recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere kanaler, men hvilke??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere kanaler, men hvilke??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere kanaler, men hvilke??
    Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:59
Der er jo også TDC TV hvis du har en fast netforbindelse fra TDC.
Hvad der findes af andre IP TV udbydere i KBH tør jeg ikke sige, men næppe nogen af dem er særlig billige.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af thbang thbang skrev:

jeg bor i kbh NV.

og min skærm er samsung UE46B6050, og jeg kiggede lige i specificationerne og fandt intet om DVB-S...

Så det er stadig parabol der er billigst... vildt!! jeg magter ikke ha den tallerken på altanen. men her hvor jeg bor, må der være nogle kabel-tv løsninger. men så må jeg jo på jagt efter yousee, canal digital og viasat!



Okay skærmen har definitivt ikke DVB-S. Et eller andet sted er du desværre nød til at gå på kompromis med én af delene. En kabel-løsning vil nok være bedst for dig.
Omend det kan blive ret dyrt, vil du kunne modtage de fleste af de kanaler du efterspørger, f.eks. fra Yousee. Du slipper for ekstra boks og parabol på taget med kabel-tv, men du ville skulle have en boks under alle omstændigheder, hvis du gerne vil leje film.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:32

 

 Uden at vide det precist, så er det nok You See der har levering af signal i dit område. Forhør dig hos din boligforening/ejer forening. Parabol er dog en løsning med denne:  

Maximum twin LNB dish, flat-1
  Maximum twin LNB dish, flat-1
Helt ny flad satellit skærm med indbygget twin-lnb med udgang til 2 receivere elller en twin tuner model
Samme funktion som en 70 cm skærm / Inkl. Beslag til væg/balkon montering
1.798,00 DKK  

 Den fylder ikke meget.

Redigeret af Radiomanden - 10-Maj-2009 kl. 18:33
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:19

jeg bor i kbh NV.

og min skærm er samsung UE46B6050, og jeg kiggede lige i specificationerne og fandt intet om DVB-S...

Så det er stadig parabol der er billigst... vildt!! jeg magter ikke ha den tallerken på altanen. men her hvor jeg bor, må der være nogle kabel-tv løsninger. men så må jeg jo på jagt efter yousee, canal digital og viasat!

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af thbang thbang skrev:

Hej.

Jeg vil gerne ha flere kanaler. har pt. DR1, DR2, TV2 og kanal københavn

Jeg har lige fået nyt tv, med alle diverse tunere, jeg vil gerne kunne se rigtige go'e og nye film i knivskarp kvalitet. Måske endda også muligheden for at leje film via TV...

men hvad skal jeg vælge, der er både Boxer, stofa, yousee, viasat, canal digital... etc

jeg vil gerne kunne se canal+ (og alle de omkring liggende, +film, +hits, +action...), tv1000, tv3, zulu, tv3+... etc

Har hørt nogle gange nu, fra venner og bekendte at 'blu-ray dør, get use to it...' men vil gerne ha den kvalitet om BD gir...

hvad skal jeg vælge???

/Thomas



Man kan ikke leje film direkte fra sit Tv. Her kræver det en ekstern boks, i form af f.eks. Yousee, eller Stofa's digital-modtagere, som PT har denne mulighed.

Boxer er nok udelukket, da deres udbud er begrænset, og langt fra dét som du søger, men bliver spændende at se, hvad de har tilbyde efter November i år.

Hvilke muligheder du har i forhold til Kabel-Tv-udbyder, og dertilhørende udbud af kanaler, afhænger af hvor du bor i landet. Men hvis du primært går efter kanaler fra Viasat og Canal Digital, ville den bedste og billigste løsning nok være en Parabol-løsning, omend det kræver en ekstern boks, medmindre du har et Tv med indbygget DVB-S, hvilket de færreste Tv har.

Blu-Ray kommer til at eksistere i mange år. Canal Digital har blandt andet også i øjeblikket det største udbud af HD-Kanaler, hvoraf nogle af dem endda er C+kanalerne




Redigeret af vasif - 10-Maj-2009 kl. 18:06
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 17:51

Hej.

Jeg vil gerne ha flere kanaler. har pt. DR1, DR2, TV2 og kanal københavn

Jeg har lige fået nyt tv, med alle diverse tunere, jeg vil gerne kunne se rigtige go'e og nye film i knivskarp kvalitet. Måske endda også muligheden for at leje film via TV...

men hvad skal jeg vælge, der er både Boxer, stofa, yousee, viasat, canal digital... etc

jeg vil gerne kunne se canal+ (og alle de omkring liggende, +film, +hits, +action...), tv1000, tv3, zulu, tv3+... etc

Har hørt nogle gange nu, fra venner og bekendte at 'blu-ray dør, get use to it...' men vil gerne ha den kvalitet om BD gir...

hvad skal jeg vælge???

/Thomas

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu