recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille fladskærms-tv til campingvogn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille fladskærms-tv til campingvogn

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
adixon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 22:39

Findes der en LCD fjernsyn i 19 eller 22 tomme med MPEG4 understøttelse for under 3000 kr? Her og nu er jeg tilfreds med at der findes fjernsyn i denne kategori med en DVB CI (Common Interface).  Selvom Boxer virker ikke som de står bag ideen for øjeblikket findes der produkter på market som kan nedkonvertere fra MPEG4 til MPEG2 via en DVB CI.

Se her: http://neotionpocket.com/pocket_viaccess.php

Fungere det i virkeligheden og vil den kom til fungere sammen med de gratis kanaler i fremtiden? Det ved jeg ikke men der er måske håbe forude.  Ellers kan man bare venter indtil MPEG4 findes i de mindste og billigste fjernsyn. Jeg tror personlige ikke på at det blive i år.



Redigeret af adixon - 16-April-2009 kl. 22:39
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:01
Det ser ud til at der i den kommende uge er tilbud på et Prosonic 19" LCD TV med DVD og DVB-T MPEG4 tuner nedsat fra 2.789.- til 1.999.- i Bilka.
Model PBT-1948DVBT - indbygget dvb-t mpeg4 tuner - opløsning 1440x90 osv
Så måske det endda findes, men måske også at Prosonic er et skrammel-fjernsyn i forhold til eks. Viewpia, som er nævnt tidligere i tråden?
/Tommy

Redigeret af tipsen - 19-April-2009 kl. 09:25
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:14
tipsen hvor har du set dette??
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

tipsen hvor har du set dette??
Bilka, dét smuttede lige i farten - opdateret i den oprindelige post.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:44
Kender du nogen i Bilka der kan kontrolere noget på den? Eller en der kan kikke forbi på det og undersøge noget? Jeg kan desværre ikke læse fra kataloget (eller fra Google search) om der så automatisk er CA modul slot i? Til Viacceskort?

Eller vil der automatisk være det når det er MPEG4? Andre der ved det?

For her skal vi passe på!! Hvis den bare har MPEG4 tuner i og ikke kan modtage Boxer's kort på nogen måde, er det ikke helt så godt alligevel...





Redigeret af BorgHammer - 19-April-2009 kl. 09:44
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:50
Hvis det ikke er noget der reklameres med, så er det vel næsten sikkert at fjernsynet ikke har det... :-/ Hvilken betydning har dén mangel?
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 10:13

Man skal indkøbe en kortlæser til typisk 499,- (stofa´s pris) som man kan monterer sit kort fra ens TV udbyder....Den kan efterfølgende stoppes ind i fjensynet i dens CA port...

Hvordan det så virker med adgang til kodede signaler når man rejser jorden rundt med ens campingvogn skal jeg være usagt, men det er jo de samme sateliter man henter signalet fra.... Så det virker vel på trods af betalingen er sket til den danske repræsentant for eks. Viasat.... 

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 11:03
Det betyder for dig at du selvfølgelig er sikret at kunne se DR1, DR2, TV2 og de 3 kommende DR kanaler til November (også i fremtiden). Men du vil ikke kunne vælge at se nogle af Boxer's kanaler hvis du ville ønske det på et tidspunkt desværre. Og dette ser jeg som en stor mangel  

Redigeret af BorgHammer - 19-April-2009 kl. 11:04
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det betyder for dig at du selvfølgelig er sikret at kunne se DR1, DR2, TV2 og de 3 kommende DR kanaler til November (også i fremtiden). Men du vil ikke kunne vælge at se nogle af Boxer's kanaler hvis du ville ønske det på et tidspunkt desværre. Og dette ser jeg som en stor mangel
Som jeg læser de tidligere svar vil jeg med digital mpeg2 tuner også kunne se disse kanaler efter november 2009, men løber ind i problemer i 2012 med manglende mpeg4. Betyder mpeg4 understøttelsen så at man fra november 2009 vil opleve bedre kvalitet på de nævnte kanaler i forhold til et fjernsyn der "kun" har mpeg2 understøttelse på tuneren?
/Tommy
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 11:43

Nej ! mpeg 4 giver ikke umiddelbart bedre billedkvalitet end mpeg 2 men blot mere plads i relation til båndbredde, hvilket dog giver mulighed har at sende med en højre bitrate, hvilket vil give en bedre billedkvalitet, men det henstå lidt i det uvisse om man ønsker flere kanaler eller højere bitrat i den enkelte mux. ( men en ting er sikket der kommer flere HD kanaler i fremtiden og det kræver stor båndbredde )

Man kan måske forvente, at man i 2012 vil være klar men et CA modul som understøtter dansk tv som vil kunne sikre konvertering mellem mpeg 2 og mpeg 4....disse findes allerede ude i den store verden, men test har har afsløret de har problemer med den standard vi benytter her i vores lille kongerige hviket betyder betyder fint billed men ingen lyd...

Der er ingen tvivl om man vil opleve den samme kaos i 2012 i relation til overgangen til mpeg 4 som den vi oplever i disse dage i relation til slukning af det analog signal i efteråret, specielt henset til muligheden for at modtage de danske must carry kanaler (DR+TV2).

Så rådet må vel være gå efter mpeg4 for at være "fremtidssikret" til modtagelse med egen antenne



Redigeret af Puma - 19-April-2009 kl. 11:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det ser ud til at der i den kommende uge er tilbud på et Prosonic 19" LCD TV med DVD og DVB-T MPEG4 tuner nedsat fra 2.789.- til 1.999.- i Bilka.
Model PBT-1948DVBT - indbygget dvb-t mpeg4 tuner - opløsning 1440x90 osv
Så måske det endda findes, men måske også at Prosonic er et skrammel-fjernsyn i forhold til eks. Viewpia, som er nævnt tidligere i tråden?
/Tommy

Ja så er du da først lost. Det er noget Prosonic lort!!! 

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 20:53

Nej så er der nogen der har misinformeret dig Tommy.

Som jeg og nogle andre har skrevet hele tiden så gå efter MPEG4, alt andet vil være forkert.

Jeg ved det kan virke rodet med DR1, DR2 og TV2 kanalerne på den ene sende måde og så alle Boxer kanalerne på den anden. Men se det sådan her at de ryger alle sammen på MPEG4 i 2012. Men Boxer kanalerne er "låst" med kort kryptering og derfor kræver det dit MPEG4 TV kan modtage et kort i siden så de kanaler kan ses.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu