recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD/DVD optager med DVB-T mpeg4 tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD/DVD optager med DVB-T mpeg4 tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren Wilms Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: HDD/DVD optager med DVB-T mpeg4 tuner
    Sendt: 21-Marts-2009 kl. 14:28

Jeg har en SONY HDD/DVD-optager / fin maskine, men den mangler DVB-T tuner. Den er forbundet med  en set-top-box DVBT-T mpeg 2 tuner til antenne, og det fungerer. Jeg er dog træt af alle de fjernbetjeninger, ledninger og kabler (scart), som det medfører.

Jeg vil derfor gerne skifte maskinen ud med en af samme mærke, men med indbygget mpeg4 DVB-T tuner, så jeg fra november 2009 kan modtage de ny kanaler fra DR, og på samme måde fremtidssikre optageren til 2012.

Er der nogen, som kender til en HDD/DVD-optager med indbygget DVB-T tuner til mpeg 4. Jeg har ledt højt og lavt og været i forretninger, men ingen kan hjælpe - man siger, at producenterne ikke vil fremstille dem, da markedet i DK er for småt. Der må dog alligevel findes en kundevenlig producent, helst SONY, PANASONIC eller PHILIPS. Kan nogen hjælpe mig?

 

roswilms
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:04

Boxer har to Sagem bokse med henholdsvis 160 og 250 GB harddisk blandt de godkendte modtagere. Det er vist det nærmeste du kan komme det p.t.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:22

 

 Det vil være en vanskelig ting, i langt de fleste lande hvor der sendes Digitalt er det i MPEG2 enten FTA eller betalingsTV, og Recordere har plads til CA modul og programkort. Der hvor problemet ligger, er at her i DK vil man bruge MPEG4, og det bruges mig bekendt ikke til DTT andre steder.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der hvor problemet ligger, er at her i DK vil man bruge MPEG4, og det bruges mig bekendt ikke til DTT andre steder.  

Det gør det også i Norge (Riks TV).

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:47

 

 Det er rigtigt, det gør det da også, men de to markeder til sammen er sikkert ikke nok til at påbegynde en produktion af kompatible Recordere. MPEG4 findes jo så godt nok i TVer, i forbindelse med både DVB-C Tuner og DTT, og så vil jeg da give ret i, at det er underligt at de er fraværende i Recordere. En god forklaring på det har jeg ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:53

Panasonic og sony kommer vel med en ny serie recodere med mpeg4  til deres nye skærme. for ellers er den almindelig recoder død og pvr boks overtager. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 18:03

 

 Det er nok den vej det vil gå, at det bliver PVR i stedet for. Jeg har ikke Recorder mere, og bruger kun PVR for nuværende på sattelit, men der kommer også en til MUX1 og 2. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu