recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OnLive (Alle Gamers skal se dette)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnLive (Alle Gamers skal se dette)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: OnLive (Alle Gamers skal se dette)
    Sendt: 25-Marts-2009 kl. 12:35

GDC 2009 er der blevet annonceret en ny spil online service (OnLive), som fungere sådan, at man kan spille meget krævende spil selv på en low-in PC, MAC eller på sit TV. Det hele er nemlig baseret på ens internet hastighed. Jo hurtigere internet man har, jo højere opsløning kan man spille spillene i. OnLive har selvfølgelig computer og maskiner på den anden side, som de hele tiden vil opdatere og opgradere med tiden. Så folk behøver ikke at tænke på opgradere hardware eller købe ny PC, når spillene bliver mere krævende. Beta skulle være klar til sommer (Man kan kun være beta tester, hvis man bor i US, desværre.), men den endelig udgivelse af denne online service skulle finde sted slutningen af 2009, som selvfølgelig er den amerikanske udgivelse.

 

Læs mere om det på deres officielle website:

http://www.onlive.com/service/faq.html

 

Er dette fremtiden for gaming?

Jeg tror næppe, at de fleste gamer vil hoppe på vognen. Ideen er genial, men der er så mange ulemper og spørgsmål. Et par af dem som fx;

1. Server crash, så kan man lige pludselig ikke spille før serveren er oppe igen, da det hele er baseret på internet og deres hardware.

2. Hvor mange har hurtig nok internet til at virkelig nyde den kvalitet, som spillene tilbyder? Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke gider at spille i SD.

3. Server overload når fx flere mio. gamers skal spille på en gang. De kan vel ikke tilbyde alle de mio. gamers at spille fx Crysis på max på en gang? Det er garanteret begrænset hvor mange som kan ad gangen. Hvem gider så at vente på at få sin tur?

4. Mange gamers vil sikkert heller have et spil fysisk fremfor kun online? I know, I will.

 

Og man kunne sikkert blive ved med at komme med flere spørgsmål og ulemper.

Ideen jo også ekstra god for spiludviklerne pga. det vil reducere piratkopiering.

Hvis OnLive slår igennem, hvad sker der så med NVIDIA og ATI mht. deres grafik-chip udvikling og produkter? De kan nok ikke overleve på, at kun sælge nye chip til OnLive maskinerne? Det samme gælder Intel og AMD med deres cpu'er og bundkort osv.

Hvad vil der så ske med konsol verdenen? Sony, Microsoft og Nintendo kan jo ikke bruge dette til noget? Forhåbentlig så kommer der nok noget respons meget snart fra dem alle tre omkring dette.

 

Hvad synes/mener I folkens?

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 17:08

indtil nu ved vi meget lidt.

Hvis systemet virker smertefrit, hvorfor så ikke? Jeg synes det lyder genial og vil skide hul på ikke at eje en cd.

Jeg synes allerede nu at det er rart at jeg bare kan skifte mellem de spil jeg har på min playstation 3, uden at skulle skifte cd.

Hvordan det bliver ved vi ikke endnu, men det havde vidst været under udvikling i 7 år(?!)

Der er forresten allerede en konkurrent til OnLive, hvilket jeg synes er en skam, én konsol ville være genialt så spillere ikke ville blive splittet og vi ikke ville ekslusive spil som vi gør nu, men i stedet alle spil på én maskine.

Men nu må vi se og så bare vente til næste år. :) 

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 17:10
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 19:29
Latency - jeg er ret sikker på de færreste forbindelse kan nå at sende at keypresses og video retur etc. - det ville
føles meget laggy.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Latency - jeg er ret sikker på de færreste forbindelse kan nå at sende at keypresses og video retur etc. - det ville
føles meget laggy.


Enig - jeg spår ikke at f.eks. FPS vil være typen af spil man vil starte med at understøtte.

Hvis f.eks. de pågældende servere er placeret i USA, og vi i Danmark ville spille via. denne service, så ville f.eks. et keypress være omkring 100ms. undervejs, så vidt jeg husker er det latenstiden fra Danmark til USA, og det har med lysets hastighed i fiberkablerne at gøre - nogen kan måske rette mig, hvis jeg tager fejl :)

Dernæst, så skal der vel stadig være noget hardware i modtagerende der kan vise den pågældende streamede grafik, og modtage input, det skal vel også have en vis processorkraft?

Jeg har prøvet "noget lignende" hjemme hos mig selv, hvor jeg fra min PC kunne streame spilgrafik, lyd, in- og output fra mus og tastatur til Linux på PS3'en, og så få den til at vise det på min 42"

Det fungerede faktisk okay - lyden var lidt problematisk, men det var helt muligt at spille en omgang Battlefield 2 via min PS3.

Så, mulighederne er der!!

Jeg kan død og pine ikke huske hvad den service hed jeg legede med!?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Latency - jeg er ret sikker på de færreste forbindelse kan nå at sende at keypresses og video retur etc. - det ville
føles meget laggy.
Enig - jeg spår ikke at f.eks. FPS vil være typen af spil man vil starte med at understøtte.Hvis f.eks. de pågældende servere er placeret i USA, og vi i Danmark ville spille via. denne service, så ville f.eks. et keypress være omkring 100ms. undervejs, så vidt
jeg husker er det latenstiden fra Danmark til USA, og det har med lysets hastighed i fiberkablerne at gøre - nogen kan måske rette mig, hvis jeg tager fejl :)


Indtil videre er det kun for amerikanere - det vil netop kræve datacentre i Europa for at kunne virke her.

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Dernæst, så skal der vel stadig være noget hardware i modtagerende der kan vise den pågældende streamede grafik, og modtage input, det skal vel også have en vis processorkraft?


Det er et lille klientprogram og kræver ikke specielt meget processorkraft - tænk på VNC på speed.

Redigeret af lunddal - 26-Marts-2009 kl. 10:28
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:35

Jeg ville mene at eftersom det har været under udvikling i 7 år så burde der være tænkt lidt over tingene, og specielt almindelige spørgsmål som i kommer med

Jeg tror ikke at vi skal være så urolige. I starten vil der dog nok være nogle ting som skal rettet på men jeg tror på at i løbet af 2010 bliver det et fornuftigt alternativ til resten af playstation 3 og xbox 360'erens levetid.

Hvad Sony, Microsoft og Nintendo så vil gøre med deres næste konsol kan vi jo så kun gisne om.

Jeg ser i hvert fald frem til det - jeg synes det er en fed service bare at kunne hente spil/film direkte, på den anden side bliver det hurtigt dyrt eftersom man kun er et klik væk fra alle goderne

 

Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 13:16

Interessant, i mine øjne ikke særligt realistisk.

En Citrix-lignende løsnig hvor der sendes tastetryk den ene vej og skærmbilleder den anden. Folk der har prøvet at arbejde med den slags ved hvor langsomt og tungt det kan føles til tider...og det er bare ved afvikling af applikationer. Så til spil vil jeg se det før jeg tror det.

Personligt vil jeg mene at der skal ske en større revolution indenfor specielt netværkshastigheder og latency, før vi er i nærheden af noget der kan bruges. Jeg kunne forestille mig hvordan det ville være at afvikle nutidens spil på en gammel 286'er

Men spændende lyder det da.

Mvh. HamDenFede
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Interessant, i mine øjne ikke særligt realistisk.

En Citrix-lignende løsnig hvor der sendes tastetryk den ene vej og skærmbilleder den anden. Folk der har prøvet at arbejde med den slags ved hvor langsomt og tungt det kan føles til tider...og det er bare ved afvikling af applikationer. Så til spil vil jeg se det før jeg tror det.

Personligt vil jeg mene at der skal ske en større revolution indenfor specielt netværkshastigheder og latency, før vi er i nærheden af noget der kan bruges. Jeg kunne forestille mig hvordan det ville være at afvikle nutidens spil på en gammel 286'er

Men spændende lyder det da.

Jeg skal overhovedet ikke spille klog på punktet eftersom jeg slet ikke har noget forstand på det, men eftersom de sikkert har fyldt millioner og atter millioner i projektet, mon ikke de så også har tænkt lidt over noget som både du og de andre har spurgt sig selv?

Jeg kan ikke sige hvordan de kan kringle det eftersom jeg sagtens kan se problemet, men enten bliver det en kæmpe flop fordi at de af uforklarlige årsager ikke har tænkt på ting som et almindeligt mennekse har tænkt på som det første, ellers også så har de fundet en løsning på problemet?

Men dunno.. Vi får jo og se når betaen bliver tilgængelig til sommer, for amerikanerne.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

men eftersom de sikkert har fyldt millioner og atter millioner i projektet, mon ikke de så også har tænkt lidt over noget som både du og de andre har spurgt sig selv?

*host host* yousee/samsungs kabelboxe *HOST*

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 17:03
Det tror jeg på. lige så meget som på Stein Bagger

Nogle heftige servere de skal have


Redigeret af Darknezs - 28-Marts-2009 kl. 17:03
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

Det tror jeg på. lige så meget som på Stein Bagger

Nogle heftige servere de skal have


Så urealistisk er det altså ikke!

Som jeg skriver har jeg leget med det på LAN, og der fungerer det - så med de rigtige hastigheder på din internet forbindelse, kan det altså lade sig gøre.

Så vidt jeg har hørt, satser de altså heller ikke på first person shooters, eller andre spil der kræver umiddelbar meget lave responstider ved input - men mmorpgs kunne man sagtens forestille sig...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu