recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - | Sony HT-IS100 | køb / ej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket| Sony HT-IS100 | køb / ej ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Emne: | Sony HT-IS100 | køb / ej ?
    Sendt: 18-Juni-2009 kl. 18:47
Gode eller dårlige højtaler ?

I min søgning på at finde en god surround løsning, har jeg været vidt omkring. Jeg har bl.a været en tur i sony center i fields. 
Der var der en lidt for ihærdig sælger som prøvede at overbevise mig om at Sony HT-IS100 var den P E R F E K T E løsning til mit behov!

Men det er så her jeg vil spørge alle her inde fra recorder, som bare har en annelse om hvad god lyd er.
er dette produkt overhovedet værd at investere i?
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/HTIS100_(Wupti1). html

Baggrund info:

jeg er en 17årig knægt som er parat til træde ind i HiFi verden.
mit Budget er ca. 3-7k på højtaler
bor i lejlighed, så har ikke behov for at alle skal kunne hører min sub
Mit værelse er 3,40 x 2,80 (eller det er "området" hvor det skal opstilles)





Redigeret af .FTH' - 18-Juni-2009 kl. 19:57
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 19:22
Ikke så meget en kommentar på hvad der er god lyd eller ej - men jeg synes ihvertfald ikke at der er nogen grund til at købe et anlæg med DVD afspiller når du nu har en PS3 - desuden mener jeg ikke at Sony anlægget har HDMI ind, så du kan ikke få glæde af HD lyd fra Blu-ray på din PS3, hvis du skulle have lyst til det.


Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 19:42

Jeg vil nu også mene, at du bør kigge på en anden løsning. Da du allerede har en PS3, er disse Surround-løsninger ikke helt optimale, da DVD-delen i princippet er spild. Samtidig kan du heller ikke få udbytte af HD-Lyd, hvilket ville være en skam. Du kunne gå hele vejen, og tage et kig på Surround-modeller med Blu-Ray, som også kan fåes med relativ små højtalere, men så er din PS3 pludselig unødig, eller ikke, da du jo sikkert også bruger den som spillekonsol.

Derfor ville en løsning med forstærker, samt nogle seperate højtalere være dét som opfylder alle behov, måske nogle som du ikke ummidelbart har i forvejen. For 15 K burde du sagtens kunne få noget godt, som uden tvivl vil være way better end den Sony-model du refererer til, og sikkert også bedre end diverse Surroundløsninger med Blu-Ray.

Godt nok spiller DAVIS10 overraskende godt, i forhold til størrelsen af højtalerne, men kan selvfølgelig ikke konkurrere med de lidt mere seriøse alternativer.

Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 19:54
Tak for de hurtige svar :)
Nu har jeg opdatet min tråd, da jeg gav nogle lidt forkerte udtryk med hvad jeg søgte hjælp til.

men det er om selve surround-sættet er fornuftigt, til mit værelse, pris og ikke mindst om lyden er fornuftig!

på forhånd tak gutter
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Tak for de hurtige svar :)
Nu har jeg opdatet min tråd, da jeg gav nogle lidt forkerte udtryk med hvad jeg søgte hjælp til.

men det er om selve surround-sættet er fornuftigt, til mit værelse, pris og ikke mindst om lyden er fornuftig!

på forhånd tak gutter

Hvordan lyden er, kan du jo selvfølgelig bedst vurdere ved at høre det spille, hvilket du måske har. Som sagt spiller det rigtig fint, både i forhold til størrelse, men også i forhold til pris, men der mangler lidt bass og diskant. Det spiller bedre end mange lidt billigere, eller i samme prisklasse, men størrere systemer, måske p.g.a Sony's vellykkede S-Master digital-forstærker, som giver lækker ren lyd.

Det hele ser pænt ud, og højtalerne kan hænges på væggen, men Subwooferen er dog kæmpestor.

Mange, inklusiv mig selv, vil dog stadigvæk argumentere for, at der findes bedre systemer, også til nogenlunde samme priser, men hvis det absolut skal være småt, er det et rigtig godt bud.



Redigeret af vasif - 18-Juni-2009 kl. 20:32
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Hvordan lyden er, kan du jo selvfølgelig bedst vurdere ved at høre det spille, hvilket du måske har. Som sagt spiller det rigtig fint, både i forhold til størrelse, men også i forhold til pris, men der mangler lidt bass og diskant. Det spiller bedre end mange lidt billigere, eller i samme prisklasse, men størrere systemer, måske p.g.a Sony's vellykkede S-Master digital-forstærker, som giver lækker ren lyd.

Det hele ser pænt ud, og højtalerne kan hænges på væggen, men Subwooferen er dog kæmpestor.

Mange, inklusiv mig selv, vil dog stadigvæk argumentere for, at der findes bedre systemer, også til nogenlunde samme priser, men hvis det absolut skal være småt, er det et rigtig godt bud.



1. tusind tak for dit svar, det er altid rart med noget feed back! 

2. jeg synes at det spillede fint i butikken, men det var "kun" musik jeg hørte, kan der være meget stor forskel fra musik til når man skal bruge det til 5.1 surround ?

3. jeg har også sat mit syn på KEF KHT-2005.3 ... info om dette produkt ?

4. Har du/i nogle andre systemer i samme prisklasse, til anbefaling?


JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Hvordan lyden er, kan du jo selvfølgelig bedst vurdere ved at høre det spille, hvilket du måske har. Som sagt spiller det rigtig fint, både i forhold til størrelse, men også i forhold til pris, men der mangler lidt bass og diskant. Det spiller bedre end mange lidt billigere, eller i samme prisklasse, men størrere systemer, måske p.g.a Sony's vellykkede S-Master digital-forstærker, som giver lækker ren lyd.

Det hele ser pænt ud, og højtalerne kan hænges på væggen, men Subwooferen er dog kæmpestor.

Mange, inklusiv mig selv, vil dog stadigvæk argumentere for, at der findes bedre systemer, også til nogenlunde samme priser, men hvis det absolut skal være småt, er det et rigtig godt bud.



1. tusind tak for dit svar, det er altid rart med noget feed back! 

2. jeg synes at det spillede fint i butikken, men det var "kun" musik jeg hørte, kan der være meget stor forskel fra musik til når man skal bruge det til 5.1 surround ?

3. jeg har også sat mit syn på KEF KHT-2005.3 ... info om dette produkt ?

4. Har du/i nogle andre systemer i samme prisklasse, til anbefaling?


Systemets force er ikke musik, omend det er udmærket. 5.1 Dolby Digital eller DTS er klart det systemet er beregnet til.

Kef er endnu bedre, men du skal lige tænke på, at sættet skal kobles til en forstærker, da højtalerne er passive, og der hverken er indbygget forstærker eller receiver, omend sidstenævnte er ligemeget for dit vedkommende. Da du ikke har en forstærker, er det  ummidelbart ikke den rigtige løsning.

 



Redigeret af vasif - 18-Juni-2009 kl. 23:02
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Systemets force er ikke musik, omend det er udmærket. 5.1 Dolby Digital eller DTS er klart det systemet er beregnet til.

Kef er endnu bedre, , omend sidstenævnte er ligemeget for dit vedkommende. Da du ikke har en forstærker, er det  ummidelbart ikke den rigtige løsning.



Altså grunden til at jeg har oprettet denne tråd, er for at få et svar ang. 5.1 systemet fra sony. Da jeg har overvejet at købe dem som højtaler/ sourround lyd.

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

men du skal lige tænke på, at sættet skal kobles til en forstærker, da højtalerne er passive, og der hverken er indbygget forstærker eller receiver


Nu er jeg jo som sagt nu inden for Hifi verden, og min interesse stiger kun mere og mere med tiden!
men jeg har dog undersøgt lidt hvad der skal til et sourround setup, og havde tænkt at købe følgende:

TV: Pana G10 / V10 / B855

AV reciever: Onkyo TX-SR 507 black

5.1: KEF KHT 2005.3 sort / Sony DAV-IS50



Ser det helt forskruede ud eller ... ? 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:14

Hvis du køber Sony, har du reelt set ikke behov for en forstærker, som den Onkyo du refererer til. Hvis du køber KEF, er den dog en nødvendighed. Det er meget vigtigt, at du først og fremmest finder ud af, hvilke af de to systemer du vil købe.

Personligt ville jeg klart gå efter KEF, Det spiller bedre, både med musik og film. Tilkobling til Onkyo sikrer dig ikke bare en bedre forstærker som helhed end Sony, men også HD-Lyd fra din PS3, som du så kan bruge som spillekonsol, samt afspiller.

Med hensyn til valg af Tv, er det 3 rigtig gode bud. Du kan læse anmeldelser af alle 3 Tv inde på flatpanels.dk

Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 16:30
Hos kt radio kan du købe

Pioneer - VSX-818 & DV-410 & SV-50
- sættet består af reciver, sub og hæjtalere
   
Det koster 5000, og er nedsat fra 9500

Hvis du er interesseret kan du spare ydeligere et par hundrede kroner
ved at købe det tilgodehave bevis jeg har til den butik
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

Hos kt radio kan du købe

Pioneer - VSX-818 & DV-410 & SV-50
- sættet består af reciver, sub og hæjtalere
   
Det koster 5000, og er nedsat fra 9500

Hvis du er interesseret kan du spare ydeligere et par hundrede kroner
ved at købe det tilgodehave bevis jeg har til den butik

Prisen er bestemt attraktiv, men må alligevel sætte spørgsmålstegn ved dette sæt.

For det første kan forstærkeren ikke afspile HD-Lyd, hvilket selvfølgelig ikke er et must, men en fordel. Dv-410 er en DVD-afspiller, som han reelt set ikke bør bruge, og nok er unødvendig, når han har en PS3. Selve højtalerne kender jeg ikke, men KEF-systemet er virkelig et anerkendt produkt til prisen.



Redigeret af vasif - 19-Juni-2009 kl. 16:39
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 21:36

Blot en kort kommentar på Sony HT-IS100

Der er IKKE DVD-afspiller i dette setup, men på papiret fejler udstyrslisten ellers ikke noget. Jeg skal ikke kunne sige om det spiller godt eller ej. Men har man aldrig haft surround før, vil man jo næsten blive imponeret over alm. gammeldags pro logic. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad du skal købe eller ej. Men hvad angår indgange og funktioner, tror jeg ikke du vil savne noget.

Men af brugbare features på HT-IS100 kan nævnes:

3 HDMI™-indgange (1 udgang) med gennemgang af high definition 1080p og x.v. Colour og 24p True Cinema-teknologi, som justerer billedindstillinger ved gennemgang, så film kommer til at se lige så autentiske ud som originalen

DCAC – enkelt tryk og automatisk lydindstilling giver optimal lydkvalitet og mulighed for at placere højttaleren, hvor du ønsker det

3 optiske indgange til tilslutning af set-top-bokse og spillekonsoller

Multikanals lineær PCM til ægte high definition-lyd fra Blu-ray Disc™-afspillere

For fulde specs. se: http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-is100

 

just my two cents

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu