recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af tv uden viasatbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af tv uden viasatbox

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kristian spelli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af tv uden viasatbox
    Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:04

Hej.

Er der nogen der kan svare mig på om jeg har mulighed for at tilkoble mit tv uden brug af min viasatbox?

Jeg har fibernet fra dong og mit tv er et samsung LE40A656A1FXXH.

Tvét har et "common Interface" slot. Her skal mit viasat kort vel i. Men er det muligt at få signalet ind i tvét?

Hilsen Kristian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:12

 

 Fibernet = IPTV.? Så skal der for at modtage jo bruges udbyderboxen til at modtage signalet som så sendes til TVet via Scart eller HDMI.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kristian spelli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:36

Jeg har en box på væggen, fra dong, med en masse edb stik eller hva de nu hedder. Derfra går der på nuværende tidspunkt et kabel til min viasatbox og derfra videre til tvét via et scartkabel.

Det er viasatreceveren jeg håber på at kunne undvære, da der jo er mulighed for at sætte viasatkortet i tvétog tvét har tuner.

Jeg kan bare ikke se hvordan signalet skal komme ind i tvét. der er jo ikke noget "edb-stik".

Hilsen Kristian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:41

 

 IP Boxen er en nødvendighed, uden den intet TV. Det er jo heller ikke muligt at se f.eks Sattelit TV uden en modtager til det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kristian spelli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:55
Ja det lyder rigtigt. Spørgsmålet er så hvilken box der er IP boxen. Det var en ekspedient i elgiganten der mente at jeg kunne undvære den box hvor viasat kortet sider i og så kunne slippe for en fjernbetjeneng. om han har ret ved jeg ikke?
Hilsen Kristian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 20:00

 

 Elgiganten.???? De ved knap nok noget om de varer de selv sælger, så hvornår er de blevet experter i IPTV. Vil du se TV skal du bruge boxen hvis du ikke vil se TV så kan du undvære den.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 20:12

Et TV kan kun modtage de signaler det har indbygget tuner til.

Og det gælder ikke fiber, som er en ren dataforbindelse, der skal slet ikke bruges tuner til modtage med... (men netkort)

Et CAM-modul i TV-et kan kun udnyttes for signaler som TV-et kan modtage via de indbygget tunere...

Ydermere kan man heller ikke købe et CAM-modul til Viasat...

Tingene er efterhånden sådan at man må acceptere udbyderns isenkram eller lade være at modtage fra dem...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
kristian spelli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 21:50
ok takker for svar. så må jeg skaffe mig en ekstra box.
Hilsen Kristian
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 21:50

Du kan sagtens undvære din Viasat boks, men så må du også undvære satelit TV, og Viasat sender kun via satelit. IP TV og TV fra satelit har ikke så meget til fælles.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kristian spelli Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 12:05
Er godt klar over satelit tv og IP  tv ikke har noget med hinanden at gøre. Grunden til jeg skriver viasat box er fordi der står viasat på fronten af den. den bruges til mit fibernet og det er dansk bredbånd der har leveret den.
Hilsen Kristian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 19:11

 

 Det ændrer intet, uansat hvor den kommer fra, eller hvilket IPTV net den bruges til, den er nødvendig for modtagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu