recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - My  Movies - Install. prop.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMy Movies - Install. prop.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: My Movies - Install. prop.
    Sendt: 08-Juni-2009 kl. 20:19
Ville teste My Movies til Win7 MCE x64, da jeg bruger ISO filer.
Henter x64 versionen og da jeg install. skal der tages stilling til server eller noget. Er ikke ved com. i stuen, så kan sgu ikke helt huske hvad der stod. Det var noget med IP adresse som skulle tastes ind i starten. Jeg havde heller ikke mulighed for at vælge server vision eller client.

Ville så helt prøve at hente server versionen efter som jeg tænkte det var mere rigtigt end client. MEn kan slet ikke uninstall. MyMovies nu uden den melder fejl og stopper med at afinstall.

Kom lige med lidt feedback da jeg gerne vil have det oppe at køre


Redigeret af - Dark Nebula - - 08-Juni-2009 kl. 20:21
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 10:39
har du prøvet i fjern/tilføj programmer og ikke MM egen uinstall ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:01

Du får formentligt en fejl på "Failed to drop network share" ved uninstall på Windows 7.

Der er et eller andet der gør at Windows 7 låser dette.

Hvis du går i "C:\ProgramData\My Movies" og manuelt fjerner sharingen på "FileStorage" dir'et, så kan du afinstallere.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:07

Brian, apropos Mymovies og windows 7. Virker det så overhovedet sammen.

Jeg sad i går og læste lidt på dit forum, fordi jeg selv har skiftet til windows 7, og nu egentlig sidder og mangler Mymovies. Når man læser forumet igennem, så er der tilsyneladende flere problemer med Windows 7. Så jeg har foreløbig afholdt mig fra at installere det.

Men kan du bekræfte om det virker eller ikke virker?

Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:16
Tjekker lige op på det, når jeg kommer hjem fra job.
Får fejlen som binderrup beskriver.

Men stadigvæk så kunne jeg ikke komme videre med install. overhovedet, da den spørger efter server adresse ?
Den spurgte om IP men det er jo hvis man har en server  elelr lign.



 

Redigeret af - Dark Nebula - - 09-Juni-2009 kl. 11:17
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:21

Der har været en fejl i de tidligere versioner omkring afspilning af VIDEO_TS foldere fra UNC mapper - eHome teamet bekræftede at det var en fejl i Windows 7's Media Center SDK, men de har ikke nået at rette det, og kommer heller ikke til det, så vi har fundet en workaround i stedet. Det betyder at den fejl ikke længere er der i seneste version.

Så er der en ting hvor My Movies spørger om den skal oprettes i en TV+movies strip, i sin egen strip eller i program library, hvor Windows 7 ikke har TV+movies strip'en, dvs. hvis du vælger den har du ikke et menupunkt. Denne dialog er ændret til næste version.

Og, så er der den afinstalleringsfejl på FileStorage sharet i nogle tilfælde. Det står som høj prioritet at få løst det, men den fejl kan godt ske at være der et stykke tid endnu, da problemet umiddelbart er imellem Windows 7 og Windows Installer.

Det er de eneste kendte problemer, så du kan roligt installere på Windows 7. Alle andre problemer har været stabilitets problemer med IE 8 som kører som renderer på Hosted HTML, og folk der selv har pillet i alt muligt.

Der vil komme et nyt interface inden eller sammen med den officielle dato for Windows 7, d. 22. Oktober, men det eksisterende interface fungerer som det skal.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:24

Oprindeligt skrevet af - Dark Nebula - - Dark Nebula - skrev:

Men stadigvæk så kunne jeg ikke komme videre med install. overhovedet, da den spørger efter server adresse ?
Den spurgte om IP men det er jo hvis man har en server  elelr lign.

Det er fordi du har installeret kun en Client. Du skal på standalone installationer installere en Server/Client.

Det står meget udpenslet på download siden ;-)

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 11:27
Hej Binnerrp.

Jeg bruger lige det samme forum.

Jeg har en extender som fungere fint, også med MM, men mit spørgsmål er. alle de indstillinger jeg har lavet på hovedemaskine, som fjernelse af forskellige knapper og flere billeder samt andre ting.. Disse ting sker ikke på extenderen.. der for jeg bare det kedelige første gangs look og alle knapper.

Kan det ikke ændres ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:07

vacDK: Det er desværre et kendt problem med den måde My Movies håndterer sine indstillinger på.

Disse gemmes i registry, i HKCU (Current User), dvs. den aktuelle bruger.

Når du så tilkoblet en extender, så kører denne under en anden bruger og defaulter hermed til standard indstillingerne.

Der er pt. ikke nogen løsning ud over manuelt eksportere settings delen fra HKCU og importere over i registry delen for MCX brugerne.

Det er meningen dette skal ændres så man får en liste over brugere man vil redigere indstillinger for.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:12
Okay.. fino at der er en løsning på det :)
Findes der en guide til at eksportere og importere HKCU delen ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:23

Fandt denne i dit forum.. Må jeg lige prøve når jeg kommer hjem :)

1. Open the registry editor and export HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MY MOVIES
2. Select the HKEY_USERS key and click "FILE - LOAD HIVE"
3. Open NTUSER.DAT in SYSTEMROOT:\USERS\MCX1
4. When asked for the Key Name enter "MCX1"
5. Edit the registry file you exported and do a Replace All for "HKEY_CURRENT_USER" with "HKEY_USERS\MCX1"
6. Import the edited registry file
7. Select the MCX1 key you loaded and click "FILE - UNLOAD HIVE" (You must unload the hive for the settings to be saved back in to NTUSER.DAT)

Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Der har været en fejl i de tidligere versioner omkring afspilning af VIDEO_TS foldere fra UNC mapper - eHome teamet bekræftede at det var en fejl i Windows 7's Media Center SDK, men de har ikke nået at rette det, og kommer heller ikke til det, så vi har fundet en workaround i stedet. Det betyder at den fejl ikke længere er der i seneste version.

Så er der en ting hvor My Movies spørger om den skal oprettes i en TV+movies strip, i sin egen strip eller i program library, hvor Windows 7 ikke har TV+movies strip'en, dvs. hvis du vælger den har du ikke et menupunkt. Denne dialog er ændret til næste version.

Og, så er der den afinstalleringsfejl på FileStorage sharet i nogle tilfælde. Det står som høj prioritet at få løst det, men den fejl kan godt ske at være der et stykke tid endnu, da problemet umiddelbart er imellem Windows 7 og Windows Installer.

Det er de eneste kendte problemer, så du kan roligt installere på Windows 7. Alle andre problemer har været stabilitets problemer med IE 8 som kører som renderer på Hosted HTML, og folk der selv har pillet i alt muligt.

Der vil komme et nyt interface inden eller sammen med den officielle dato for Windows 7, d. 22. Oktober, men det eksisterende interface fungerer som det skal.

Lyder godt Brian. Så snart jeg finder tid, så ryger MyMovies på min windows 7. Savner den

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu