recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 FloppyDTV + CAM pr. extender?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1 FloppyDTV + CAM pr. extender?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: 1 FloppyDTV + CAM pr. extender?
    Sendt: 15-Februar-2009 kl. 01:15

Jeg er ved at bygge mit mediecenter (baseret på VMC) og vil bruge extendere (Linksys DMA2200) med det. Mit spørgsmål er så: "Skal jeg bruge 1 Floppy + CAM pr. extender jeg ønsker at bruge samtidig?"

Hvis det er tilfældet er spørgsmålet om det ikke er federe at lave en løsning med noget andet end VMC. Noget med klienter, så den enkelte klient klarer TV-delen selv, men får alle filer (videoer, billeder mm.) fra serveren (som skal fungere som video- og musikserver).

Registreres optaget video, som er optaget på (eller via) DMA2200'eren som video på serveren, så andre extendere har adgang til optagelserne automatisk?

Input ønskes

Mvh. Iver 

 



Redigeret af - Iver - 15-Februar-2009 kl. 01:23
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 07:52
Du skal have en tuner pr kanal du ønsker at se samtidigt. Hvis der kun er en tuner på din MCE box, og man ser noget på MCE boxen, kan extenderen se samme kanal. Derfor vil jeg som tommelfingerregel sige at man skal have et antal tunere svarende til det antal fjernsyn man har i det samlede setup + 1. +1 da der så vil være en tuner ledig til at optage mens der ses livefjernsyn på alle fjernsyn...(Jeg har tre tunere i min VistaBox med to ekstendere og tre fjernsyn dvs reelt tre MCE maskiner, der deler tre tunere....så jeg har altså ikke "+1". Men vi er kun min kone, min søn på 8md og mig selv så det går..)

Der er jo tale om en "Klient/Server løsning" endda med ultra tynde klienter...Og ja klienterne kan se alt det serveren(Mceboxen) kan se(men er dog begrænset af de codecs der understøttes af ekstenderen).

Hvad skulle det hjælpe at have flere pc'ere rundt omkring med flere tunere som optager til samme sted? Extendere gør sådan set det samme, dersom MCEboxen jo optager for extenderen....

Du kan have fire tunere i MCE, flere hvis du piller lidt i registry...



Redigeret af Patriarken - 15-Februar-2009 kl. 08:16
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 11:11

Tak for et super svar.

"Hvad skulle det hjælpe at have flere pc'ere rundt omkring med flere tunere som optager til samme sted?"

Det skulle give mulighed for et ubegrænset antal tunere, men med 4 tunere er jeg vidst rimelig godt hjulpet de næste mange år (det første barn er her først om 4 uger  ).

"Extendere gør sådan set det samme, dersom MCEboxen jo optager for extenderen...."

Jeg var ikke klar over, at det hænger sådan sammen.

"Du skal have en tuner pr kanal du ønsker at se samtidigt. Hvis der kun er en tuner på din MCE box, og man ser noget på MCE boxen, kan extenderen se samme kanal. "

Styrer MCE selv fordelingen mellem extendere og tunere eller skal jeg dedikere dem til hinanden?

"Du kan have fire tunere i MCE, flere hvis du piller lidt i registry..."

Det kan jeg vel google mig til

Btw. Hvad bruger du Netremote, Girder mm. til i dit system (hvilket jeg ikke ved om du gør, men har en formodning om)?

Jeg har en ide om gerne vil styre alt i mit system gennem browser, fordi det giver rigtig meget mening med min musikserver og dennes brugerflade (casatunes). Vil jeg kunne browser-enable fjernbetjening af TV, extender mm. via Netremote, Girder, USB-UIRT og Global Cache og stadig have en rimelig performance.

Alternativt kunne en fjernbetjening med browser klare det trick'et, men det har jeg ikke kunnet finde nogen steder...

Mon ikke det ender med en todelt løsning med en uniremote til alt andet end musikserveren og en ipod Touch medmindre du er meget positiv overfor min samlede browser løsning gennem Girder mm.

Mvh. Iver

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu