recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøb af audio/video streaming hardware?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndkøb af audio/video streaming hardware?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøb af audio/video streaming hardware?
    Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:21
Hej allesammen.

Jeg har fået skat tilbage og jeg føler mig som en lille dreng der har fået 1000 kr. til at fylde kurven i BR.

For et godt stykke tid siden købte jeg en QNAP
-TS-209PROII(dejligt legetøj) og det var meningen at der skulle nogle dimser til så jeg kunne se video fra den og spille musik fra den. Men pengene slap op :-/

Så jeg vil høre jeres bud på hvad der er penge værd at indkøbe. Jeg har ca. 5000 kr. og hvis jeg ikke har penge til at købe både en audio streamer og en video streamer så går det nok.

Af Video streamere har jeg fundet :
HDX1000 NMT player
POPCORN HOUR A-110
Qnap NMP-1000
Raidsonic ICYBOX IP-MP309HW NMT
Tvix HD M-6500A

Af Audio streamere har jeg fundet :
Logitech Squeezebox Duet

(Hvis jeg havde penge ville jeg nok købe et Sonos sæt, det et dælgme kram der vil noget)

Så jeg håber at I vil dele lidt af jeres visdom med mig :-)

Venlig hilsen
Pawel


Redigeret af Pawel - 19-Marts-2009 kl. 23:29
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

Jeg har fået skat tilbage og jeg føler mig som en lille dreng der har fået 1000 kr. til at fylde kurven i BR.


Fylde kurven for 1000 spir? Du har vist ikke checket priserne hos Fætter BR for nylig.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:26
Se , da jeg var dreng kunne få lidt mere i fætter BR :-P  hæhæ

Redigeret af Pawel - 19-Marts-2009 kl. 23:26
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

Se , da jeg var dreng kunne få lidt mere i fætter BR :-P  hæhæ


Anyways, for 5000 spir bør du kunne købe Logitech Squeezebox og enten Popcorn Hour A-110 eller TviX 6500A.

Valget mellem Popcorn og TviX har efterhånden antaget næsten religiøse dimensioner, og da Popcorn er min gud og trosretning, er jeg vel inhabil til at give andre råd. Men check de mange tråde om emnet...


Redigeret af JesperLund - 19-Marts-2009 kl. 23:33
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 08:46

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Anyways, for 5000 spir bør du kunne købe Logitech Squeezebox og enten Popcorn Hour A-110 eller TviX 6500A.

Valget mellem Popcorn og TviX har efterhånden antaget næsten religiøse dimensioner, og da Popcorn er min gud og trosretning, er jeg vel inhabil til at give andre råd. Men check de mange tråde om emnet...

En pointe kunne være at hvis du vælger Popcorn, har du råd til en ekstra reciever til Squeeze duetten.

MVH
HPDahl
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 09:38
Hej Jesper og hpdahl.
Jeg bad lars om at slette denne tråd. Ingen grund til at spamme forummet med poster der allerede findes, var lidt træt/uopmærksom da jeg skrev...
Indtil det måske sker vil jeg godt filosofere lidt :-)

Det kunne være fedt med 1 dims til både lyd og billede.
Til lyd har jeg faktisk kigget på denne her : Amitech Internet Audio System 310
Jeg er dog lidt bange for at lyd kvaliteten ikke er den bedste. Men det kunne være fedt med en dims med CD afspiller. Eller en Logitech Squeezebox og et billigt mini anlæg til.( mini anlæget er oveni budgetet på 5000)

Det der tiltrækker mig til Logitech Squeezebox Duet, er at der er et display hvor man kan se covers på de album man spiller.

Som jeg forstår lige nu så ville jeg kunne afspille audio og video fra en Popcorn, jeg ville ikke have en fjernbetjening med display men skulle tænde fjernsynet hver gang. Jeg ville nok ikke smide en harddisk I, hvis den kan køre fint med min QNAP-TS-209PROII.

hov, tid at gå på arbejde.
Snakkes senere :-)

/Pawel

Venlig hilsen
-Pawel
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 09:45

NMT platformen er god, og der sker en del mht. FW. Så spørgsmålet er om du vil stole på nogle små producenter som har taget platformen til sig, og tror at de vil oveleve så du er sikre fremtidige FW upgrades. I sidste ende er der jo ikke stor forskel på en NMT afspiller (design), så personligt ville jeg nok satse på PopCorn.

Mht TViX har je selv en af de gamle modeller som jeg er meget glad for, Dvico har dog haft en del problemer med FW det sidste års tid (HD/MKV er åbenbart ikke let at implementere).

Mht audio så er Sonos da om ikke andet blevet billigere efter at du nu kan betjene den via en iPhone/iTouch. Så i sidste ende kan forskellen vel koges ned til om du vil have en servere kørende og om du er interesseret i OpenSource løsning hvor folk selv kan lave plugins.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

Det der tiltrækker mig til Logitech Squeezebox Duet, er at der er et display hvor man kan se covers på de album man spiller.

Du kan evt. overveje at købe en (brugt) iPod Touch, installere iPeng og kombinere det med en eller flere Squeezebox'e (Receiver, Classic etc) - så giver iPod'en dig fjernbetjeningsmuligheder der efter sigende matcher (eller overmatcher?) Controlleren.

Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

Som jeg forstår lige nu så ville jeg kunne afspille audio og video fra en Popcorn, jeg ville ikke have en fjernbetjening med display men skulle tænde fjernsynet hver gang. Jeg ville nok ikke smide en harddisk I, hvis den kan køre fint med min <span>QNAP</span>-TS-209PROII. hov, tid at gå på arbejde.Snakkes senere :-)/Pawel

Jeg har en Synology NAS og bruger også en PCH uden harddisk - det samme kan du gøre med en QNAP - ingen problemer.

Redigeret af tipsen - 20-Marts-2009 kl. 11:45
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 18:12
Hej Kim og tipsen.

Det med iPod Touch og installere iPeng er helt nyt for mig. Det lyder vildt fedt :-) Hvor godt virker det?

Nu stiller jeg ikke flere spørgesmål før jeg har læst hvad ellers der er her på forummet om iPod Touch og Ipeng :-)

Jeg bukker og takker for denne nye viden :-D

/Pawel
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:45
hmmmm, nå nu iPod touch bliver forslået som controller, er det første generation eller anden generation I taler om.

Lidt svært at få en anden generation til under 1000 kr. syntes jeg. Har kigget i den blå avis :-)

/Pawel
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:38

Jeg har en QNAP-TS-209PROII sammen med Squeezebox duet og det er jeg bare super glad for, det spiller max :-) (selvom det var lidt besværligt at sætte op).

Billedsiden (PCH, TVIX el. a.) kan jeg ikke udtale mig om.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

hmmmm, nå nu iPod touch bliver forslået som controller, er det første generation eller anden generation I taler om.Lidt svært at få en anden generation til under 1000 kr. syntes jeg. Har kigget i den blå avis :-)/Pawel

Jeg har ikke selv prøvet det, men blot læst om det. Jeg *tror* ikke det gør den store forskel rent funktionelt om det er 1. eller 2. generation - kan de ikke begge firmware-opgraderes og dermed i princippet klare det samme? Måske der er noget med Bluetooth på 2. generation, men i forhold til ipeng tror jeg ikke det har betydning.
Der må være nogen der ved mere - en del herinde bruger det rent faktisk!
/Tommy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu