recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formater på TV, flad / CRT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormater på TV, flad / CRT

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Formater på TV, flad / CRT
    Sendt: 02-Februar-2009 kl. 14:08

Jeg har i stuen et 42” PX80 og i soveværelset et 32”Philips CRT TV…. Mit spørgsmål går på følgende. Jeg er i øjeblikket i gang med at se den komplette Sopranos boks, når jeg ser den i stuen på min flad så fylder billedet hele skærmen og jeg kan stadig se undertekster… Men i soveværelset på billedrørs TV’et er der det problem at når billedet fylder hele skærmen, så kan jeg kun se den øverste linie og bliver nødt til at trykke ”super-zoom” for at kunne se det hele. Men så får jeg jo bjælker for oven og for neden… Hvad skal jeg gøre???
Hvis den på CRT står på ”Automatisk” så er det det andet sker…og også hvis der står 16:9 format… På den flade i stuen er billedet indstillet til 16:9.

Venligst
Strange



Redigeret af Strange - 02-Februar-2009 kl. 19:00
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 15:12
havde også et 32”Philips CRT TV og den automatisk tilpasning af billedet virker ikke optimalt. Havde dog kun problemet med analog, ikke via dvd og scart. Via analog kunne den ikke få hele underteksten med når udsendelse blev "16:9". Nu regner jeg med du har indstillet din dvdafspiller til 16:9. På jeg havde kunne man rykke billede op og ned, men ikke på automatisk
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:02
Hej Xcardman

Jeg mener bare ikke den gjorde det før... Men kan godt være den har gjort det... Tjekker lige op på det med dvd indstillingen, den havde jeg ikke tænkt på, hvis det ikke er det vender jeg frygteligt tilbage.

Mange tak for svaret!

Redigeret af Strange - 02-Februar-2009 kl. 19:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu