recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra NAS via internettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra NAS via internettet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra NAS via internettet
    Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:41

Hej.

Jeg har en QNAP TS--209PRO nas hjemme. Vil jeg kunne streame min musik fra den og ud til f.eks. PC'en på mit arbejde?

 

Hilsen

Plouger

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Jeg har en QNAP TS--209PRO nas hjemme. Vil jeg kunne streame min musik fra den og ud til f.eks. PC'en på mit arbejde?


Ja, hvad du kan gøre fra dit LAN, kan du også gøre ude fra hvis du åbner porte i din router.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 18:56

Ved du hvilken Port jeg skal åbne og hvilken funktion i min QNAP skal slåes til?  Upnp eller Itunes mediaserver?

 

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Jeg har en QNAP TS--209PRO nas hjemme. Vil jeg kunne streame min musik fra den og ud til f.eks. PC'en på mit arbejde?


Ja, hvad du kan gøre fra dit LAN, kan du også gøre ude fra hvis du åbner porte i din router.

Hilsen

Plouger

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:06
Nej, du er nødt til at undersøge hvilke porte de forskellige services benytter.

Derudover bør du overveje om hele verden skal have adgang til din NAS? Hvis APG opdager at der er adgang til 10000 musiknumre, kan de finde på at sende dig en regning på 200.000 kr...

Hvis du er en netværkshaj kan du lave et sikkert system med SSH portforwarding eller VPN. Ellers ville jeg droppe ideen. En NAS er en privat ting, og internettet er en fjendtligt offentligt område.


Redigeret af JesperLund - 07-Marts-2009 kl. 19:42
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu