recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream eller lokal harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream eller lokal harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Emne: Stream eller lokal harddisk
    Sendt: 18-Marts-2009 kl. 18:25

Hej

Kigger på popcorn og WD og andre og overvejer om man har stor fornøjelse af at kunne streame sine film fra en ex. NAS vha ethernet eller om man efter nogen tid vælger at koble en harddisk direkte til ex. WD vha. USB og så opdaterer harddisken engang imellem fordi der er for megen bøvl ved streaming.

Er der nogen af alle Jer som har sådan et apparat der vil dele lidt af jeres erfaringer og hvad der fungerer i praksis for Jer ? 

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Er der nogen af alle Jer som har sådan et apparat der vil dele lidt af jeres erfaringer og hvad der fungerer i praksis for Jer ? 

Jeg synes, du skal prøve at kigge dette forums indlæg igennem.
Ca. hver 3 emne handler om det du spørger om.

MVH
HPDahl
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 18:46

Ja til dels, men mange skriver herinde i forbindelse med problemer, som så bliver løst men hvilken løsning der så endte med at fungere bedst kan være lidt svært at gennemskue.

Derfor spørger jeg...

Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 20:16

Hej Tanaburs.

Streaming virker forholdsvist smertefrit ud fra hvad jeg kan læse af indlæggene, så det vil klart være vejen at gå - du skal ikke regne med at det bliver mere problematisk at håndtere i fremtiden. Gå ikke efter et setup hvor det er nødvendigt at transportere data over på forskellige enheder, men sørg for at samle det hele ét sted - det bliver langt nemmere at vedligeholde.

Du refererer til en "WD" - hvad er det?

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 20:36

Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:


Ja til dels, men mange skriver herinde i forbindelse med problemer, som så bliver løst men hvilken løsning der så endte med at fungere bedst kan være lidt svært at gennemskue.
Derfor spørger jeg...

Jeg har pch og har mine filer liggende som ISO-filer liggende på en gammel computer uden skærm og tastatur sat til hibernate i et klædeskab. Begge dele er kablet. Fungerer efter at den fik lidt ekstra ram og de automatiske opdatering  blev slået fra på computeren super.
Lidt nørklen med at få stierne sat  i PCH-en var der også.
Har nu kørt i 5 måneder uden problemer.

Hvis du ikke er til lidt problemløsning, er løsningen med harddisk i PCH-en eller en USB hard tilsluttet den så at sige problemløst. Du kan sågar sætte et usb-dvd-drev til. Det bliver autodeteckten ligesom USB-drevene.
Har du lidt kendskab til at dele drev/share er det også meget nemt at dele f.eks. et dvd drev på din stationære eller din bærbare og så afspille en dvd derfra.
WD afspilleren kender jeg kun af omtale.

Personligt har jeg meget fornøjelse af, at finde gamle musikklip på Youtube, når venner og familie som også er interesserede i gammel rock fra 50-60-70. Hvilket PCH-en jo også kan.



Redigeret af hpdahl - 18-Marts-2009 kl. 20:37
MVH
HPDahl
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Kigger på popcorn og WD og andre og overvejer om man har stor fornøjelse af at kunne streame sine film fra en ex. NAS vha ethernet eller om man efter nogen tid vælger at koble en harddisk direkte til ex. WD vha. USB og så opdaterer harddisken engang imellem fordi der er for megen bøvl ved streaming.

Er der nogen af alle Jer som har sådan et apparat der vil dele lidt af jeres erfaringer og hvad der fungerer i praksis for Jer ? 



Du skal være opmærksom på at WD afspilleren ikke har netværk, så det er kun med Popcorn Hour, andre NMT afspillere og TviX 6500A at du kan "streame" fra en server.

Streaming er lidt misvisende, da det i mange tilfælde blot svarer til Windows fildeling mellem computere (aka SMB).

Jeg bruger et sådant setup med Popcorn Hour A-100 og en Linux server der står i et andet rum (godt nok NFS i stedet for SMB, men begge dele er et netværksdrev). Det har bl.a. den fordel at man undgår harddisk støj i stuen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Personligt har jeg meget fornøjelse af, at finde gamle musikklip på Youtube, når venner og familie som også er interesserede i gammel rock fra 50-60-70. Hvilket PCH-en jo også kan.


Ja, med et trådløst tastatur fra sofaen er det ganske fornøjeligt at se musikvideoer fra de gode gamle dage på PCH.


Redigeret af JesperLund - 18-Marts-2009 kl. 22:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu