recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og medieafspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Be-Mike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og medieafspiller
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 21:26
Kan nogen i dette forum mon hjælpe mig med at kombinere en netværksharddisk og en medieafspiller?
Eller med andre ord: Hvad kan anbefales, når jeg gerne vil have en NAS-disk og en medieafspiller, som kan afspille musikfiler fra denne disk UDEN, at jeg skal have en tændt computer. Medieafspilleren skal altså kunne kommunikere direkte med NAS-drevet.
Svar vil blive værdsat.

mange venlige hilsner
Be-mike
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 21:33

Oprindeligt skrevet af Be-Mike Be-Mike skrev:

Kan nogen i dette forum mon hjælpe mig med at kombinere en netværksharddisk og en medieafspiller?

Der er mange muligheder. Her et eksempel.

NAS
http://www.dustinhome.dk/pd_5010135322.aspx

Duet Squeeze
http://www.dustinhome.dk/pd_5010129245.aspx

MVH
HPDahl
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 23:37
Et alternativ til en NAS kunne være en Asus Eeebox. Bruger jeg selv sammen med en flok Squeezeboxe - meget tilfredsstillende.
Panta rei
Til top
Be-Mike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 08:35
@HPDahl
Tak for svar - Med Logitechs løsning skal jeg enten have et anlæg med forstærker, som denne box tilsluttes eller et par forstærker højttalere (ala dem der benyttes til en mp-3 afspiller) - er det korrekt forstået?

@KissMe
Tak for svar- Så vidt jeg kan se på Asus' hjemmeside, er Eeebox til TV - det er i hvert fald hvad der udelukkende omtales: http://www.asus.dk/products.aspx?l1=24&l2=165 eller er boxen også til lyd?
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 09:38

Oprindeligt skrevet af Be-Mike Be-Mike skrev:

@HPDahl
Tak for svar - Med Logitechs løsning skal jeg enten have et anlæg med forstærker, som denne box tilsluttes eller et par forstærker højttalere (ala dem der benyttes til en mp-3 afspiller) - er det korrekt forstået?

Korrekt forstået!

@KissMe
Tak for svar- Så vidt jeg kan se på Asus' hjemmeside, er Eeebox til TV - det er i hvert fald hvad der udelukkende omtales: http://www.asus.dk/products.aspx?l1=24&l2=165 eller er boxen også til lyd?

Jeg bruger selv en gammel (kasseret) 1,7 computer, som jeg har sat op som server med 3 store harddiske. Den er sat til at Hibernate (slukke næsten totalt med informationer, om hvilke programmer, der var kørende da den sov hen), Den bliver så vækket når jeg tænder for squeezeboksen. Det tager i mit tilfælde ca 20 sekunder, så spiller anlægget.
computeren står i et afsides klædeskab uden skærm og tastatur og tilgås via fjernskrivebord.

MVH
HPDahl
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 10:59
Asus Eeebox er en lille computer. Den er udstyret med en Intel Atom processor og bruger meget lidt strøm.
se bl.a. her
Panta rei
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Jeg bruger selv en gammel (kasseret) 1,7 computer, som jeg har sat op som server med 3 store harddiske. Den er sat til at Hibernate (slukke næsten totalt med informationer, om hvilke programmer, der var kørende da den sov hen),

Hvordan får du den til det? Er det tidsstyret eller styret af om, der er netværkstrafik fra Squeezecenter?

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 11:43
Hvis det skal være en NAS, ville jeg klart overveje en Synology DS209+.
Jeg har selv en 207+, som jeg også har haft Squeezecenter installeret på, og det fungerer udmærket. Men måske lige lidt for langsomt ... ikke meget, men måske lidt ?
En 207+ har en cpu på 500 mhz mens en 209+ har en på 800. Det gør formentligt lige det sidste.

Læs om Synology her

Af andre NAS kan nævnes Qnap og ReadyNAS.

Iøvrigt findes der jo andre løsninger end en Squeezebox-løsning 

Sonos, Olive, Cisco Home Audio, Teac, Noxon ....  etc.




Panta rei
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Hvis det skal være en NAS, ville jeg klart overveje en Synology DS209+. Jeg har selv en 207+, som jeg også har haft Squeezecenter installeret på, og det fungerer udmærket. Men måske lige lidt for langsomt ... ikke meget, men måske lidt ?En 207+ har en cpu på 500 mhz mens en 209+ har en på 800. Det gør formentligt lige det sidste.
DS209+'eren har også 512MB mod DS207+'erens 128MB - dét har også stor betydning i forb. med SqueezeCenter, da det bruger en del hukommelse. Det kan dog også betale sig at vente lidt, da Synology netop i disse dage lancerer nye produkter på Cebit - bl.a. er der vist kommet en DS209+ II, en NAS baseret på 2.5" diske osv - selvom de nye produkter ikke er direkte interessante, vil de sandsynligvis medføre et prisfald på de gamle produkter.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Jeg bruger selv en gammel (kasseret) 1,7 computer, som jeg har sat op som server med 3 store harddiske. Den er sat til at Hibernate (slukke næsten totalt med informationer, om hvilke programmer, der var kørende da den sov hen),

Hvordan får du den til det? Er det tidsstyret eller styret af om, der er netværkstrafik fra Squeezecenter?

Lidt forskellig fra compter til computer. Man skal evt. i bios og sætte den til wake on lan. Computerens styresystem kan derefter sættes til automatisk at Hibernate i strømstyringsindstillingerne. F.eks efter 15 minutter. Når Duetten tændes eller, hvis man har pauset musikken og sætter den igang igen, sender Duetten et wake up call til computeren, som starter op og loader de programmer som var i gang med de indstillinger den havde på dvaletidspunktet.
Dvs. hvis man som undertegnede gerne nøjes med at stoppe afspilningen af musik ved at trykke pause på Controlleren og sætter den i dockingstation, går der 15 minutter, så lukker pc-en ned. Når jeg så, måske næste dag, griber controlleren og trykker på pauseknappen, tændes computeren og afspilningen genoptages automatisk efter ca 20 sekunder, på det punkt i den var i musikstykket, og med den lydstyrke den havde, da jeg afbrød den. Var jeg i gang med en playlist, fortsætter den bare med den.

MVH
HPDahl
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Hvis det skal være en NAS, ville jeg klart overveje en Synology DS209+. Jeg har selv en 207+, som jeg også har haft Squeezecenter installeret på, og det fungerer udmærket. Men måske lige lidt for langsomt ... ikke meget, men måske lidt ?En 207+ har en cpu på 500 mhz mens en 209+ har en på 800. Det gør formentligt lige det sidste.
DS209+'eren har også 512MB mod DS207+'erens 128MB - dét har også stor betydning i forb. med SqueezeCenter, da det bruger en del hukommelse. Det kan dog også betale sig at vente lidt, da Synology netop i disse dage lancerer nye produkter på Cebit - bl.a. er der vist kommet en DS209+ II, en NAS baseret på 2.5" diske osv - selvom de nye produkter ikke er direkte interessante, vil de sandsynligvis medføre et prisfald på de gamle produkter.


Fint update, Tipsen - glemte lige at nævne forskellen i Ram. Selvfølgelig vigtig detalje.
2.1 firmwaren skulle også blive officiel her i forbindelse med Cebit.
Panta rei
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu