|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kgram ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 16-December-2008 kl. 10:42 |
|
Stofa har for nylig lanceret en kampagne med tilbud om en kombination af Zaptor-tv, IP-telefoni, bredbånd til bærbare og stationære, mv. Jeg overvejer selv at bestille den store pluspakke, da den passer bedst til det, vi har i familien pt. mht. bredbånd og tv-pakker. MEN - jeg har en del forbehold, og derfor ville jeg gerne vide, om nogle af I andre har gjort erfaringer med pluspakkernes tilbud, f.eks. med hensyn til følgende: 1. Hvordan virker IP-telefonien fra Stofa mht. kvalitet og driftssikkerhed? Er prisen for at skifte rimelig - nummerportering, udlandstelefoni, mm.? Vi har en del telefoner i huset nu - så vidt jeg har forstået, koster det en tekniker til minimum 1000 kr at indrette IP-telefonien sådan, at alle telefoner kan bruges? Kan det lade sig gøre at faxe med IP-telefonien? 2. Når man skal have overblik over økonomien i skiftet, skal man selvfølgelig lægge de nuværende udgifter til bredbånd og telefoni sammen og sammenligne med prisen på pakken, samtidig med at man tager henyn til hvad man får oven i. I vores tilfælde koster det nuværende bredbånd og telefoni tilsammen ca. 550 kr/mnd, mens den store pluspakke koster 699/mnd. Dertil kommer så prisen på tv-pakkerne, som ikke ændrer sig. Ca. 150/mnd er ikke en urimelig merudgift, hvis det mobile bredbånd, de digitale tv-kanaler og filmene fungerer som det skal. Næste spørgsmål er derfor, om det mobile bredbånd dur til noget, når man er på farten? Telia angiver selv, at deres dækning er under kraftig forbedring pt, men kan man regne med det? 3. Fungerer systemet med filmkanal og Canal+ Film? Håber at denne nye tråd er relevant, og at den er placeret rigtigt! 14455, Aalborg |
||
![]() |
||
mortenkaal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|
En teknikker der skal sætte telefonstikkene til ip-boksen koster 995,-. Man
kan ikke faxe via linien. Filmpakken og canal+ fil, fungerer upåklageligt. |
||
![]() |
||
Ole Dalsgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-December-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Som bebudet i en anden tråd lidt om mine erfaringer med IP-Telefoni.
Prisen kan du måske bedst vurdere ved at sammenligne med http://www.voip-user.dk - Prisguide Det er således formentlig helt uden betydning hvad angår kvalitet og stabilitet, om man benytter Stofa eller en anden IP-udbyder, selvom man har Stofa Bredbånd. En af mine bekendte (som har samme IP-udbyder) klippede det gamle telefoni-kabel over ved "indgangen" og forbandt det derefter direkte til IP-forbindelsen. Derved kunne han uden videre benytte alle husets eksisterende telefoner. 2. Når man skal have overblik over økonomien i skiftet, skal man selvfølgelig lægge de nuværende udgifter til bredbånd og telefoni sammen og sammenligne med prisen på pakken, samtidig med at man tager henyn til hvad man får oven i. I vores tilfælde koster det nuværende bredbånd og telefoni tilsammen ca. 550 kr/mnd, mens den store pluspakke koster 699/mnd. Dertil kommer så prisen på tv-pakkerne, som ikke ændrer sig. Ca. 150/mnd er ikke en urimelig merudgift, hvis det mobile bredbånd, de digitale tv-kanaler og filmene fungerer som det skal. Næste spørgsmål er derfor, om det mobile bredbånd dur til noget, når man er på farten? Telia angiver selv, at deres dækning er under kraftig forbedring pt, men kan man regne med det? Uden pluspakke vil prisen være det, som du i forvejen betaler for dine TV-pakker og Bredbånd, samt 99 kr./md for Telefoni, hvis du vælger Stofas Telefoni. Så vidt jeg har kunnet regne ud vil prisen for både Basic og Medium Plus-pakken være stort set den samme, som Stofa Telefoni + hhv. 2 Mbit og 6 Mbit Bredbånd. Large Pluspakken medfører efter mine beregninger en merudgift på ca. 300 kr./md sammenlignet med 10 Mbit bredbånd + Stofa Telefoni. Til gengæld får man så en masse ekstra CANAL+ TV-kanaler (hvis det har interesse) samt frit forbrug med Mobilt Bredbånd. Min personlige opfattelse er, at man kun skal sige Nej Tak til en Pluspakke, hvis man hverken er interesseret i de TV-kanaler, der følger med, eller i de muligheder, som Zaptor iøvrigt byder på. Er man derimod interesseret i nogle af Zaptors muligheder, bør man efter min opfattelse tage springet, da der tilsyneladende ikke er nogen særlig merudgift forbundet hermed, og man får trods alt smidt DigitalStart med FilmPakken Adventure HD og StartForfra på DR1 og DR2 i nakken i Basic-pakken og endvidere Forbrugsafregnet Mobilt Bredbånd, Filmpakke Kids eller Movie i Medium-pakken Ret mig, hvis jeg tager helt fejl. |
||
Hilsen Ole
Nøragersminde (Amager) - Kundenr.3139433 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |