recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Bredbånd IP-TV direkte til LCD mv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk Bredbånd IP-TV direkte til LCD mv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Borum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk Bredbånd IP-TV direkte til LCD mv.
    Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:06

Hejsa,

jeg har internet, IP-TV og telefoni hos Dansk Bredbånd (DB) og har et par spørgsmål og tanker omkring skift af leverandør - primært for at få nogle HD kanaler, men også for at undersøge muligheden for at køre signalet direkte i LCD'en. Jeg bruger p.t. DBs standard grå TV boks og har savnet HDMI længe, og også gennem den sidste tid gået og ventet på et ordentligt HD tilbud fra DB.

Uheldigvis viste det sig, at DB kun kunne tilbyde et mindre antal HD kanaler. DBs partnerskab med Viasat har åbenbart ikke givet anledning til at trække flere af deres HD kanaler med over til DBs kunder. Det lader ikke til at Yousee leverer digitalt kabel-TV i vores del af Holbæk (kan nogen kommentere på dette?), og de andre indholdsleverandører på SEAS-NVEs fibernet har enten en langt ringere TV- eller internet-pakker.

Jeg har ikke lige regnet på, om det kan betale sig at vælge internet hos fx. DB og få IP-TV fra en anden leverandør, men det er mit indtryk at der er en (væsentlig) besparelse, når man har flere produkter samlet hos én leverandør (kommentarer på dette?). Umiddelbart virker det også mere overskueligt, at have det hele samlet hos én leverandør, men jeg er naturligvis åben for forbedringer :)

  • FastTV har kun 3 HD kanaler.
  • BoligNETs site er så mangelfuldt på informationer, at det aldrig vil blive relevant.
  • Smile har en pakke med 5 HD kanaler i til en rimelig pris

Hvis nogen af jer kan kommentere på indholdsleverandører og måske lige skrive at par ord om erfaringerne, ville jeg sætte stor pris på dette (jeg har allerede scannet tidligere debat-indlæg på emnet).

Jeg ville gerne have mulighed for at køre signalet direkte i LCD'en og véd, at det kræver enten DVB-C/T (DVB-C nok er det eneste relevante, hvis man vil have et ordentligt udbud af kanaler). Jeg fik for nylig demonstreret et setup med Yousee digitalt kabel-TV direkte i et high-end Philips med CAM kort og det var virkelig overbevisende. Som skrevet oven for mener jeg ikke, at Yousee kan levere digitalt kabel-TV på min adresse i Holbæk, og jeg ville derfor gerne høre, om I har kendskab til andre leverandører, der kan tilbyde DVB-C.

Det er lidt belastende at bruge to fjernbetjeninger, og jeg var også helst fri for at have en IP-TV boks stående; vi har ikke behov for de services som en IP-TV boks tilbyder (optagelse, pause osv.) så derfor ville jeg gerne smide signalet direkte i LCD'en til gavn for alle.

Men er det muligt? :)

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:28
Hvordan har du forestillet at et almindelig netværk-signal, som IPTV er, skulle kunne modtages af et TV?

Et TV har momalt tunere og de kan ikke bruges til at modtage almindelig nettrafik... 

En løsning kunne måske være at få TV-et til at køre på den måde som en PC-monitor kører...
Altså boksen sørger for automatisk at tænde og slukke for tv-et...

(ved ikke om det er en mulighed, der er f.eks. noget der lade sig gøre ved HTPC-løsninger, som jo er en PC).
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Anders Borum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:48

Hejsa,

jeg ved ikke, om jeg har forestillet mig at køre IP-TV direkte i TV'et; som jeg skriver er valget mellem en IP-TV boks eller DVB-C direkte i TV'et. Det er selvfølgelig også en mulighed at have en lille HTPC stående (måske en Mac Mini som min kammeraet havde).

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu