recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Timeshift og DVD+R(W)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTimeshift og DVD+R(W)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Timeshift og DVD+R(W)
    Sendt: 24-Februar-2004 kl. 10:08

Der er tilsyneladende ingen DVD+R(W) optagere der håndterer timeshift, men hvorfor?

Rent skivemæssigt er der forskel på måden hvorpå DVD+ og DVD- fungerer, men i sidste ende handler det jo om at lagre nuller og ettaller eller rettere "nu er den der og nu er den der ikke".

Maskimekanisk handler det vel om et læse/skrivehoved der pendler mellem to steder på skiven og læser fra/føder to buffere (eller hva').

En politisk beslutning ......njaj

Mvh

Torben

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2004 kl. 11:49

Hej Torben

Du får det til at lyde som om det ikke er en bedrift, at det er lykkedes for Pioneer at lave chase play på DVD-RW Geek

Jeg vil hellere vende den om:  Hvis det var så nemt for Philips at lave timeshift på DVD+RW, så havde teknikken til det sikkert allerede været her, ihvertfald på de nye modeller som de har annonceret til i år. Der må næsten være mere i det end blot at flytte et læse/skrive hoved. Wacko

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2004 kl. 12:48

Hej Lars!

Bedrift er et stort ord. Man har snarere fået en smaddergod idé og ført den ud i livet med kendt teknologi og noget dygtigt programmel - der er jo næsten ingen grænser for hvor langt man kan komme med dygtige programforfattere, eller hva'.

Men jeg fornemmer at DVD- klanen har sat stolen for døren foran DVD+ klanen med noget patent og mønsterbeskyttelse snarere end det er et teknologisk problem i forhold til DVD+ skiver.

 /Torben

 



Redigeret af Torben
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2004 kl. 13:03

Hej Torben

Som du dog kan Smile

Men er det ikke noget med at det rent faktisk er møj besværligt at brænde en CD/DVD, i forhold til at skrive på en harddisk. Der skal konstant være data til skrivehovedet, og bufferen må hverken lave over-run (ikke kunne nå at behandle alle data) eller under-run (komme til at mangle data) - for så fejler brændingen. Jeg kunne forestille mig at det var endnu sværere at styre denne konstante strøm af data, til selve brændingen, hvis skrivehovedet også skal aggere læsehoved imellem skrivningerne (?)

Det er i den forbindelse meget anderledes med DVD-RAM, der netop er født til at kunne læse/skrive spredt udover disken ala en harddisk.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2004 kl. 08:48
Borde vi egentligen inte kalla det för timeslip när man tittar på samma program som man spelar in, men med viss fördröjning? Chase play är också en bra benämning.

"Timeshift" är väl mera tveksamt, för mig är det helt enkelt det som alla videobandspelare och DVD-inspelare kan klara, dvs att spela in ett program som man (långt) senare kan titta på.

Fast det är kanske en viss förvirring i terminologin...


Redigeret af Anders M Olsson
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2004 kl. 14:06

Hej Anders

Timeshift her jeg mest brugt, fordi "Time Slip" er Panasonics betegnelse og "Chase Play" er Pioneers. Så timeshift virker mere anonymt at bruge, når man snakker generelt om tidsforskydning Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu