recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC løsning på recorder ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC løsning på recorder ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 14:25

Hej,

oh ok. Ja, så kan jeg ikke lige komme på andre programmer.

MHT VMagic kortet.
De har fået ny hjemmeside som nu er www.vmagic.de (tysk) og der findes en engelsk side med info også http://www.gallacher.net/index.php

Som sagt har jeg en tidligere version af kortet som jeg har været godt tilfreds med, da jeg først fik det til at køre. Der kan være kompabilitetsproblemer med bundkort, men der er vist en liste på hjemmesiden over hvilke som understøtter kortet. Support var utrolig hjælpsomme med mange mails frem og tilbage.

Kortet er en hardwarekort, så der stilles ikke store krav til styrken af ens computer. Der kan optages i mange forskellige formater vcd, svcd og selvfølgelig dvd og man kan indstille alle de parametre man måtte ønske. Der fulgte også et program med til at klippe reklamer ud, men det var ikke så godt. Måske er det bedre nu.

Man kan også hardware encode sine avi filer m.m., hvilket er noget hurtigere end hvis man f.eks. bruger TMGPEnc. Om kvaliteten så er god er op til den enkelte at afgøre, men jeg var udmærket tilfreds og da det vist er blevet bedre med de nye er det jo fint.

Jeg brugte det meget før jeg købte min recorder. Hvorfor så en recorder ? Spørger I måske? Enkelt...jeg var træt af ikke at kunne bruge computeren til at lave alm.  hjemmevideo redigeringer fordi den hele tiden stod og optog. Så ville jeg også gerne have de andre muligheder en alm. recorder har. Let tilgængeligt osv. osv. Nu bruger jeg kortet som alm. tv-kort, hvis jeg skal se noget tv mens jeg arbejder (sport!!!)

Det var sådan set det jeg lige kunne komme i tanke om.

Mvh Maria
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 12:20

Hej Maria

Jeg kender lidt til showshifter, og det er rimelig godt. Men det mangler den funktion hvor man kan optage direkte på DVD+RW/DVD-RW

snowatom

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 10:46

Hej,
jeg har hørt rigtig mange gode ting om programmet Showshifter fra www.showshifter.com. Der er også en 14 dags trial, så du kan prøve om programmet er kompatibelt med dit kort.

-vender tilbage senere med mere om Vidac kortet.

Mvh Maria
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2004 kl. 09:29

Nu prøvede jeg lige at sætte mit winfast 350ultra myvivo i en sådan maskine:

AMD athlon 1.4 Ghz
512MB

Det kører bare uden problemer, selvfølgelig har processoren lidt mere travlt .

De værktøjer der følger med er bare totalt fede!..

Der er dog lige en ting, hvis jeg vælger at optage DirectBurn PAL DVD, kan man ikke vælge andet en 5000Kb/s som svarer til ca. 2 timer på DVD skiven.

Findes der mon andre programmer hvor man har flere valgmuligheder ? - og kender i til nogle?, de må selvfølgelig meget gerne være kompatible med mit grafik kort.

snowatom

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2004 kl. 18:19

Plextor kommer også med en MPEG/MPEG4 model til maj dog uden tuner. Det interessante er naturligvis hardware DivX encoding.

http://www.cdfreaks.com/news/9229

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2004 kl. 18:00

Hej Maria

Du må meget gerne fortælle mere om din løsning! Smile

Hvis du har tid og lyst, så har du måske også et par gode råd. Sådan hvad du fandt godt, og om der var nogen minusser.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2004 kl. 17:37

Hej,

det minder mig om at jeg fuldstænding har glemt at skrive om min PC recoder. Eller rettere hvad der "var" min PC recorder og som nu blot er min tv-tuner. Jeg har et Vidac VMagic kort. Det er købt i Tyskland over nettet. Det fungerer godt og har fået gode anmeldelser rundt omkring. Der er siden jeg købte mit kommet nye modeller til. Deres hjemmeside er åbenbart nede nu, men er ellers på www.vidac.de . Jeg kan desværre ikke skrive mere lige nu, da jeg er på vej ud af døren, men vender tilbage i morgen, hvis du/I vil vide mere.

 

Mvh Maria
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2004 kl. 16:50

Hej itjan

Hauppauges PVR kort er også en mulighed.

WinTV PVR 250 (PCI)


With WinTV-PVR-250 you can:

  • Watch TV in a resizeable window on your PC screen.
  • Pause and replay your TV shows, record them to disk or burn them onto CD-ROM
  • Schedule your TV watching and recording with WinTV-Scheduler
  • Capture high quality still video images, up to 1600x1200 pixels in BMP, TIF, and JPEG formats
  • Create MPG movies and turn into a DVD using the bundled Ulead DVD Moviefactory SE




WinTV-PVR-250 enables you to make the most of recording your favourite clips to yur PC. It combines digital video recording with time shift, an ingenious solution for “uncontrolled” television. It starts recording during current plays, enabling you to return and watch it at any time, without missing any of the action. You can forward, rewind and enjoy frames in slow motion, with a simple click of your mouse. With the Win TV scheduler you program your Win TV-PVR-250 like a video recorder, if the phone rings you simply use the timeshift to make sure you don't missa thing. Recorded plays can be burnt on your PC or Notebook in video CD, S-VCD or DVD format.

As though that is not enough: With the WinTV-PVR-250 you can use the electronic program leader (EPG) free of charge for one year, available from www.tvtv.co.uk A service that is made fast and reliable in the tangle of programme broadcasters, when used with our WinTV-PVR-250. Annoying programming that was once accommodated is now shown the red card. All in all: The complete football kit for the best world cup experience ever!

That's not all!
WinTV comes with a bundled free version of Ulead's DVD Movie Factory SE. You can record your favourite programs on to DVD-R/RW (Note: DVD writer is required)

FEATURES

  • MPEG-2 hardware Encoder - newest technology of iCompression
  • MPEG-2 software decoder (playback)
  • 125-Channel storage
  • 2 Channel Stereo – Nicam Stereo
  • Record from videos in MPEG-1/MPEG2-Format
  • Record in VCD, SVCD or DVD format in highest quality
  • Save capture stills as BMP, TIF, JPEG or TGA store

SYSTEM REQUIREMENTS:

  • At least Pentium® II 450MHz processor
  • Min. 64 MB RAM
  • Windows® 98SE / Me / 2000/XP
  • PCI / AGP VGA card with Direct Draw compatible driver
  • CD ROM drive
  • Free PCI card slot (2.1 Spec)
  • A free INTERRUPT (IRQ)
  • Soundcard
  • CD /DVD burner for creating video CDs/DVDs

INCLUDES:

  • WinTV-PVR-250 PCI Card
  • Infra red Remote control and connector
  • Quick Install Guide
  • 2 year guarantee

INSTALLATION CD CONTENTS:

  • Win TV 2000 Application
  • Win TV Scheduler
  • ULEAD DVD MovieFactory SE
  • Installation and reference guide in PDF format

With WinTV-PVR-250 you can burn your video to DVD-R/RW using the FREE!! Ulead DVD Movie Factory

Record your TV shows and play them on your PC or home DVD player! With WinTV-PVR, you can record your TV shows to your PC's hard disk and play them back at any time. Then use your PC's DVD-R/RW burner to create DVD's.. DVD can be played on your PC, laptop computer or on your home DVD player (see our web site for a complete list of tested compatible DVD players). Record TV show episodes to CD-RW disks, and then watch them on your laptop when you travel. Or play them through your DVD player in your living room.

Is your closet filled with bulky video tapes? WinTV-PVR-250 can put your TV shows and home videos onto CD-ROM or DVD-R/RW instead. In the space of one video tape you can store 5 CD's. And when you want to mail a video to a friend, you can slip a CD or DVD into an envelope. Try to do that with videotape!


Ulead DVD Movie Maker features

Collect
  • Capture and trim video with Ulead® Video ToolBox™
  • Detect video scene changes and automatically create chapter thumbnails
  • Batch convert video into high-quality DVD, VCD & SVCD-compliant files
Author
  • Add multiple movie clips to tell more stories
  • Use ready-to-go templates to create scene menus for easy DVD navigation
  • Personalize menus by adding your own images and music
Burn
  • Burn to DVD media
  • Burn to inexpensive CD media (for VCDs & SVCDs)
  • Use with CD-R/RW, DVD-R/RW, or DVD+R/RW drives
  • Open completed projects (disc images) and re-burn at any time
Play
  • Play your movies on home DVD players and PCs with playback software
  • Share movies on DVD or CD - disc media is easy to mail, play and is very durable

For more information regarding DVD authoring please try the following links:



WinTV PVR 350 (PCI)
WinTV-PVR-350 puts TV watching under your control! Watch what you want, when you want. Watch TV on your PC screen, in a window or full screen, digitally record your TV shows to your PCs hard disk, or pause live TV and create your own instant replay. You can even burn your home vidoes or TV shows onto a CD-rom or DVD.

The WinTV-PVR-350 supports data rates up to 12Mbits/sec, so you decide how much hard disk space your videos will consume A typical one hour TV show will take 2 gigbytes of hard disk space. Create your own Digital Video Recorder!

After recording your videos to your PCs hard disk, you can play them back on your TV set with the WinTV-PVR-350’s hardware MPEG decoder. The hardware MPEG decoder takes no system resources while playing videos, so your computer continues to run at full speed.


WinTV-PVR-350 uses a highly integrated MPEG-1/2 encoder, compressing your videos while you watch TV on your PC screen. It also has a built-in hardware MPEG decoder with video output, so you can play back your recorded TV shows or home videos on an external TV set or video monitor. WinTV-PVR-350 can record live television or video from a VCR or camcorder, using as little as 1 GB of hard disk space per hour. Schedule your TV recordings with WinTV-Scheduler, and then edit them with the WinTV-Editor. With the included Ulead DVD MovieFactory, you can also create Video CD's, S-VCD’s or DVD’s. Play your recordings on your home DVD player!

WinTV-PVR-350 also includes a hardware MPEG2 decoder and an S-Video output, so you can watch your recorded TV shows or home videos on your large screen video monitor or TV set!

With WinTV-PVR-350 you can:    
  • Watch TV in a resizeable window (or full screen) on your PC screen. While watching TV, you can surf the net, answer e-mail or do any other PC function.
  • Record your home videos or TV shows to disk using high quality MPEG compression. Create MPEG movies at datarates up to 12 MBits per second, or make VCD or SVCD compatible movies. You typically use 2 Gigabytes of hard disk per hour of recorded video.
  • Play your recorded TV shows, or your edited home videos, from your PCs hard disk out to a TV set. Both SVideo and Composite outputs are included.
  • Pause your TV shows with instant replay, fast forward and rewind.
  • Schedule your TV recording with WinTV-Scheduler.
  • Create MPEG movies with data rates from 1 to 12 MBits/sec.
  • Capture high quality still video images from live or recorded video, up to 1600x1200 pixels in BMP, TIF, and JPEG formats.
WinTV-PVR-350 has these great features:
  • 125 channel cable ready TV tuner for TV in a window (or full screen), plus composite/s-video and audio inputs to connect to VCR or camcorders. Surf the net while you watch TV on your PC screen!
  • Hardware MPEG-2 video and audio encoder, so you only need from 1-2 Gigabytes of disk space per hour of recorded video. While recording, the WinTV-PVRs' hardware MPEG encoder does all the work, so your PC continues to run at full speed!
  • Hardware MPEG2 decoder, so you can watch your recorded TV shows, or your edited home videos, on your TV set!
  • Turn your home video tapes into MPEG movies, then burn them onto CD or DVD!
  • Pause live TV shows with instant replay, fast forward and rewind. Includes new function remote control.
  • dbx-TV stereo decoder (Nicam stereo on PAL models), for great TV sound.
  • WinTV-Scheduler, so you can schedule your TV recordings on a daily, weekly or once only schedule.
  • WinTV-Editor, so you can cut and trim your videos without losing video quality!
  • UleadAE DVD MovieFactory99, so you can author and burn Video CD’s, S-VCD’s or DVD’s. Play them on your home DVD* player!

System Requirements:
  • Pentium II processor 500MHz or faster
  • Windows XP,2000,Me,98SE
  • Free PCI slot
  • Sound card
  • CD-RW or DVD writer for burning CD’s or DVD’s (optional)
  • VGA card (PCI or AGP) with Direct Draw support
Included in this package:
  • WinTV-PVR-350 PCI bus card with 125 channel cable-ready TV tuner, hardware MPEG2 encoder, hardware MPEG2 decoder, dbx-TV stereo, FM radio receiver
  • FM radio antenna
  • Video output cable set, with S-Video, composite and audio connectors
  • Infra-red remote control transmitter and receiver
WinTV-PVR-350 software includes:
  • WinTV2000 application for TV in a window, Program Pause, TV record and video playback, plus TV output
  • WinTV-Scheduler, for scheduling your TV recordings. Includes TitanTV, the online electronic program guide
  • WinTV Editor, for editing your home videos or TV recordings
  • ULead’s DVD MovieFactory, to master and burn VCD, SVCD and DVD movies

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2004 kl. 16:11

 

Det er min reserve maskine, den kan nok lige klare det, men jeg skal ud og købe et tv kort.

Jeg har spurgt nogle forhandlere, er interesseret i Terratec Cinergy 400. 

Flere har  svaret at jeg skal have et meget dyrere kort, en at terratec programmet er dårligt. En ven siger at DScaler programmet er godt.

Har du eller andre et foreslag.

itjan

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2004 kl. 15:52

MMmm

Jeg ved egentlig ikke hvad kravene er, men jeg har

Intel 2.8 Ghz
1GB RAM 2x512 sidesat

Det med VHS som tuner er meget nemt, man vælger bare kanalen på VHS maskinen, og dermed får billedet på computeren, og her klikker man så optag.

Jeg tror en 1.5Ghz med 512MB RAM ville kunne klarer sig uden problemer.

Kvaliteten er hvad du gør den til, jo mindre tid jo bedre kvalitet, men det er på højde med de nuværende DVD-recorders

snowatom



Redigeret af snowatom
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2004 kl. 15:17

Snowatom

Syntes ikke det er det rigtige tidspunkt, at købe en recorder på,  har tænkt på noget i retning af det, du har gjort.

Gider du beskrive hvordan du har gjort det, med vhs tuneren, og hvad med kvaliteten. Hvor meget kræver det af pc'en.

itjan 

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2004 kl. 13:26

Jeg har opgivet DVD-recordere indtil videre! 

Dette er hvad jeg har købt istedet

http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a350_ultratdh_myvi vo_1.html

Med dette kort kan man også optage direkte på DVD-skiven, eller harddisk først. Det kræver dog en Tuner, til dette bruger jeg min gamle Stereo VHS.

snowatom

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu