recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Film HD til begrænsede områder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 Film HD til begrænsede områder

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:14
HD logoet er så misvisende, hvis TV2 har tænkt sig at fortsætte med den version jeg nu kan modtage.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

HD logoet er så misvisende, hvis TV2 har tænkt sig at fortsætte med den version jeg nu kan modtage.

Ja - De to kanaler er ikke så godt adskilt som Kanal5. Her har de mulighed for separat aspektkontrol, placering af logoer og undertekster for SD og HD kanalen.

TV2 har nok sparet lidt for meget på broadcastudstyret, hvilket desværre ikke er noget nyt for koncernen.
Mvh Hans
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

SD udgaven af TV2 Film viser ganske forvirrende HD i logoet, når TV2 Film HD sender film i HD.

TV2 Film er tilsyneladende en nedskaleret udgave af TV2 Film HD, og de nedskalerer åbenbart efter at TV2 Film logoet er påklistret.

Det samme gør Kanal5. Det kan ikke være anderledes.

Har man en ordentlig scaler vil en nedskaleret HD film faktisk se bedre ud end den originale SD udgave.

Ja oplevelsen af National Treasure filmen var at billedkvaliteten havde fået et nøk opad på SD. Måske skal man som jeg modtage signalet via DVB-T for at se forskellen.



Redigeret af Kampus - 04-Januar-2009 kl. 14:08
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

SD udgaven af TV2 Film viser ganske forvirrende HD i logoet, når TV2 Film HD sender film i HD.

TV2 Film er tilsyneladende en nedskaleret udgave af TV2 Film HD, og de nedskalerer åbenbart efter at TV2 Film logoet er påklistret.
Det samme gør Kanal5. Det kan ikke være anderledes.Har man en ordentlig scaler vil en nedskaleret HD film faktisk se bedre ud end den originale SD udgave.


Nu er det længe siden jeg har set noget på Kanal 5 (SD), men dengang var der ikke 5HD logo på SD kanalen, når HD kanalen sendte HD.

Det burde da heller ikke være specielt besværligt først at klistre kanallogo på efter nedskaleringen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Det vil være glædeligt om TV2 er bevidste om deres markedsføring af nye kanaler, på trods af deres økonomiske vanskeligheder.

- Det stemmer jo IKKE overens med det de skriver på side 604 på tekst-tv.
Kort fortalt: TV2 Film som vi kender den i SD-format.
Den anden kanal som TV2 Film HD.

- De snyder jo på vægten, med den nedskaleret kombi udgave, som jeg nu KUN kan modtage.
Og som mærkeligt nok også ligger som analog udgave.


Det er ikke en kombiudgave - det er SD udgaven der digitalt ligger på kanal 6. TV2 Film HD ligger på kanal 16 (medmindre du bruger favoritliste på din Samsung boks).

Ja, det er forvirrende med logoet, men der er ikke tale om at snyde på vægten.

Redigeret af lunddal - 04-Januar-2009 kl. 14:25
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

HD logoet er så misvisende, hvis TV2 har tænkt sig at fortsætte med den version jeg nu kan modtage.
Ja - De to kanaler er ikke så godt adskilt som Kanal5. Her har de mulighed for separat aspektkontrol, placering af logoer og undertekster for SD og HD kanalen.


Skrev du ikke lige det modsatte til mig?

Ellers svarer du på mit indlæg uden at svare på det jeg rent faktisk "brokkede" mig over, nemlig at de nedskalerer efter at de har påsat TV2 Film HD logo.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

SD udgaven af TV2 Film viser ganske forvirrende HD i logoet, når TV2 Film HD sender film i HD.

TV2 Film er tilsyneladende en nedskaleret udgave af TV2 Film HD, og de nedskalerer åbenbart efter at TV2 Film logoet er påklistret.
Det samme gør Kanal5. Det kan ikke være anderledes.Har man en ordentlig scaler vil en nedskaleret HD film faktisk se bedre ud end den originale SD udgave.


Nu er det længe siden jeg har set noget på Kanal 5 (SD), men dengang var der ikke 5HD logo på SD kanalen, når HD kanalen sendte HD.

Det burde da heller ikke være specielt besværligt først at klistre kanallogo på efter nedskaleringen.

Det er korrekt. De to udgaver af Kanal5 har separat logo når der sendes HD.

Jeg har ingen anelse om hvilket udstyr TV2 har investeret i, men noget kunne tyde på at det ikke er fleksibelt nok. Jeg kan se at de stadigvæk anvender de hardmattede undertekster fra SD kanalen, og de kan ikke engang skalere, og placere dem centreret på HD kanalen, men blot anvender den samme placering som på SD kanalen, så derfor ender de ude til venstre, for langt oppe og er for små.

Sendes der så SD film i 4:3, hvor teksterne er venstrestillede på SD kanalen, så ender de helt udenfor pillarboxen på HD kanalen, så man må sige at det kører bare i olje for TV2 - NOT!
Mvh Hans
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:24
Placering af tekster på HD kanalen tror jeg ligger hos YouSee.

Svjv. er de ikke hardmattet på CD versionen.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

HD logoet er så misvisende, hvis TV2 har tænkt sig at fortsætte med den version jeg nu kan modtage.
Ja - De to kanaler er ikke så godt adskilt som Kanal5. Her har de mulighed for separat aspektkontrol, placering af logoer og undertekster for SD og HD kanalen.


Skrev du ikke lige det modsatte til mig?

Ellers svarer du på mit indlæg uden at svare på det jeg rent faktisk "brokkede" mig over, nemlig at de nedskalerer efter at de har påsat TV2 Film HD logo.

TV2 Film HD kanalen bliver blot nedskaleret inklusive logo, hvilket ikke sker på Kanal5. Her er logoet dynamisk, som kan flyttes og skaleres efter behov på de to kanaler.

Vi er da helt enige om at det er ret uheldigt med HD logoet på både SD- og den analoge kanal fra TV2.
Mvh Hans
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Placering af tekster på HD kanalen tror jeg ligger hos YouSee.

Svjv. er de ikke hardmattet på CD versionen.

Så må vi jo grave en CD kunde op, og høre om underteksterne kan slås fra.
Mvh Hans
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

TV2 Film HD kanalen bliver blot nedskaleret inklusive logo


Hvilket jeg skrev, hvor du svarede at det ikke kunne være anderledes.

Logoskaleringen var hovepointen i mit indlæg, men du svarede tilsyneladende på første del af indlægget, der var en forklaring til OP, og derfor "talte" vi forbi hinanden.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

TV2 Film HD kanalen bliver blot nedskaleret inklusive logo


Hvilket jeg skrev, hvor du svarede at det ikke kunne være anderledes.

Logoskaleringen var hovepointen i mit indlæg, men du svarede tilsyneladende på første del af indlægget, der var en forklaring til OP, og derfor "talte" vi forbi hinanden.

Ach so - Sorry.
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu