recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jugglerq Hjemmebio, nu med PANASONIC 55" HZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jugglerq Hjemmebio, nu med PANASONIC 55" HZ1000

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 00:35
Blot så I har lidt at reflektere over, så vil jeg oplyse om, det staves "refleksioner".
Håber det er noget, der sidder fast i fremtiden, så man ikke bliver blændet af alle reflekserne, eller er det "refleksionerne"...  :)


Redigeret af Supergris - 05-Maj-2021 kl. 00:39
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic HZ1000 har dobbelttuner. Oversigt over specifikationer her: https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000


Tak for link, ikke at jeg har brug for Atmos men studsede over at i skriver:
HZ1000 har ikke Dolby Atmos-lydsystem, men har stadig Dolby Vision IQ og Filmmaker Mode.

Men under specifikationer samt på jeres test side, der står der den har Atmos. Hvilket er korrekt?

Lige en ting mere, den har som du siger dobbelt tuner, dvs. jeg kan se 2 udsendelser samtidigt på skærmen korrekt? Grunden til jeg spørger er fordi jeg mener der er nogen tv med dobbelt tuner hvor de ikke tillader dette men blot tillader at man kan se en kanal mens man optager en anden, så skulle bare lige være sikker.
Betyder formentlig at HZ1000 kan sende Atmos videre til AVReciever.

På alle de Panasonic top TV jeg har haft med dobbelte tunere, har jeg kunnet se to flow TV kanaler samtidigt sidestillet i 16:9 format. Lyden følger den ene, og der der kan skiftes hurtigt frem og tilbage efter hvilken lyd man vil ha på.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 10:36
Som Munch nævner, så dækker det over, at HZ1000 kan sende Atmos-lyd videre til en soundbar eller receiver.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Som Munch nævner, så dækker det over, at HZ1000 kan sende Atmos-lyd videre til en soundbar eller receiver.


Okay tak, ved du hvad OS der er på dette TV, er det stadig Mozilla eller er det android ? En anden ting er der noget med at inhouse / tv anywhere  / streaming ikke kan bruges med dette tv? Mit gamle pana TV der kan jeg bruge panasonic remote appen og swipe/share mine TV kanaler fra fjernsynet og over på mobilen. Nu har jeg yousee app hvor jeg kan se mine kanaler så det ik fordi jeg behøver det, synes bare det andet er smart og har brugt det nogen gange da der ikke er så lang forskydning på signalet som på yousee.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 15:55
Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?


Redigeret af Tom-H - 06-Maj-2021 kl. 13:09
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?
Den har ikke dobbelt tuner. Så det der kan optages er det du ser.
Og heller ikke nogen af 2021 modellerne der har.

LG er et fantastisk TV til gamere. Panasonic er til os der går op i billedkvalitet.


Redigeret af Munch - 06-Maj-2021 kl. 15:27
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?
Den har ikke dobbelt tuner. Så det der kan optages er det du ser.
Og heller ikke nogen af 2021 modellerne der har.

LG er et fantastisk TV til gamere. Panasonic er til os der går op i billedkvalitet.



Det var bare efter jeg læste test konklusionen af det panasonic TV inde på flatpanels, de skriver nemlig:

Citér Det kan synes svært, at komme med virkelig gode argumenter for at vælge Panasonic HZ1000 frem for LG CX idet LG’en er foran på stort set alle parametre undtaget billedkvaliteten (som er ca. den samme). Kendere og trofaste kunder af Panasonic vil måske sætte pris på det velkendte interface, men posen skal altså rystes lidt før Panasonic er oppe og konkurrere på både pris og features i dette produktsegment.



Redigeret af Tom-H - 11-Maj-2021 kl. 10:59
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 11:30
Til prisen på Panasonic lige nu ved Power - har jeg svært ved at se hvorfor man skulle købe andet tv?

(udover hvis man planlægger gaming)

Henholdsvis 7 & 10k for de 2 OLED skærme (55"/65") - der er i min verden tale om fuld valuta for pengene :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu