recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3 Puls rekord i ringe billedekvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV3 Puls rekord i ringe billedekvalitet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Emne: TV3 Puls rekord i ringe billedekvalitet
    Sendt: 19-April-2009 kl. 19:42

 

 Det var også Analogt signal jeg så på. Lige nu er der også et korrekt AR i Wide 16:9.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 19:25
Okay lige nu står det ikke særlig godt, eller det vil sige kvaliteten er ok, men den er gal med formatet igen. Kører stadig analogt signal her.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 18:02

 

 Lige nu sendes det da i korrekt Fullscreen 16:9.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 17:23

Kan hører jeg er en af de få der stadig har analogt signal herinde. Jeg har Yousee som udbyder, der er flere udsendelser, film og serier, hvor formatet er helt ødelagt og slet ikke passe på tvet, ligemeget hvordan jeg sætter indstillingerne. Det ser ud som om de har zoomet ind og så sendt det signal ud, så der mangler en ordentlig luns af billedet hele vejen rundt...

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg havde ikke umiddelbart så store problemer med formel, som det lyder til at andre har med kanalen...

Desværre er mit kamera ikke skide godt til at fange billederne fra tv'et - men jeg ser slet slet ikke de store pixeleringer, selv om jeg sagtens kan se at bitraten ikke er verdens største :)

Hvem er din TV-Udbyder?


Det er min arbejdsgiver, Telia Stofa :)

Jeg så det via en af vores Samsung dekodere, min Motorola (Zaptor) boks er ikke lige sat til....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg havde ikke umiddelbart så store problemer med formel, som det lyder til at andre har med kanalen...

Desværre er mit kamera ikke skide godt til at fange billederne fra tv'et - men jeg ser slet slet ikke de store pixeleringer, selv om jeg sagtens kan se at bitraten ikke er verdens største :)

Hvem er din TV-Udbyder?
Mvh Hans
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 09:54
Jeg havde ikke umiddelbart så store problemer med formel, som det lyder til at andre har med kanalen...

Desværre er mit kamera ikke skide godt til at fange billederne fra tv'et - men jeg ser slet slet ikke de store pixeleringer, selv om jeg sagtens kan se at bitraten ikke er verdens største :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:23
Jeg tændte i dag for første gang for TV3 Puls for at se landskamp og hold da op en skuffelse. Biledet er jo nøjagtigt lige så dårligt digitalt som det billede, som Thomas H har postet herinde. Det er jo pivringe.

Lad mig lige citere Yousee fra deres reklamer "Knivskarpe billeder i digital kvalitet" - Min bare røv.

Jeg har lige sendt en klagemail til dem og vil i morgen ringe til deres support og brokke mig en hel del. Det her er jo pinligt dårlig kvalitet.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:21
Landskampen mod Malta er i hvert fald et nyt bundniveau i lego fodbold. Græsplænen er jo helt levende. (på den dårlige måde)

Kunne være sjovt .. ja eller faktisk ikke sjovt men nærmere sørgeligt ... men hvis nogen tog et par caps af kampen, og så sammenlignede med en fodboldkamp fra f.eks. DR1 hvis de nogensinde sender fodbold.

Martin

Redigeret af SandSand - 28-Marts-2009 kl. 20:21
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:17
Landskampen mod Malta er i hvert fald et nyt bundniveau i lego fodbold.
Martin
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Det er så et billede som er taget med bilens onboard kamera, som er af klart dårligere kvalitet end de normale tv-kameraer der ellers dækker løbet.
Men stadigvæk er tv-signalet generelt pivringe.

 

Grunden til at det er ekstra dårligt fra onboard er jo, at træer og alt i siderne bevæger sig meget hurtigere, så komprimeringen har mere at lave, jo mere der står stille, desto "bedre" står billedet.
Det er faktisk sjovt at se på den stationære grafik i billedet, det ændrer sig meget efter hvad billedet viser, point-tabellen var flere gange helt ulæselig når man så fra onboard kamera når der var træeer, lige så snart de kom ud hvor der var mere himmel blev det bedre

 

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:07
Det er så et billede som er taget med bilens onboard kamera, som er af klart dårligere kvalitet end de normale tv-kameraer der ellers dækker løbet.
Men stadigvæk er tv-signalet generelt pivringe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu