recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny network streamer - hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy network streamer - hvilken?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jagularen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:50
Tak for det.

Kan dog se at Amitech lige i dag er trådt i betalingsstandsning, så nok ikke der jeg smider mine penge i første omgang...
There's no place like mine.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Jagularen Jagularen skrev:

Tak for det.

Kan dog se at Amitech lige i dag er trådt i betalingsstandsning, så nok ikke der jeg smider mine penge i første omgang...


Er det ikke samme pris som Popcorn A-110?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jagularen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Jagularen Jagularen skrev:

Tak for det.

Kan dog se at Amitech lige i dag er trådt i betalingsstandsning, så nok ikke der jeg smider mine penge i første omgang...


Er det ikke samme pris som Popcorn A-110?


Nja, så vidt jeg kan se på EDBpriser er den sat 500kr billigere end hvad jeg kan finde Popcorn til.

Amitech: 1.473 kr
Popcorn: 1.999 kr


Redigeret af Jagularen - 18-Maj-2009 kl. 23:27
There's no place like mine.
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 21:50
tak for alle input, jeg tror jeg napper mig en popcorn mere, den ved jeg i hvert fald virker.
--

Millfarm
Til top
Attila Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:05
Du kunne også nuppe en Icy Box NMT til 1500kr hos Pc-lager.dk, hvis du gerne vil spare en plov.


Så kunne du jo lige give en lille anmeldelse af hardwaren herinde bagefter.
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Attila Attila skrev:

Du kunne også nuppe en Icy Box NMT til 1500kr hos Pc-lager.dk, hvis du gerne vil spare en plov.


Så kunne du jo lige give en lille anmeldelse af hardwaren herinde bagefter.


Den ser ikke uinteressant ud, men jeg har ikke kunne finde meget om den på nettet - må lige ressearche den lidt før en eventuel beslutning.
--

Millfarm
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 23:03
tror faktisk jeg er kommet frem til at jeg gerne vil have en uden hdd, og det kan jeg ikke se nogen steder om icy'en kan virke uden. Og endvidere vil jeg gerne have en der er 100% lydløs, da den skal stå i soveværelset. Og det er Popcorn i hvertfald, hvis jeg ikke sætter en hdd i.
--

Millfarm
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 23:37

Icy Box'en er en NMT - dvs. den er ligesom de andre NMT'er magen til Popcorn hour - bortset fra kabinettets udformning.

Det vil også sige den ligesom Popcorn hour kan køre både uden eller med harddisk som man nu har lyst til. Den har indbygget blæser - så den er ikke 100% lydløs. Jeg kan iøvrigt fortælle at min kammerat købte en til sin søn, og selve kabinettet er ret lækkert udført.  

Men vigtigt at pointere er at den ikke adskiller sig fra Popcorn hour eller de andre NMT'er i funktionalitet eller opførsel.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 00:06
Jeg har en Icybox, og det er en fin lille afspiller. Den har ikke DTS-afkodning, men hvis du har en forstærker, som kan oversætte, vil det ikke være noget problem, eftersom den bare sender [data] videre.

Mja, i mine øjne er den lidt pænere end pch - lidt. I min kones øjne nok lidt mere Byggekvaliteten er god. 'Overføringsmærkerne' med navn osv. er kun gode på afstand!!!

I mine øjne (ører) siger den lidt for meget, hvis man da ikke vil have en hdd i (for så er man under alle omstændigheder selv ude om det...).

Foreløbigt har den ikke taget skade af, at jeg har taget strømmen til blæseren. Den har da også et par køleribber på processoren...

Venligst
Søren
Edit: Nåja, den har jo både optisk og koaksial lyd ud.


Redigeret af Breddam - 21-Maj-2009 kl. 00:13
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 16:43

For lige at åbne en ældre tråd men med samme spørsmål.

Jeg har stort set samme krav som OP, men har lige et par spørgsmål om de players der er:

1) Er en popcorn a110 transportabel? dvs. kan man bare hive stikkene ud og sætte den i et andet sted uden for meget bøvl? (med 1tb hd i forstås)

2) Jeg har en masse rips med dvd-strukturen. Giver det problemer eller burde jeg lave dem om til ISO?

3) Jeg ejer ingen Blueray endnu, men overvejer at gøre springet. Evt. med et drev i min WHS, og så rippe dem. Kan jeg forvente mange problemer med det? (har læst at a-110 spiller en af filerne ok, hvad så med underteskter osv.?)

Jeg syntes jeg har læst mange tråde flere forskellige steder men man kan godt nok hurtigt miste overblikket....

Til top
Attila Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 19:48
>1) Er en popcorn a110 transportabel? dvs. kan man bare
>hive stikkene ud og sætte den i et andet sted uden for
>meget bøvl? (med 1tb hd i forstås)

Ja, i med kablerne og du er kørende. Hvis de forskellige TV ikke kan køre med samme opløsning, så kan PH skife output format med to tryk på fjernbetjeningen.

>2) Jeg har en masse rips med dvd-strukturen. Giver det
>problemer eller burde jeg lave dem om til ISO?

Jeg har ikke oplevet forskel på om jeg afspiller fra .iso, .img eller mappestruktur.
Så det skulle ikke være nødvendig at lave dem om til iso.
Men min er ikke glad hvis AUDIO_TS mappen mangler, så lad være med at slette dem. :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu