recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Service"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Service"

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 23:15
Nej, det var jo ikke nypris. Skal du sammenligne nypris, skal du jo sammenligne den med det naite22 har givet for den... Og ikke hvad den kan købes til i dag (med mindre den pågældene forhandler har sat prisen ned! ).

Men giver dig helt ret, selvfølgelig skal folk selv bestemmt hvordan de vil forvalte deres økonomi. Nogle vil betale lidt mere for varen, og så købe et sted med god service og knowlegde (f.eks. Otto og CSN). Mens andre vil spare pengene og lege med ydstyret selv, eller besidder denne knowlegde...

Og vi er jo gudske lov så heldige at vi har begge muligheder...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:00

Kort og godt leverer Chritstian en rigtig god service, og hvis man forventer at en sælger af et bestemt mærke IKKE er farvet og fremhæver netop dette mærke,så er man nok en tand for naiv.

Hvis man ikke selv ved hvad man søger mht. udstyr, så vil man hos Christian få mulighed for at høre de mærker han forhandler, med mulighed for at låne med hjem, og hvis ikke dette er god service,så ved jeg ikke.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:32
Pointen i ikeaboys argumentation er vel så, at den service, som den oprindelige køber har fået, ikke kommer aftageren af det brugte produkt til gode?

Venligst
Søren
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:33

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.

Nu tillægger du jo tilsyneladende mig en vis troværdighed, så jeg håber du vil tage det op til vurdering, når jeg siger: Det vil jeg _garantere_ dig for at den gør. Dit problem er at du (ligesom mange andre entusiaster) ikke helt har forstået hvad det vil sige ikke at have en brik forstand på opsætning af AV udstyr. Jeg har set _meget_ dyrt udstyr, være sat op mere forkert end du kan forestille dig - højttalere der spiller i modfase, surround-højttalere sat til "surround rear" i et 5.1 setup, systemer der ikke har gengivet HD lyd selv om de har været i stand til det, systemer der har gengivet pro logic lyd i stedet for 5.1 uden at brugeren har været klar over det, bittesmå højttalere sat som "large", center-højttaler der slet ikke spillede uden at brugeren havde opdaget det (!), DVD-afspillere sat til 4:3 på et 16:9 tv (MEGET udbredt fejl), osv osv osv. Nævn en fejlmulighed, så har jeg set den, og ofte på ganske dyrt udstyr som sagt. Modfase-fejlen har jeg f.eks. observeret i et system der samlet står i vel omkring 350-400.000,- i elektronik alene, plus en ikke uvæsentlig sum penge investeret i lokalet.

Så jo, en forkert opsat 50.000,-s forstærker kan _sagtens_ lyde ringere end en korrekt opsat 10.000,-s forstærker. Så kan det godt være du kan sige "jamen sådan nogle dumme-fejl laver jeg altså ikke", og det er HELT fint - men det gør de kunder der vælger at betale sig fra opsætningen altså temmeligt ofte. Og det er dét der er humlen i det her, dem der mener de ikke har behov for servicen skal da bare springe den over, men de (du) skal lade være med at trække ned over hovedet på folk der vitterligt ikke kan magte opgaven selv, at det er spild af penge at betale for servicen.

Én af de kunder jeg har haft hvor jeg har set FLEST af ovenstående fejl samtidigt, levede af at anmelde blandt andet AV-udstyr! (Ikke en her fra sitet, vil jeg lige understrege). Så at man TROR at man har forstand på det, er ingen garanti for at man ikke kan lave åbenlyse fejl i setuppet.

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 

Det kan man, men der er stor forskel på det resultat jeg kan opnå hvis jeg er med på sidelinien helt fra starten, og kan rådgive omkring hvilke komponenter der i den givne situation kan kalibreres til det bedst mulige resultat, i forhold til hvad jeg kan opnå hvis jeg trækkes ind til sidst for at redde stumperne i et setup hvor udstyret er valgt forkert til opgaven.

Med andre ord, du undervurderer simpelthen groft hvor stor forskel ekspert-hjælpen kan have for rigtigt mange mennesker. Ikke for _alle_, men for langt de fleste. I stedet for at sige: Hvorfor smide penge ud på service, når du kunne have fået bedre udstyr for de samme penge, så skal du spørge om det er klogt at investere 30.000,- i en masse hardware som du ikke er sikker på at du udnytter ordentligt.

Mht. hvad der sker når butikker går konkurs, så ligger størstedelen af den service man betaler for, før og under købet. Efter købet skulle der helst ikke være behov for nogen service, hvis man har købt det rigtige produkt og det er sat rigtigt op. Problemet i denne sammenhæng er servicen før købet - det udgør langt størstedelen af de fleste forhandleres tid, langt mere end after-sales service. Men dette betragter mange ikke rigtigt som et produkt af værdi, fordi det langt hen ad vejen er noget man kan tilrane sig uden at betale for det. Men der er kun én til at betale for den tid der bruges på rådgivning og demonstration før køb, og det er dén forbruger der rent faktisk vælger at handle.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:44

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:



Nej du har fuldstændig ret. Det er bare nemmere at forholde sig til når man har noget mere konkret at forholde sig til, og den udsprang jo også pga . prisniveau kontra service kontra nypris uden samme service.

Helt konkret, så kritiserer du i meget skarpe vendinger en forhandler som du helt åbenlyst aldrig har handlet med. Det er simpelthen ikke i orden, og jeg kan sige så meget at hvis det var mig du havde omtalt på den måde, så havde du fået et møgfald af dimensioner, selv om jeg normalt er en meget sindig mand. Jeg synes det er fint at kritisere forhandlere man er utilfreds med, men de formuleringer du benytter til at kritisere en forhandler du ikke har haft direkte kontakt med, det er simpelthen ikke i orden, hverken i et forum eller ude i Det Virkelige Liv (TM). Det er jeg som forhandler meget forarget over, at jeg så oveni er ret uenig i dine pointer gør det ikke bedre. Det er helt fair at du ikke mener du har behov for den service der omtales, men det er IKKE fair at du taler så nedsættende om én af de mest service-mindede forhandlere i landet.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 00:45
Kære Otto,

Du har som sædvanlig gode betragtninger, formuleret, så vi alle kan forstå dem, og så vi kan gå klogere videre

I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Venligst
Søren

Edit=Dette er et svar på dit mere generelle indlæg - ikke irettesættelsen lige ovenfor (Her kommer vi nok overens...)


Redigeret af Breddam - 03-April-2009 kl. 00:57
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 10:54
Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how. Lad os nu ikke blande tingene sammen. Jeg ved da også godt jeg med mine udtagelser skær alle over en kam, og derved tildels også dig, da i er alternativet til divs. "normal" forhandlere og i kører jeres butikker en smule anderledes. Så at du ryger op i det røde felt genere mig nu ikke sønderligt, da jeg da godt kan se hvorfor du gør som du gør. 
Med mine udtagelser bliver du jo også nød til at beskytte dine egne interesser, et eller andet sted.
Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det.
Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.
Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`
Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo.

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:01
Den service som forretninger ala Otto, CSN, KT-radio leverer er da for største dels vedkommende know how.  Det var da derfor jeg blandede mig i debatten... Du betaler for den know how forhandleren har til deres produkter, og deres velvillighed til at hjælpe med know how efterfølgende.

Jeg er dog dybt uenig med dig langt hen ad vejen, jeg syntes netop ikke du forholder dig til virkeligheden. Du formår at skære alle forhandlere (som ikke er lavpris) over en kam, og generaliserer brugere (herinde som såvel som brugere af elektronik i hjemmet).
Samtidig er du ikke i stand til at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter.

Men jeg tror aldrig vi bliver enige...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:07
Nej vi bliver aldrig enige. Hvilket jo faktisk om nødvendigt heller ikke er meningen med en disskution.

Og så vil jeg da se om jeg ikke kan få mine skolepenge tilbage nu da jeg har DIT ord på jeg formår at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter

Redigeret af ikeaboy - 03-April-2009 kl. 11:08
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:13

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Den del er jeg sagtens følge, men det er slet ikke den del af debatten jeg kaster mig ind i, men den - i mine øjne, måske overreagerer jeg - ret hårde kritik af en forhandlers service. Om en brugtkøber kan bruge det til noget, det vil jeg slet ikke blande mig i. Hvis det vitterligt er dét der er pointen, så er der ikke nogen grund til at komme ind på kritik af en specifik forhandlers service eller mangel på samme.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Redigeret af ikeaboy - 03-April-2009 kl. 11:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu