneer gøre alt billedbehandling.

Jeg kan simpelthen ikke vælge mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Gad vide om 2809'eren egentlig har pass through. Det skal siges at jeg aldrig har haft andet end Denon.

Hother : Hvor varm bliver 706'eren? Du har jo lige lavet ovenstående mini review.

Undskyld jeg hvis jeg stjæler din tråd en smule Flemschu

Jeg har ingen problemer med pass through. Har selv Pio, og hertil Pioneer´s KURO BD - sort som i en kulkælder-

Faktisk bliver 706, i det mindste til mit brug, en del mindre varm end 606

Edit: Ser lige at der er kommet et andet svar på varmespørgsmålet. Jeg har lige checket mine optegnelser. Og de siger 36 grader, rum temp 19, volumen på 55, og efter 2 timers brug

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Er der nogen som kan fortælle mig om 706'eren "understøtter" pass through? Jeg synes at have hørt at eksempelvis 806'eren altid vil behandle hdmi videosignalet en smule. Har jeg forstået det korrekt? Jeg ønsker med andre ord at lade mit Pioneer gøre alt billedbehandling.

Jeg kan simpelthen ikke vælge mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Gad vide om 2809'eren egentlig har pass through. Det skal siges at jeg aldrig har haft andet end Denon.

Hother : Hvor varm bliver 706'eren? Du har jo lige lavet ovenstående mini review.

Undskyld jeg hvis jeg stjæler din tråd en smule Flemschu

Jeg har ingen problemer med pass through. Har selv Pio, og hertil Pioneer´s KURO BD - sort som i en kulkælder-

Faktisk bliver 706, i det mindste til mit brug, en del mindre varm end 606

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Hother : Hvor varm bliver 706'eren? Du har jo lige lavet ovenstående mini review.

Den kan jeg da lige svare på 

Den bliver temmeligt varm - varmere end jeg havde forventet. Min står på sådan et rack: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s4_rack_sort.htm  med ca. 17-18cm fra toppen af onkyoen til den næste hylde. Det har ikke været et problem at den blev varm, men jeg kunne sagtens forestille mig at det ville være det hvis den blev lukket inde.

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 16:58

Er der nogen som kan fortælle mig om 706'eren "understøtter" pass through? Jeg synes at have hørt at eksempelvis 806'eren altid vil behandle hdmi videosignalet en smule. Har jeg forstået det korrekt? Jeg ønsker med andre ord at lade mit Pioneer gøre alt billedbehandling.

Jeg kan simpelthen ikke vælge mellem Denon 2809 og Onkyo 706. Gad vide om 2809'eren egentlig har pass through. Det skal siges at jeg aldrig har haft andet end Denon.

Hother : Hvor varm bliver 706'eren? Du har jo lige lavet ovenstående mini review.

Undskyld jeg hvis jeg stjæler din tråd en smule Flemschu

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:51
Enig...

Jeg ville dog sige med dine fronter... Uha hvor er de lækre!  Så ville jeg gå efter en 705, det burde lige give dem det ekstra de behøver. Ville ikke anbefale en 605 til Galo A' Diva, men måske kan det gå!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

Fint, nok Hother

Men jeg overvejer selvfølgelig også at udskifte skærmen med tiden og her er tidens løsen vel 1080p (ikke i)(eller noget vildere)

 

Om du skal vælge 720p(HD) eller 1080p(full HD) afhænger langt hen ad vejen af din kommende skærms størrelse. Under 40 tommer vil du formentlig ikke kunne se forskel. Men langt det meste fremover vil komme i Full HD - næsten uanset skærmens størrelse.

Dernæst vil du ofte få et glimrende billede ved af lade din skærm eller din afspiller gøre billedbehandlingsjobbet - lige som jeg skrev i min anmeldelse.

Pøj pøj med valget  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 15:15

Fint, nok Hother

Men jeg overvejer selvfølgelig også at udskifte skærmen med tiden og her er tidens løsen vel 1080p (ikke i)(eller noget vildere)

 

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub.
NVidia Shield TV
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

Tak for interessen

Jeg har skam læst, hvad der læses kan om 706/606 herinde (og mange andre steder)

Jeg er ude efter nogle informationer, som ikke findes nogen af de steder, jeg har ledt.

Altså skåret ud i pap : Hvor vigtig er den der opskalering og hvor vigtig er p i forhold til i ?Med det tv du har nu, vil jeg mene det er ligegyldigt om det er 1081i eller p. Du kan jo bare lade din receiver kører 720p. Husk at i Onkyo 606 kan du kun opskalere ved komponent.

Lyden er en del bedre hos 706. Begge receivere vil kunne trække dine højtalere 

Det er måske også det forkerte forum, at spørge i, men da det jo drejer sig om en surroundreciever (som vel primært er lyd, ikke ?), mente jeg, at ekspertisen ville findes her ?? Ekspertisen findes i sandhed på recordere.dk

Baggrunden er jo også, at jeg aldrig har ejet sådan et dyr  og derfor er lidt usikker på, hvad den kan og hvad man skal bruge den til. Og hvordan I andre bruger jeres ! (specielt mht. opskalering)

Skal måske lige for fuldstændighedens skyld informere om, at den skal spille på 2 Gallo A'Diva fronter og 2 Gallo Nucleus, som center og 2 Gallo Nucleus, som baghøjttalere. Og at det nok primært vil være film og fjernsynslyd, som skal igennem.

Håber I forstår meningen nu

Se ovenfor

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 12:57

Tak for interessen

Jeg har skam læst, hvad der læses kan om 706/606 herinde (og mange andre steder)

Jeg er ude efter nogle informationer, som ikke findes nogen af de steder, jeg har ledt.

Altså skåret ud i pap : Hvor vigtig er den der opskalering og hvor vigtig er p i forhold til i ?

Det er måske også det forkerte forum, at spørge i, men da det jo drejer sig om en surroundreciever (som vel primært er lyd, ikke ?), mente jeg, at ekspertisen ville findes her ??

Baggrunden er jo også, at jeg aldrig har ejet sådan et dyr  og derfor er lidt usikker på, hvad den kan og hvad man skal bruge den til. Og hvordan I andre bruger jeres ! (specielt mht. opskalering)

Skal måske lige for fuldstændighedens skyld informere om, at den skal spille på 2 Gallo A'Diva fronter og 2 Gallo Nucleus, som center og 2 Gallo Nucleus, som baghøjttalere. Og at det nok primært vil være film og fjernsynslyd, som skal igennem.

Håber I forstår meningen nu

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub.
NVidia Shield TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu