recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Rape vs Murder"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Rape vs Murder"?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: "Rape vs Murder"?
    Sendt: 18-Juni-2009 kl. 00:48

Ja det her er nok en noget usædvanlig tråd men nu fik jeg lige lyst til at se jeres syn på sagen.

Der skulle åbenbart være udkommet, eller under udvikling, et spil der dicideret går ud på at voldtage en mor og hendes to døtre. Du er flere ting i de end bare lige at voldtage dem, du skal åbenbart også tage stilling til ting som hvilken stilling du gør det, og andet.

Ehm.. Ja, hvad synes I om sådan et spil?

 

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 07:17
Hvor har du læst det henne (Link)?

Det er jo totalt usmageligt, og tvivler på rigtigheden af at et sådant spil skulle findes/være på vej.
Til top
veritas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 08:04
Det er da en syg fantasi at fremstille sådan noget!

Der er visse grænser for hvad man kan tillade sig at sende på markede og det her går langt over IMO...
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvor har du læst det henne (Link)?

Det er jo totalt usmageligt, og tvivler på rigtigheden af at et sådant spil skulle findes/være på vej.

Jeg er stødt på det flere gange på gamespot. Der var en lignende tråd om det på deres forum så jeg tlnkte at jeg lige ville hører jeres mening. :)

Jeg kan lige prøve og finde et link.

Jeg snakkede desuden også med en makker om det igår, han havde også hørt om det, på trods af at han ikke har det fjerneste med spil at gøre.

 

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 13:25
Syg verden.. 

Men hvor går grænsen, mellem at rende rundt og pløkke folk ned på de mest makabre måder eller smadre dem med biler osv og så ovenstående spil?

Ja misforstå mig ikke, håber ikke at spillet rammer gaden.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 13:32
Desværre ser det ud til at det har ramt gaden, men primært i japan og det er vist blevet forbudt igen der, så vidt jeg kan forstå:

http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay

Det er sjovt, hvordan man direkte væmmes ved tanken om dette spil, men samtidig kan acceptere så mange andre uetiske, ubehagelige og ulovlige ting i computer spil (bl.a. GTA).

Fra Wikipedia:
Articles of defence have also been written, many noting that rape is a lesser crime compared to murder, yet there are thousands of legal video games in which the goal is to kill enemies. Illusion's response to the controversy was one of bewilderment and a reiteration that the game passed Japanese laws and it is not sold outside Japan. Illusion later removed references to the game from their website and ceased distribution of the game, citing concerns over the impact on the whole industry.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:54

Oprindeligt skrevet af david79 david79 skrev:

Desværre ser det ud til at det har ramt gaden, men primært i japan og det er vist blevet forbudt igen der, så vidt jeg kan forstå:

http://en.wikipedia.org/wiki/RapeLay

Det er sjovt, hvordan man direkte væmmes ved tanken om dette spil, men samtidig kan acceptere så mange andre uetiske, ubehagelige og ulovlige ting i computer spil (bl.a. GTA).

Fra Wikipedia:
Articles of defence have also been written, many noting that rape is a lesser crime compared to murder, yet there are thousands of legal video games in which the goal is to kill enemies. Illusion's response to the controversy was one of bewilderment and a reiteration that the game passed Japanese laws and it is not sold outside Japan. Illusion later removed references to the game from their website and ceased distribution of the game, citing concerns over the impact on the whole industry.

Det er også derfor at titlen hedder "Rape vs Murder"? Dog synes jeg at grænsen længe er nået med et dicideret voldtægtsspil.

Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det er også derfor at titlen hedder "Rape vs Murder"? Dog synes jeg at grænsen længe er nået med et dicideret voldtægtsspil.



Dette er også langt over min grænse.

Men igen, det passer jo hellere ikke at vi ikke har noget imod spil, hvor man skal rende rundt og skyde på alting.

Et spil hvor man skulle rende ind i en børnehave eller skole ville også være fuldstændig uacceptable for mig.

Jeg ved ikke helt hvorfor GTA er i orden, men jeg synes nu det var ganske underholdene, da jeg prøvede det - også selvom det bestod i at løbe rundt og sjæle biler og skyde lidt på tilfældige mennesker (Hvilket egentlig er lidt underligt, når man tænker over det).
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:33

Tjaeh min personlige grænse er som sagt ved voldtægtsspil, men som en af mine makkere sagde til mig igår: Hvis folk vil gokke den af til sådan noget, så skal de have lov. Der er sikkert nogen der tænder på den slags lort, og bare de holder det for sig selv og ikke lader det gå ud over andre mennesker, ja så er jeg faktisk lidt ligeglad.

 

Til top
MartyMcFly Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 12:12

Så vidt jeg husker er det her en "japser-titel" og der er nedlagt forbud mod disse i fremtiden... men må indrømme at det var for usmageligt til at vi overhovedet ville give det opmærksomhed.

 

Men det er ikke det første af sin slags vist... er en noget skæv afart/videreudvikling fra det utal af "dating-spil" der udvikles i Østen/Japan.

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 15:23
RapLay er åbenbart ikke Illusions debut i denne genre...de har begået sig ud i det før med Battle Raper og Battle Raper 2.

Tjek lige det her, som er sakset fra Wikipedia:

"Battle Raper is a Japanese 3D fighting game in which the objective is to strip, grope, and sometimes actively rape the female characters including a special move by the boss character and only male fighter where the female opponent is forced to perform fellatio as the camera zooms in."

Like in most Hentai games, however, the penis is rendered invisible or transparent. There is also a feature in the game which allows the player to have consensual sex with the female characters."

....Hmm?!

Kan dog godt forstå, det virker lidt plat med dobbeltmoralen: Det er i orden at slå prostituerede ihjel og meje civile ned, men ikke det andet.

Dog er der en snert af selvironi i spil som f.eks. GTA, men jeg tror simpelthen at man overgår majoriteternes grænser, når man laver sjov med voldtægt (eller om man mener det dybt alvorligt, som det ser ud i RapeLay).

Man gik også helt i det røde felt, da "Postal" i sin tid blev udgivet. Og hvem husker ikke "Manhunt"? Men at gå fra dét til voldtægt, er meget stadig grænseoverskridende og klamt...


Redigeret af Ukke - 01-Juli-2009 kl. 17:59
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 16:45

Jeg synes mere at det er unødvendigt Men hvis ikke de laver det, ja så er der nok nogen andre.

Hvad er der egentlig med Manhunt?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu