recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus Eee Box B204/B206 som HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus Eee Box B204/B206 som HTPC

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Badassjones Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 10:35

Hej.

Jeg har lige købt en eee box b206. Grunden til at jeg købte den, var at jeg synes det var møjsmart med en lille støjsvag pc i stuen, som jeg kunne gå på nettet med, streame tv og afspille 720p 0g 1080p materiale med.

Nu har jeg dog et problem med at afspille 720p /1080p, den virker ikke til at kunne klare det. Har både forsøgt mig med den nyeste version af vlc player og kmplayer, som begge burde kunne klare arbejdet.

Filerne, som prøver at afspille, er bl.a. den nye batman film(720p - x264 - mkv)

Jeg er egentligt ved at være lidt pissed over, ikke at kunne få det til at virke, da jeg jo er en af grundene til, at jeg har købt den - nemlig med henblikpå at spille hd materiale.

Er der andre, som står i samme situation med den nye eee box 204/206 eller bare har input til, hvad der kan være galt?

Min fladskærm er panasonic 46pz80e og opløsningen på grafikkortet på eee boxén er sat til 1920x1080p

 VH Jonas



Redigeret af Badassjones - 02-April-2009 kl. 10:36
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 10:52

Hvis du kigger på denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57508

kan du se, at jeg har haft præcist samme problem, og har leveret boxen tilbage.

Men nogle foreslog at prøve med Media Player Classic efter den guide, der er nævnt her:

http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-o ver-the-gpu-guide

Jeg nåede aldrig så langt, inden jeg leverede den tilbage, og selv om den så havde kunnet klare det, var den røget tilbage alligevel, da jeg skal følge reglen om max. WAF

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Badassjones Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Hvis du kigger på denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57508

kan du se, at jeg har haft præcist samme problem, og har leveret boxen tilbage.

Men nogle foreslog at prøve med Media Player Classic efter den guide, der er nævnt her:

http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-o ver-the-gpu-guide

Jeg nåede aldrig så langt, inden jeg leverede den tilbage, og selv om den så havde kunnet klare det, var den røget tilbage alligevel, da jeg skal følge reglen om max. WAF

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Tak for svar, det vil jeg lige få læst igennem ved lejlighed. Kan jeg ikke få det til at virke, så skal den leveres tilbage.

Reglen om max. WAF ??

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 19:12

WAF = Wife Acceptance Factor

Ej, spøg til side, jeg har faktisk en meget sød og forstående hustru. Det er lige så meget mig selv, der ikke gider nørdede løsninger mere, med ledninger og bokse overalt og en GUI som stammer fra et program lavet på en mainframe i 70'erne....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Badassjones Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

WAF = Wife Acceptance Factor

Ej, spøg til side, jeg har faktisk en meget sød og forstående hustru. Det er lige så meget mig selv, der ikke gider nørdede løsninger mere, med ledninger og bokse overalt og en GUI som stammer fra et program lavet på en mainframe i 70'erne....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Haha - Good One!

Nu hvor du har droppet EEE Box´en, hvilken løsning bruger du så til at afspille dit HD materiale?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 21:13

Jeg ser faktisk ikke noget HD endnu, men venter med spænding på at DR skal begynde at sende til efteråret. Derfor var det et krav, at boksen kunne klare minimum 720p i en .ts fil.

Min nuværende HTPC er et gammelt Nforce4/AMD Duron 1.6 GHz/2 GB RAM i et ombygget Fujitsu-Siemens kabinet. en rædsel at se på, men det kører Mediaportal helt perfekt med standby og wakeup. Grafikkortet er et bedaget Nvidia FX5500, som lige akkurat kan håndtere SD materiale.

Nu kigger jeg mig omkring efter en anden løsning, måske i form af den kommende Nvidia Ion platform eller måske som Sølholm har foreslået mig en Mac Mini.

Min drømmeplatform er stadig en dims ala Popcorn Hour/Tvix som kan afspille .ts DVB-T optagelser og samtidig vise den indlejrede undertekst strøm. Lykken ville være, hvis der endda var et interface til Mediaportals TVService, men det sker vist ikke sådan lige med det samme....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 07:15

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe mig en Asus Eee Box (alternativt tror jeg er en Mac Mini). Jeg er nemlig (NÆSTEN) ligeglad med fullHD-materiale.. :-)

Nogle af tvivlsspørgsmålene burde dog være ret ligetil at få svar på - HVIS jeg ellers kan få nogle af jer, der har haft maskinen i hånden til at svare..

Så kan jeg mon være heldig at overtale jer, Baddassjones og Badsted (og ande med erfaringer ), til at klikke ind på http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58804& PN=1 og give jeres besyv med om de helt konkrete ting:

  • Hvor støjsvag er den?
  • Virker fjernbetjening (kaldet remote i nogle landsdele) som den skal?
  • Er den let til at gå ud og ind af standby/hypernate eller hvad den nu går i når man "slukker" via fjernbetjeningen?
  • Er den let at få til at køre som mediecenter/PVR - når man ser bort fra fullHD og måske også alm. HD?

På forhånd MANGE TAK for jeres hjælp!
Ha' en god dag.

Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:37
Hvad bruger i af tv tunere på en B206? jeg har prøvet med en hauppauge 900H og analog delen kan slet ikke bruges, billedet hakker, dvbT kører nogenlunde. men hvad skal man bruge hvis man vil se boxer, der jo ikke firewire så FireDTV er jo udelukket.
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:40
Lyder f**** træls at analog-delen ikke fungerer ordentligt med Hauppage og Eee Box.. Var et meget lign. setup jeg forventede, og skal netop køre med analog signal i hvert fald et godt stykke tid endnu...!
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 13:48
Jeg brugte ikke TV tuner i min B204, men brugte den kun
som frontend til min Mediaportal TV Server backend.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu