recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende panorering på G10? > Løst se p81
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakkende panorering på G10? > Løst se p81

 Besvar Besvar Side  123 82>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Hakkende panorering på G10? > Løst se p81
    Sendt: 29-September-2009 kl. 15:08

Hvorfor ikke begge dele?

M.v.h.

Til top
MartyMcFly Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 15:07

hmm.. der var ikke nok WAF over opgradering til G10, så vi bliver på X10 og bruger vist pengene på noget køkken og andre mærkelige ord og begreber.....

 

 

 

:D

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 14:42

Hvilke størrelse taler vi om? Siden der er så stor prisforskel. Ved f.eks. Tape Connection, er der "KUN" 3.500,- prisforskel på X10 og G10 I 50".

Du skal ikke vælge G10 p.g.a. Full-HD, men fordi den generelt har et lidt bedre billede. Har du pengene ville jeg absolut vælge G10!

M.v.h.



Redigeret af Henrik B. - 29-September-2009 kl. 14:45
Til top
MartyMcFly Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 14:33

Nogle der vil hjælpe en overvejelse som haster?

 

Vi har bestilt et pana 50" X10 - men grundet et generelt prisfald på G10'eren - overvejer jeg nu om jeg skal bløde 4.500 ekstra for full HD - eller om det er i "småtingsafdelingen"

Vi ser dvd film og Blu-ray film, og trækker digitalt signal fra YouSee (her efter de fandt ud af at de ikke ville have penge for det digitale signal - HD-kanaler er stadig for dyre :) )

 

Men er det 4,5K mere værd? Ved godt det er svært at sætte penge op imod smag og behag... men det er trods alt 50% mere end X10'eren koster...



Redigeret af MartyMcFly - 29-September-2009 kl. 14:36
Til top
Zamenhof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Stefan Sundin Stefan Sundin skrev:

Panasonic har nu afsluttet undersøgelserne, og som lovet poster vi et svar i dette forums tråd.

 

Tak for det. Nu må det vist være på høje tid at gå i gang med problemet med Intelligent Frame Creation, der overhovedet ikke virker på modellen. Det er ellers en funktion, der er blevet skamredet i markedsføringen.

Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:43

Hej

Jamen den fikser jeg. Som trådstarter kan jeg ændre overskriften. Nu angivet som "Løst".

Godt at se Panasonic endelig fik rettet fejlen med 24p. Jeg tror den meget lange og meget gode tråd her var medvirkende hertil - tak til alle.
I starten var de afvisende/henholdende, men de kom godt efter det.

Nu udestår så fejlen på IFC. Jeg skal ikke selv have Panasonic ovenpå dette, så en anden må starte en tråd om det :-)

Hilsen
Jens

Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:33

Tak for den korte og præcise forklaring fra Panasonic og Stefan -  burde sættes øverst med en klips i forummet, så folk ikke tror de har købt det forkerte TV når det hakker lidt.

 

60Hz/96Hz
Overordnet set er der to typer af 24p afspilnings-specifikationer med forskellige frekvenser. Den ene type, der er mest udbredt på verdensplan, bruger 3:2 pulldown (60Hz) og den anden 4:4 pulldown (96Hz). Panasonic har valgt frekvensen 96Hz til deres tv-modeller, men forskellen mellem de to frekvens-typer sjældent kan registreres under normale afspilningsforhold.

Hakkende effekter ved afspilning af 24p-materiale vil altid forekomme, da de allerede er i filmen fra start. Film-kameraer skyder med 24 billeder i sekundet, hvilket ikke er nok til at give et helt flydende billede, især hvis kameraet panorerer hurtigt. Hvis du helt ønsker at undgå hakkende effekter i film, har Panasonic produceret to serier, V-serien og Z-serien, der er udstyret med ’24p Smooth Film’, der tilføjer flere billeder til 24p-signalet og derfor gør filmens bevægelser mere glatte
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Tak for advarslen. Det havde jeg aldrig gættet.

Nu ved du ikke hvilket forhold jeg har til sådan noget. Det er lige som BIOS på en PC. Mange indstillinger kan ændres uden der sker noget eller meget lidt. Men for store pilfingre skal nok få det ødelagt.

Der er en meget væsentlig forskel på en BIOS i en PC, og service-menuen på et TV: BIOS'en er designet til at slutbrugeren skal kunne finde ud af det, det er service-menuen ikke.

Jeg tror du lige skal have med i opfattelsen at "Radiomand" er - tja, radiomand - det er ham der står med aben når folk indleverer et tv der "lige pludselig holdt op med at virke", fordi nogen har pillet LIDT for meget. Derfor giver han naturligvis det officielle svar, som er: Service-menuen er ikke beregnet til slutbrugere. Problemet er at dét der kan se ganske uskyldigt ud på overfladen, og ligner noget man helt sikkert lige skal pille i, kan vise sig at ødelægge tv'et. Hvis du vil se et eksempel, så kig lidt på AVSforum i forummet for LCD-tv, hvor mange der syntes det var logisk at trykke "calibration" i service-menuen på en Samsung, når man skulle kalibrere farverne i service-menuen. Man behøver ikke være voldsom pilfinger for at gøre noget grumt galt. Jeg har sendt tre forskellige tv på værksted pga. forkerte justeringer i service-menuen (ikke kunders, vil jeg lige understrege), uden at jeg synes jeg pillede i noget jeg ikke havde en klar idé om hvad skulle bruges til. Så uden at man skal være fuldstændigt paranoid om at så snart man rører service-menuen går alt galt, så vil jeg gerne opfordre til at man har lidt mere respekt for det end at behandle det som en BIOS. Du må i hvert fald gerne vise mig en BIOS hvor en forkert indstilling betyder at du ikke kan komme ind i BIOS'en igen bagefter. Dét kan man rent faktisk godt komme til på et TV, også ved et uheld - da navigeringen ind imellem ikke ligefrem er logisk, så når man tror man lige skal skifte menupunkt, så kommer man til at ændre noget man ikke ville have ændret på. Trust me, it happens.

Nu er det svar du har vedhæftet ikke et svar til radiomand. Jeg ved godt hvem radiomand er, det er ham jeg har købt mit TV af. Desuden har jeg flere gang i forskellige tråde rost deres ekspertise og proffessionalisme i det de laver.

Jeg har fået de informationer jeg havde brug for for at hjælpe Bantam videre. Det er min erfaring der gør at jeg henvender mig ved dem der netop ved noget om dette i stedet for bare at prøve mig frem.

Nu er der BIOS på mange ting, HBA kort, SCSI controllere, Almindelig BIOS i PC/server, PLC osv. og tro mig jeg kan sagtens vise dig flere steder i de miljøer jeg administrerer til dagligt hvor en forkert indstilling gør at intet virker. Desuden har jeg flashet flere BIOS for folk (godt nok flere år siden, de ER blevet mere brugervenlige) der har fået låst sig ude.

 



Redigeret af THMhome - 25-August-2009 kl. 18:38
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Tak for advarslen. Det havde jeg aldrig gættet.

Nu ved du ikke hvilket forhold jeg har til sådan noget. Det er lige som BIOS på en PC. Mange indstillinger kan ændres uden der sker noget eller meget lidt. Men for store pilfingre skal nok få det ødelagt.

Der er en meget væsentlig forskel på en BIOS i en PC, og service-menuen på et TV: BIOS'en er designet til at slutbrugeren skal kunne finde ud af det, det er service-menuen ikke.

Jeg tror du lige skal have med i opfattelsen at "Radiomand" er - tja, radiomand - det er ham der står med aben når folk indleverer et tv der "lige pludselig holdt op med at virke", fordi nogen har pillet LIDT for meget. Derfor giver han naturligvis det officielle svar, som er: Service-menuen er ikke beregnet til slutbrugere. Problemet er at dét der kan se ganske uskyldigt ud på overfladen, og ligner noget man helt sikkert lige skal pille i, kan vise sig at ødelægge tv'et. Hvis du vil se et eksempel, så kig lidt på AVSforum i forummet for LCD-tv, hvor mange der syntes det var logisk at trykke "calibration" i service-menuen på en Samsung, når man skulle kalibrere farverne i service-menuen. Man behøver ikke være voldsom pilfinger for at gøre noget grumt galt. Jeg har sendt tre forskellige tv på værksted pga. forkerte justeringer i service-menuen (ikke kunders, vil jeg lige understrege), uden at jeg synes jeg pillede i noget jeg ikke havde en klar idé om hvad skulle bruges til. Så uden at man skal være fuldstændigt paranoid om at så snart man rører service-menuen går alt galt, så vil jeg gerne opfordre til at man har lidt mere respekt for det end at behandle det som en BIOS. Du må i hvert fald gerne vise mig en BIOS hvor en forkert indstilling betyder at du ikke kan komme ind i BIOS'en igen bagefter. Dét kan man rent faktisk godt komme til på et TV, også ved et uheld - da navigeringen ind imellem ikke ligefrem er logisk, så når man tror man lige skal skifte menupunkt, så kommer man til at ændre noget man ikke ville have ændret på. Trust me, it happens.

Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:18
Kommer der en opdatering mere, så IFC kommer til at virke?
Til top
Stefan Sundin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2009
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:10

Kære alle

 

Jeg vil gerne sige tak til jer alle for jeres tålmodighed. Panasonic har nu afsluttet undersøgelserne, og som lovet poster vi et svar i dette forums tråd.

Venlige hilsner

Stefan Sundin, Panasonic Nordic AB

 

Officiel udmelding fra Panasonic Nordic AB

Panasonic har nu afsluttet undersøgelserne i forbindelse med afspilning af materiale, der understøtter 24p. Vi er kede af at måtte meddele, at der fra marts til maj 2009 ved en fejl har været produceret tv-apparater udstyret med 60Hz processor-software i stedet for 96Hz processor-software. I perioden fra marts til maj 2009 er følgende modeller omfattet af fejlen:

·         G10/S10/U10 serierne

·         TX-P42/46/50G10E

·         TX-P42/46/50S10E

·         TX-P42/46/50U10E

·         TX-P42/46GA11

 

De berørte modeller kan opdateres gratis med den rigtige software, hvis du kontakter din lokale forhandler. Forhandleren vil sørge for, at du får et SD-kort og brev om, hvordan den simple instruktion foregår, så dit tv-apparat bliver opdateret til den rigtige software.

Alle tv-apparater produceret fra juni 2009 og fremefter er udstyret med 96Hz-softwaren.

60Hz/96Hz
Overordnet set er der to typer af 24p afspilnings-specifikationer med forskellige frekvenser. Den ene type, der er mest udbredt på verdensplan, bruger 3:2 pulldown (60Hz) og den anden 4:4 pulldown (96Hz). Panasonic har valgt frekvensen 96Hz til deres tv-modeller, men forskellen mellem de to frekvens-typer sjældent kan registreres under normale afspilningsforhold.

Hakkende effekter ved afspilning af 24p-materiale vil altid forekomme, da de allerede er i filmen fra start. Film-kameraer skyder med 24 billeder i sekundet, hvilket ikke er nok til at give et helt flydende billede, især hvis kameraet panorerer hurtigt. Hvis du helt ønsker at undgå hakkende effekter i film, har Panasonic produceret to serier, V-serien og Z-serien, der er udstyret med ’24p Smooth Film’, der tilføjer flere billeder til 24p-signalet og derfor gør filmens bevægelser mere glatte.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

@THMhome: Hvor mange timer estimeres TV'et at have været tændt?

Så fandt jeg svaret, ikke helt vedsiden af mit første gæt. 555:45 timer.

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 82>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu