|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thorstraten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 16-Juli-2005 kl. 15:59 |
Jeg har en panasonic DMR E55, dvs uden HD. To spørgsmål der begge relaterer sig til mit ønske om at overføre optagelser fra DVD-Ram (og i nogle få tilfælde DVD-R) til PC for redigering; f.eks sammenklipning og redigering af koncerter, sportsarrangementer, mv optaget fra TV 1) optagelerser fra DVD-R kan ikke umiddelbart læses på de drev jeg har tilgængeligt. Skal der specielt drev til læsning af DVD-R ? (jeg har investeret i externt drev til DVD-RAM) 2) De filer jeg har flyttet over på PC kan udemærket spilles her, men jeg savner viden om et brugervenligt program til redigering; sammenklipning osv på PC......??? mvh pers |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Alle DVD drev kan læse - og + R når bare de er blevet Finalized, en del drev kan også læse RAM (uden caddy). Der er en anden filstruktur på RAM end der er på - og +R skiver. Det bedste efter min mening, er at lægge optagelsene ind på PC. som Mpeg streams og ikke som data, derefter at bruge et program som hedder Mpeg Video Wizard til redigering, det er nemt og hurtigt at arbejde med,( det har en god brugermanual læs den før du bruger det) derefter lægger man den færdige stream tilbage på optageren ved at tilslutte den til TV Out på PCen, derved undgår man lang konverterings tid.
![]() |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
thorstraten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Niels, Mange tak for dit svar - og undskyld at jeg ikke forstår det hele..... Finalize af DVD-R ; det er ikke en funktion det er lykkedes mig at finde på optageren - hvordan bærer man sig ad...? Lægge optagelserne ind som mpeg streams - kræver det ikke et software til at læse filerne - det der fulgte med DVD-RAM drevet (Power DVD 5 så vidt jeg husker....) har ikke en funktion der muliggør at der gemmes til HD. Klares den del også med Mpeg Video Wizard?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
For at Finalize skal du vælge Menu og derefter Disk Info, der kan du finalize disken. For at lægge optagelser ind på PC kræves det at man har et Video Capture kort eller en TV Tuner på sin PC, en hurtig Processor en god del RAM, samt måske en seperat HD til det. Derefter er det en leg at redigere med Video Wizzard. Programmet hentes på www.womble.com og en licens koster 87€. Dog vil man kunne bruge programmet i 30 dage uden licens. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Super...Mange tak for hjælpen.... mvh per |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |