recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG på VCR 530
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG på VCR 530

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allanc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG på VCR 530
    Sendt: 17-August-2005 kl. 21:09
Jeg har problemer med at indstille Guide+, så jeg kan anvende EPG. Jeg har en Ddigiality VCI 304 parabolreceiver, og den kan jeg ikke finde i nogen af opsætningerne.
Er der nogen, der ved hvilken anden receiver jeg skal vælge? (Her kunne TapeConnection heller ikke hjælpe).

MVH
Allan
MVH
Allan
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2005 kl. 21:27

Hej Allan

Oprindeligt skrevet af allanc allanc skrev:

Jeg har problemer med at indstille Guide+, så jeg kan anvende EPG. Jeg har en Ddigiality VCI 304 parabolreceiver, og den kan jeg ikke finde i nogen af opsætningerne.
Er der nogen, der ved hvilken anden receiver jeg skal vælge? (Her kunne TapeConnection heller ikke hjælpe). 

GuidePlus+ virker som sådan ikke i Skandinavien.

Der er dog muligt at få GuidePlus+ data til opdatering af den interne EPG, hvis man er istand til at modtage den tyske Eurosport kanal på parabolen - og man har en satellitmodtager som kan sende signalet ud på almindelig antenne.

Altså ligesom en video, hvor satellitmodtageren kan findes som en almindelig TV-kanal på recorderen (og ikke via AV/SCART).

Det er dog en række yderligere ulemper:

  • Der er ingen danske eller skandinaviske kanaler i GuidePlus+ systemet. Dvs. ingen EPG for DR1, DR2, TV2, ZULU, Charlie, TV3, 3+, Kanal5, TV/Danmark, DK4 og de andre.
  • Man er nødt til at parkere satellit-modtageren på den tyske Eurosport hver nat, og recorderen skal skal parkeres på modtagelse af satellitmodtagerens kanal for do.

  /Lars 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2005 kl. 22:13
Hvis recorderen kan styre satellit-modtageren, så er det ligegyldigt om du skifter kanal eller ej. Den skifter selv satellit-modtageren til den korrekte kanal og downloader EPG data (det gør den i hvert fald på Sky Digital).

Ligeledes kan den sagtens downloade EPG data over SCART.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
allanc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2005 kl. 22:46
OK
Jeg undværer EPG, den er åbenbart ikke så meget værd her, som den er på parabolreceiveren.
Tak for hjælpen.
Allan
MVH
Allan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu