recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende panorering på G10? > Løst se p81
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakkende panorering på G10? > Løst se p81

 Besvar Besvar Side  <1 808182
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Hej Jens Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46". Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?
Ja så er jeg jo åbenbart ikke den eneste, som havde problemer med 46g10. Min kammerat havde netop samme problem, alt HD kørte fint ved 720P og 1080I. Men Blu-ray hakkede en smule ved 1080/24P, og vi prøvene flere afspiller og en ps3. Den han havde hjemme kørte alså 60hz og ikke 96hz ved 1080P/24. selv forhandler kunne se det, så den er sendt retur. Jeg har skrevet en anden tråd om det, men på det tidspunkt troede ingen på mig. Hvordan synes du din 42 tommer kørte 1080P/24.


Det hakkede også på det 42" Men jeg forstår ikke hvorfor det hakker på 1080p når det 720p 60hz kører flydende
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Hej Jens

Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46".

Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?


Ja så er jeg jo åbenbart ikke den eneste, som havde problemer med 46g10. Min kammerat havde netop samme problem, alt HD kørte fint ved 720P og 1080I. Men Blu-ray hakkede en smule ved 1080/24P, og vi prøvene flere afspiller og en ps3. Den han havde hjemme kørte alså 60hz og ikke 96hz ved 1080P/24. selv forhandler kunne se det, så den er sendt retur. Jeg har skrevet en anden tråd om det, men på det tidspunkt troede ingen på mig.
Hvordan synes du din 42 tommer kørte 1080P/24.
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 04:55
Hej Jens

Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46".

Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:38

Hej

Da min første tråd blev hijacket til design-diskussioner og plasma kontra LCD mudderkasteri, prøver jeg lige igen...

Som nævnt så jeg markant hakkende panorering på et Pana G10, imod et Samsung B6000 der viste samme input. Begge fik deres input via component, og input var fra en mediaserver jeg ikke ved videre om. Skærmene rapporterede 1080i input.

Een har svaret, "G10 hakker ikke ved panoreringer". Well, læs igen, den hakkede markant.

En anden at han også så hakkende panorering i en butik, men ikke oplevede det derhjemme.

- Er der nogen der kan kaste lys over, hvad det kan være for materiale der giver hakkende panoreringer på en G10? (for det sker, vitterligt).
En bestemt refresh-frekvens, en billedprofil, forkerte indstillinger i et specifikt menupunkt, andet...?

- Kan det være en fejl på netop dette fjernsyn?
Måske en nem "forklaring",  men der er vel meget lille sandsynlighed for at teknikken er i stykker.

- Andet det kan være?

Lad os holde svarende til panorering-issues på G10.

Har du lyst til tråd-jacking, mudderkastning eller andet, henvises til oprindelig tråd...

Mvh
Jens



Redigeret af JENC - 25-August-2009 kl. 18:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 808182
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu