recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tage tyske kanaler på Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTage tyske kanaler på Canal Digital

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Emne: Tage tyske kanaler på Canal Digital
    Sendt: 06-April-2009 kl. 08:38

Hej, jeg er lidt ude af min egen liga her, så undskyld mig hvis spørgsmålene er lidt generelle:

Min far har for nogle år siden skiftet fra analoge satellithoveder til digitale, og samtidig fået en Canal Digital Pioneer box som dekoder.

I samme omgang smed han 19* øst hovedet ud, da han ikke længere var interesseret i alle de tyske kanaler.

MEN! Da han nu fortryder at han ikke kan se Formel 1 på RTL, vil han gerne have disse igen

1. Kan RTL modtages på ovennævnte Canal Digital Pioneer box, hvis han køber et digitalt hoved til 19* øst? Skal der foretages andet for at "lukke op for modtagelsen"? Er RTL overhovedet digital?

2. Kan de to signalkabler (fra 1* vest og 19* øst) bare samles i et T stykke, og føres ind til dekoderen i ét kabel?

Til top
fortaleza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2004
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 15:51
Hej,

1: RTL kan modtages på CD Pioneer Box, du skal få fat i et digitalt hoved til 19 øst. RTL er også digital.
2: De to signaler skal samles i en DiSEqC omskifter boks.



Henrik



Redigeret af fortaleza - 06-April-2009 kl. 15:53
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 15:58

Tak for svaret.

Men kan det passe at de gamle analoge kabler bare kunne samles i et T-stykke? Eller husker vi forkert?

Sådan en box, er det bare én man kan sætte ude ved parabolen, eller skal den tilsluttes lysnettet?

Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 10:56

Du kan ikke benytte et T-ledd.  Det må benyttes DiseqC switch.

Jeg tror muligens ikke Pioneer'n støtter DiseqC men støtter toneburst switch ( den enkleste formen for switch).

DiseqC boksen plasseres ute ved antennene.  Det er en coax kabel fra hver LNB inn til de to inngangene på DiseqC boksen.  LNB for 1-vest(CD) kobles til inngang 1(A) på DiseqC.  LNB for 19.2øst(RTL) kobles til inngang 2(B) på DisseqC.  Fra DiseqC til mottager benytter du den eksisterende coax kabelen.

DiseqC boksen får strøm fra Pioneer så det er ikke nødvendig å mate den med strøm fra lysnettet.

Problemet du kan få er å få tak i en antenne beregnet for 1-vest og 19.2 øst.  Det krever også at du får justert antenne/LNB korrekt.   Det finnes antennebrakketter for 4 LNB som dekker både 1-vest og 19.2øst men da skal du være klar over at det vil redusere signalstyrken på Canal Digital.


Når du står foran antennen så er LNB til høyre den som skal motta 1-vest(CD).  19.2øst LNB skal monteres til venstre for den eksisterende LNB'n.

Når du skal utføre et kanalsøk så velger du LNB 2 eller noe slikt så søker Pioneeren begge posisjoner.   Vær oppmerksom på at det kan være noe tricky å finne 19.2øst.

Pioneer mottageren søker inn både kodede og FTA kanaler.  Kanallisten har en tendens til å fylles opp slik at den ikke klarer å lagre alle kanalene på Astra.  Med litt flaks så går det bra.



Redigeret af Bobben - 08-April-2009 kl. 10:58
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 10:29

Bobben:

Mht. placering af LNB hoveder tror jeg ikke dette vil være et problem, idet han jo med den analoge box tidligere modtog signal fra både 1* vest og 19* øst. Og det er samme "LNB-bracket" han bruger idag, blot med 1 hoved monteret.

Det er mere det tekniske at få signalet ført ind til boksen... Uden at skulle ringe til en Canal Digital tekniker...

Men dvs han skal ud og købe en toneburst switch... og det er helt sikkert at dette virker?

Ville denne virke? http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 5260

Hvad er forskellen på DiseqC og toneburst switch?



Redigeret af AndersHP - 12-April-2009 kl. 10:31
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Bobben:

Mht. placering af LNB hoveder tror jeg ikke dette vil være et problem, idet han jo med den analoge box tidligere modtog signal fra både 1* vest og 19* øst. Og det er samme "LNB-bracket" han bruger idag, blot med 1 hoved monteret.

Det er mere det tekniske at få signalet ført ind til boksen... Uden at skulle ringe til en Canal Digital tekniker...

Men dvs han skal ud og købe en toneburst switch... og det er helt sikkert at dette virker?

Ville denne virke? http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 5260

Hvad er forskellen på DiseqC og toneburst switch?




Jeg er litt usikker på hva forskjellen er.  Det er også mulig jeg tar feil.  Muligens var det ofte brukt toneburst switcher sammen med Canal Digital MediaHigway mottagere mens man muligens fikk problemer når man byttet til en annen mottager dersom den ikke støttet toneburst (da måtte man evt. bytte switch)..

En 2:1 DiseqC switch koster ikke mye så det er jo bare å forsøke. Forhåpentligvis fungerer det (men problemet med at det kun er plass til ca. 1000 radio/tv kanaler i kanalminnet vil være der).
De første 500 kanalene er reservert Canal Digital. Man må også regne med at kanalsøk på 1-west vil fylle opp kanallisten til ca. nr. 900.  Da tror jeg det vil være ledig plass til max. 1100 kanaler fra Astra og det er trolig ikke nok men med litt flaks så blir RTL med i kanallisten. 

Pioneer MediaHigway mottager søker vertikal polarisasjon først og siden RTL digitalt sendes  horisontalt så kan man få problemet at kanalminnet er fullt når den er nådd RTL transponderen.

Siden han tidligere har mottatt 1-vest og 19.2øst fra samme antenne så er nok ikke antenne og brakett noe problem men det kan i teorien være feil type LNB for 19.2øst.  Det kan være en type som kun mottar lavband.  Disse LNB'ene mottok de fleste analoge kanalene og var vanlig for mange år siden når analog satellitt tv var mest utberedt.

Dersom han ikke har kastet sin gamle analoge satellitt mottager så kan han godt benytte den til å motta RTL analogt fra Astra  fra frekvensen 11229 V

RTL sender digitalt fra 12188 H som krever universal LNB.



Redigeret af Bobben - 12-April-2009 kl. 14:09
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 13:09

Du havde ret mht. toneburst (kiggede i de tekniske specifikationer for modtageren, og der stod "DiSEq: Simple Tone Burst / Tone Burst Switch A/B")

Vi må se hvad der sker ved kanalsøgningen, hvis boksen fylder 900 kanaler op, og der derfor ikke er plads til RTL, er det så overhovedet muligt at gøre noget?

Så vidt jeg ved er instillingsmulighederne ret begrænsede på sådanne lejebokse.

Når du siger "universal" LNB - hvad mener du så?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Vi må se hvad der sker ved kanalsøgningen, hvis boksen fylder 900 kanaler op, og der derfor ikke er plads til RTL, er det så overhovedet muligt at gøre noget?

Når du siger "universal" LNB - hvad mener du så?

Du kan slette de overflødige kanaler, så der bliver plads til nye.

En universal LNB er en LNB der både kan modtage de lave og høje frekvenser, i modsætning til tidligere hvor det var enten eller. Jeg tror kun der fås universal LNBer idag.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Vi må se hvad der sker ved kanalsøgningen, hvis boksen fylder 900 kanaler op, og der derfor ikke er plads til RTL, er det så overhovedet muligt at gøre noget?

Når du siger "universal" LNB - hvad mener du så?

Du kan slette de overflødige kanaler, så der bliver plads til nye.

En universal LNB er en LNB der både kan modtage de lave og høje frekvenser, i modsætning til tidligere hvor det var enten eller. Jeg tror kun der fås universal LNBer idag.

Flemming



Såvidt jeg vet så er det ikke mulig å slette kanaler på Pioneer MediaHighway mottagere.
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 16:19

Det er muligt at slette kanaler på min fars Pioneer box.

Men når man søger igen, efter at have slettet så der burde være plads nok til de tyske kanaler, så fylder den vel bare alle 1* vest kanalerne op til 999 igen, gør den ikke?

Eller kan man manuelt indtaste en kanal udfra frekvens?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:42

 

 Du kan lave en TP søgning i stedet for en komplet Scanning.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Det er muligt at slette kanaler på min fars Pioneer box.

Men når man søger igen, efter at have slettet så der burde være plads nok til de tyske kanaler, så fylder den vel bare alle 1* vest kanalerne op til 999 igen, gør den ikke?

Eller kan man manuelt indtaste en kanal udfra frekvens?

Jeg kender ikke den pågældende modtager, men på de fleste andre er det muligt at foretage en manuel søgning, enten pr. transponder eller pr. satelit. Hvis du søger pr. satelit kan du jo f.eks. søge på 1 grad vest først og dernæst slette de overflødige kanaler inden der søges på øvrige satelitter. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu