recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MyMovies spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MyMovies spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <12345 64>
Forfatter
Besked
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 09:12

Harder: Det er nok en kombination - Media Browser har pt. et MCML interface som er mere lækkert end My Movies' HTML baserede interface.

Der går stadig lidt tid før My Movies MCML baserede interface er klart.

Men Media Browser har ikke nogen back-end, men kan læse My Movies' meta-data filer.

Så kombinationen hvor du benytter vores back-end og Media Browsers front-end er nok pt. det der giver det bedste udseende.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 16:10

Jeg har my movies 2.49, og nu er der kommet en ny. 2.54, men hvordan opdaterer jeg den. Jeg går ind under hjælp, og trykker på tjek efter opdatering, men den siger bare at der ingen opdatering er tilgænglig.

Hvordan gør jeg så?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:46
flemming larsen skrev:

Jeg har fået ny stationær og har lagt my movies ind på den. Men fuck det tager lang tid at lægge nye film ind. Bare at gå fra den ene film til den næste, kan tage op til 15min.

Der står bare my movies collection svarer ikke.

Jeg har prøvet at afinstalere og instalere igen, men nej det tager en evighed.

Hvad gør jeg?

Dette er bestemt ikke blevet bedre med den nye udgave af denne.

Det går så langsomt, på 2 forskellige maskiner. Hvad gør man?


Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

flemming larsen skrev:

Jeg har fået ny stationær og har lagt my movies ind på den. Men fuck det tager lang tid at lægge nye film ind. Bare at gå fra den ene film til den næste, kan tage op til 15min.

Der står bare my movies collection svarer ikke.

Jeg har prøvet at afinstalere og instalere igen, men nej det tager en evighed.

Hvad gør jeg?

Dette er bestemt ikke blevet bedre med den nye udgave af denne.

Det går så langsomt, på 2 forskellige maskiner. Hvad gør man?


Problem løst, det var min antivirus.

Fuck jeg kunne have sparet en masse tid.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Men Media Browser har ikke nogen back-end, men kan læse My Movies' meta-data filer.

Er der en guide til det?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 17:36

Jeg har fået et (forholdsvis) nyt problem med Mymovies. Det har stået på et stykke tid, og i går opdateret jeg så til seneste version, fra 2.54 til 2.56.

Problemet består i, at hver eneste gang jeg starter Media Centeret, så rapportere MyMovies at den har fundet 7-9 nye film. Og det er selvom der ikke er tilføjet noget nyt.

I management er der heller ingen nye i. Og en gennemgang af de mange film tyder heller ikke på, at der skulle være noget galt. Det er dog med forbehold, da der er en del film.

Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med, at nye film er blevet lagt ind, og MyMovies har fundet dem i overvågningen. Efterfølgende er nogle bibloteker filmene lå i blevet omdøbt, og det har nok "forvirret" databasen. Problemet er, at jeg kan ikke rigtig rette det, synes jeg. Hvad gør jeg?

Det er Windows 7 RC jeg bruger.

 



Redigeret af Kandersen - 17-August-2009 kl. 17:36
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:11

Prøv at:

- Rydde loggen.

- Vær sikker på du ikke har tilføjet nyt.

- Start Media Center indtil den giver dig beskeden.

- Send loggen til support@mymovies.dk

Så skal jeg se på hvad den finder.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har fået et (forholdsvis) nyt problem med Mymovies. Det har stået på et stykke tid, og i går opdateret jeg så til seneste version, fra 2.54 til 2.56.

Problemet består i, at hver eneste gang jeg starter Media Centeret, så rapportere MyMovies at den har fundet 7-9 nye film. Og det er selvom der ikke er tilføjet noget nyt.

I management er der heller ingen nye i. Og en gennemgang af de mange film tyder heller ikke på, at der skulle være noget galt. Det er dog med forbehold, da der er en del film.

Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med, at nye film er blevet lagt ind, og MyMovies har fundet dem i overvågningen. Efterfølgende er nogle bibloteker filmene lå i blevet omdøbt, og det har nok "forvirret" databasen. Problemet er, at jeg kan ikke rigtig rette det, synes jeg. Hvad gør jeg?

Det er Windows 7 RC jeg bruger.



Jeg synes Mymovies er den bedste add on til MCE. Men jeg synes det er plat, at fordi at man er admin,så laver man tråden hvori man selv stiller et spørgsmål sticky. Der er mange andre tråde som kunne være ligeså interessante og som kunne tjene almennyttigheden... Tråde hvor der er lagt et kæmpe stykke arbejde i at vejlede generelt osv. De findes, der langt mellem snapsene, men de findes i dette forum...

Tror du ikke en sticky med generelt accepteret hardware ift HTPC eller med codecs vile være mere interessant end dit specifikke problem med My Movies Kim?



Redigeret af Patriarken - 17-August-2009 kl. 19:05
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 00:49

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

[QUOTE=Kandersen]
Tror du ikke en sticky med generelt accepteret hardware ift HTPC eller med codecs vile være mere interessant end dit specifikke problem med My Movies Kim?

Jeg beklager hvis du føler dig stødt over, at jeg tilsyneladende, i din verden, er den eneste som har såkaldt specifikke problemer med Mymovies, og jeg derfor, i min egenskab som medlem af Recordere.dk, (mis)bruger dette, for alle andre, fuldstændigt uinteressante program, til noget mindst lige så uinteressandt, for andre, nemlig Microsoft Media Center.

Faktum er derimod, at jeg, i min egenskab som medlem af Recordere.dk har medvirket til, at et program, som jeg ved er af mere almen interesse for andre, lige så vel kunne samles i een og samme tråd, fremfor at blive spredt i en hulens masse andre tråde, som folk derefter skal knokle rundt i, for at finde evt. svar på problemer, som jeg, pudsigt nok, ikke alt er ene om.

Endnu mere pudsigt nok er det jo også, at trods det at jeg deltog og ydermere tilkendegav, at jeg nok ikke agtede at bruge det så meget alligevel, så røg tråden omkring Reclock også op i et sticky emne.

Forumet har ikke mulighed for at lave under forums, hvorfor sticky er en måde at samle emner, som har eller kan have interesse for flere på een gang. Men du foretrækker åbenbart hellere 117 nye tråde om det samme emne. Som du så bagefter kan hakke på folk på, at de ikke har læst, når de startede samme emne, men nu for 118. gang.

Et emne om generelt hardware eller codec kunne snildt være et mindst lige så sticky emne. Det ene udelukker skam ikke det andet.

Et andet alternativ er da også, at helt undlade emner. Brian, der laver Mymovies, har sit eget forum. Man kunne passende nøjes med at henvise til det, og på den måde få sorteret næsten alt indhold på Recordere.dk over på de respektive emners eget forum.

Afslutningsvis synes jeg da jeg det derimod kunne være interessant at høre, hvornår du synes et emne skal være sticky?

 

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 05:28
Kim, det har ikke noget at gøre med at jeg ikke synes om my movies, eller at dit spørgsmål ikke er interessant, eller man ikke skal spørge. Jeg husker bare at tråden var sticky et stykke tid, og så blev den droppet og kom så tilbage som sticky da du stillede et spørgsmål i tråden.

Jeg er i øvrigt  udemærket klar over at forummaskinen har en række begrænsninger.

Jeg vil ikke tage stilling til hvilke emner skal være sticky, men fx Everex' tråd om hvordan man bygger et lydløst Medie Center synes jeg tjener almennyttigheden. Reclock tråden er også interessant, omen jeg vil mene at den skader mere end den gør gavn for mange mennesker. 
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 09:39

Jeg ved ikke hvem der fjernet sticky status fra tråden. Jeg formoder det er en fejl, eller så sidder der en anden og ændre det uden at sige det. Det er korrekt jeg ændret det tilbage igår, da jeg, som tidligere nævnt, synes at nogle emner bør holdes i samme tråd.

I forbindelse med MyMovies, der synes jeg der er flere ting der taler for, at vi (recordere.dk) skal holde det igang. Dels er det et vanvittigt godt add on til Microsoft Media Center. Og dernæst, så er vi så priviligeret at have udviklerens interesse med her på forumet. Brian har sandsynligvis massere af se til med at supportere her, der og alle vegne. At vi har fået hans opmærksomhed her på forumet, det synes jeg personligt, at vi skal forsøge bibeholde så godt som muligt.

Dvs. hvis han lyn hurtigt kan overskue de spørgsmål der drejer sig om hans program, så er det også nemmere for ham at følge med i, samtidig med at det er nemmere for brugerne at udnytte hans tilstedeværelse. I realiteten synes jeg at mange emner fortjener deres eget lille underforum, men det er desværre en begrænsning i denne version af softwaren som forumet bruger. Og så må vi jo nøjes med den næstbedste løsning

Mit valg af emner vil naturligt nok for det meste dreje sig om, hvad det er for nogle ting, som jeg synes kan have generel interesse. Men som nævnt udelukker det ikke andre emner. Jeg skal bare ligesom også være klar over dem, eller kunne se, at det kan have en mere generel interesse. Det er jo for pokker præcis det som sticky emner er til.
Selvom jeg har admin rettigheder, så læser jeg altså ikke alt her på forumet, eller husker det for den sags skyld.

Men i din oprindelige besked skrev du, at det var plat at en admin laver sticky emner som jeg selv starter. Det opfatter jeg mere som et personligt angreb på admin, fremfor at kunne se det konstruktive i handlingen. Hvis det er fordi, som du også giver udtryk for, at det er pga. du mener, at andre tråde også kan få samme status, så er det jo netop ikke handlingen, at gøre et emne sticky, som du angriber, men derimod at andre enmer ikke har fået samme status. Der burde du måske istedet have henvist til disse andre emner, fremfor at rette din kritik personligt mod mig.

 

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 15:12

Til Binnerup.

Sådan noget som at komme til at kunne udskrive, en liste over sine film, er det noget, der er eller måske kommer på et tidspunkt.

Det var en ting , som jeg meget gerne ville have på.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 64>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu