recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MyMovies spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MyMovies spørgsmål

 Besvar Besvar Side  123 64>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MyMovies spørgsmål
    Sendt: 06-Marts-2009 kl. 20:28

Hej Brian.

Jeg kan ikke finde den tråd jeg startede sidst, så jeg har oprettet en ny.

Anyway, det drejer sig om, at jeg selvfølgelig er blevet rigtig glad for Mymovies, der er bare en ting der nager mig lidt..

Inde i collectionmanageren, der kan jeg ikke se kilden på de film jeg har lagt ind, alt f.eks se stien hvortil jeg har rippet filmen. Og da mine overvågede mapper inde i MCE er gået lidt i ged (MCE viser flere mapper end dem jeg har sat til overvågning), så har det betydet, at Mymovies har fundet nogle flim 2 gange, (fordi jeg har dem liggende 2 forskellige steder). Men i collection manageren kan jeg ikke se, hvor Mymovies har fundet dem. Det er lidt irreterende, når man gerne vil fjerne den ene, da der er fejl i, men når jeg ikke kan se hvilken der er den forkerte, fordi jeg ikke kan se stien, så er det svært at fjerne dem.

Har du nogen ide til om der er en knap/funktion jeg har overset, eller kan man ganske enkelt bare ikke se stien/kilden?

Edit - Jeg har sat emnet her som prioriteret emne, da jeg synes Mymovies fortjener det.



Redigeret af Kandersen - 06-Marts-2009 kl. 20:41
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 07:17
Hejsa,

Hvis du kører musen hen over "Disk" redigerings ikonet, så skriver den stien, du kan også trykke på ikonet for at redigere placeringen.

Det er den ene metode.

Den anden er at gå i "Title" og "Title Add and Change History" i menu'en - den viser alt der er sket med din titlen - hvorfra den er oprettet, hvorden den er redigeret, opdateret osv.

Mvh

Brian

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 11:43

Hej Brian. Jeg fandt den under Disc ikonet.. Pudsigt jeg egentlig aldrig rigtig har bemærket dem som værende knapper/funktioner

Men der er altså et problem, som vi har snakket om før..Et Folder problem.

Jeg har mine optaget hjemmevidoer liggende i en folder, og efter jeg sad og ordnede dem igår, og fik lagt hver deres film i en folder, så viser MyMovies STADIGVÆK hovedfolderen som en film inde i filmsamlingen.

Altså mine film ligger i:

\film\hjemmevideo\folder til hver enkelt film\

Så vises \hjemevideo\ folderen som en film inde i filmsamlingen. Jeg kan sågar forsøge at afspille den

 

Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaspoulsen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Brian. Jeg fandt den under Disc ikonet.. Pudsigt jeg egentlig aldrig rigtig har bemærket dem som værende knapper/funktioner

Har også ledt efter den funktion men kan ikke finde det ikon i omtaler. Hvor er det helt præcist henne og hvordan ser det ud? Sorry for det dumme sprøgsmål men kan simpelthen ikke finde det.... PFT.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har mine optaget hjemmevidoer liggende i en folder, og efter jeg sad og ordnede dem igår, og fik lagt hver deres film i en folder, så viser MyMovies STADIGVÆK hovedfolderen som en film inde i filmsamlingen.


Det gør den KUN hvis der ligger én eller anden form for video i selve hovedfolderen også. Det kan fx. være en VIDEO_TS folder med en VIDEO_TS.IFO fil inden i.

Det kan også være en playliste eller en anden video fil.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen1 jonaspoulsen1 skrev:

Har også ledt efter den funktion men kan ikke finde det ikon i omtaler. Hvor er det helt præcist henne og hvordan ser det ud? Sorry for det dumme sprøgsmål men kan simpelthen ikke finde det.... PFT.


Inde i Collection Management programmet, når du redigerer en titel, så står der "Disk(e)" ca. midt på skærmen, og der ud for er der en knap med en redigerings ikon.

Næste version får et specifikt ikon for hver for at gøre det simplere.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Edit - Jeg har sat emnet her som prioriteret emne, da jeg synes Mymovies fortjener det.

Det er ikke bare fordi, du er bange for ikke af kunne finde det igen?

Bortset fra det er det fint nok man altid kan finde den.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har mine optaget hjemmevidoer liggende i en folder, og efter jeg sad og ordnede dem igår, og fik lagt hver deres film i en folder, så viser MyMovies STADIGVÆK hovedfolderen som en film inde i filmsamlingen.


Det gør den KUN hvis der ligger én eller anden form for video i selve hovedfolderen også. Det kan fx. være en VIDEO_TS folder med en VIDEO_TS.IFO fil inden i.

Det kan også være en playliste eller en anden video fil.

Nope, som jeg skrev så har jeg ryddet op, så hver enkel film har hver deres folder. Det var derfor jeg undrede mig over det, for jeg mente nok du havde skrevet, at hvis man lagde dem i hver sin folder, så var det problem løst.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Edit - Jeg har sat emnet her som prioriteret emne, da jeg synes Mymovies fortjener det.

Det er ikke bare fordi, du er bange for ikke af kunne finde det igen? 

Sssshhh, ikke sige det højt!

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Bortset fra det er det fint nok man altid kan finde den.

Ja både det, men også fordi jeg synes det er programmet værd. Hvis det stod til mig, så blev forumet bedre inddelt, så eksempel MCE fik sit eget under-område, ligesom man kunne gøre med Media Portal, MyMovies osv.. Alle de virkelig interessante programmer, som har mange brugere.

 

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:27

Jeg skal nok lade være med at sige det for højt.

Og ja, der mangler da også nogle underområder. Bla. inden for film, at der var en som hedder tilbud. Så kunne man altid gå derind, hvis man leder efter filmtilbud.

Jeg synes også det er rigtig godt mymovies. Og får og lagt en del ekstra ind. Og nu kan jeg snart lægge disc id ind på min BD-film.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nope, som jeg skrev så har jeg ryddet op, så hver enkel film har hver deres folder. Det var derfor jeg undrede mig over det, for jeg mente nok du havde skrevet, at hvis man lagde dem i hver sin folder, så var det problem løst.


Ok - så må du sende mig en log.

Fra Collection Management, vælg "Help", "Debug", "Enable" (hvis den ikke kan vælges er den allerede enabled). Vælg "Clear" for at rydde loggen.

Slet den titel der bliver tilføjet, og start Media Center igen for at lade monitoring tilføje den. Herefter checker du at den rent faktisk blev tilføjet igen, og så sender du loggen til brian@binnerup.dk (den findes også i "Help", "Debug").
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nope, som jeg skrev så har jeg ryddet op, så hver enkel film har hver deres folder. Det var derfor jeg undrede mig over det, for jeg mente nok du havde skrevet, at hvis man lagde dem i hver sin folder, så var det problem løst.


Ok - så må du sende mig en log.

Fra Collection Management, vælg "Help", "Debug", "Enable" (hvis den ikke kan vælges er den allerede enabled). Vælg "Clear" for at rydde loggen.

Slet den titel der bliver tilføjet, og start Media Center igen for at lade monitoring tilføje den. Herefter checker du at den rent faktisk blev tilføjet igen, og så sender du loggen til brian@binnerup.dk (den findes også i "Help", "Debug").

Jeg rykkede noget mere rundt på filmene, og nu lader det til, at MyMovies finder filmene og ingen foldere som film. Hvad der lige har gjort det ved jeg ikke.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 64>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu