recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dlink 655 +extern HDD erstatning for NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDlink 655 +extern HDD erstatning for NAS?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Dlink 655 +extern HDD erstatning for NAS?
    Sendt: 10-Marts-2009 kl. 14:46

http://www.vikingreviews.dk/nyheder/127-d-link-routere-far-i nteressante-nye-muligheder

Ifølge ovenstående link, kan man via usb sætte en HDD til routerne. Er der nogen af jer kloge hoveder der har prøvet?

 

Mine tanke er at vil have en squeezebox. Lurede så på om man kunne spare NAS'en i første omgang, da jeg har en USB HDD til at ligge.

 

Hilsen

Morten 

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 17:03

Oprindeligt skrevet af kdobm kdobm skrev:

Mine tanke er at vil have en squeezebox. Lurede så på om man kunne spare NAS'en i første omgang, da jeg har en USB HDD til at ligge.

For at du kan bruge Squueze skal du have et program installeret. Det vil ikke være muligt på en almindelig USBHD, da den ikke har processor og RAM til det

MVH
HPDahl
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 20:44

I øvrigt: For et års tid siden, da jeg ikke længere havde plads nok på min 200GB Maxtor NAS, sluttede jeg en alm. ekstern harddisk til den for at øge kapaciteten (hvilket man skam skal kunne jf. manual - og mange NAS-producenter markedsfører da også denne udvidelsesmulighed). Det var en meget blandet fornøjelse - nogle gange virkede det, andre gange ikke. Så jeg endte med to stk. 500GB Lacie NAS - så er sommerhuset også dækket ind! (så lige på edbpriser, at man kan få en 750GB Lacie NAS for en tusse - ikke ringe - men den kan desværre ikke trække klemmeboxserveren).

/kris



Redigeret af kris - 10-Marts-2009 kl. 20:47
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 21:21
Adgangen til USB-harddisken via D-Link-routeren kræver et program installeret på din PC, og tillader kun at én PC af gangenhar adgang til disken, så en NAS bliver det desværre ikke rigtigt...
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 07:25

Tak for gode svar.

 

Godt jeg ikke brugte flere timer på det projekt

 

Kan for øvrigt kun anbefale sådan en D-link DIR 655. Jeg er absolut ikke netværkskyndig, men har sjældent oplevet nemmere opsætning. Desuden er den kanon til at holde forbindelsen. Jeg skal ud og foretage rituel afbrænding af min gamle trådløse Philips

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af kdobm kdobm skrev:

Tak for gode svar.

 

Godt jeg ikke brugte flere timer på det projekt

 

Kan for øvrigt kun anbefale sådan en D-link DIR 655. Jeg er absolut ikke netværkskyndig, men har sjældent oplevet nemmere opsætning. Desuden er den kanon til at holde forbindelsen. Jeg skal ud og foretage rituel afbrænding af min gamle trådløse Philips

Jeps, virker upåklageligt. Selv om mange advarede mod D-link da jeg købte den!?!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu