recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med til 2 kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver med til 2 kort?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 22:05

hvor dælan står det henne?

Men der mangler desværre stadig noget

3+ er der ikke, men den og tv3 er vel også deres guldæg, så kommer nok aldrig i en pakke sammen med kanal 5 f.eks.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 21:56

 

 Boxer har indtil videre følgende kanaler: TV 2 Charlie, TV 2 NEWS, TV 2 Zulu, TV 2 FILM, Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel & Living, Discovery Science, CNN, Cartoon Network, Disney Channel, Disney XD, Travel Channel, MTV, Vh1, Nickelodeon, Canal9, fire kanaler fra Canal+, TV 2 SPORT.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 21:51

@Pendec

Skal der et dragon ca modul eller noget? Eller køre bare?

Det er vel ikke kommet ud endnu hvilke kanaler de får, men der kommer vel ikke noget fra viasat som tv2 sport og 3+? Dem kan jeg ikke leve uden



Redigeret af Mylle78 - 13-August-2009 kl. 21:52
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 20:37

 

 Der er jo som bekendt kun kort tid til at Boxer starter med over 25 kanaler. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 20:31

nej men træls er det, at det skal være så svært.

Når min gamle strong godt kan køre med begge kort, så er det æv at man ikke bare kan få en opdateret en der kan.

Hvem der bare havde kabel TV

Håber bare at der kommer flere til at forhandle diverse kanaler, så kunne der komme noget mere konkurrence.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 19:55

 

 De er jo konkurrende foretagender, så de kan jo derfor ikke have det samme udstyr.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 19:48

@pendec

Utrolig. Det lyder jo ud af landevejen

Nu har jeg læst en masse steder, men der er vel kun denne box eller den helt store box fra dreambox der kan det jeg skal bruge den til?

Skal helst heller ikke bruge dem til support, men hvis jeg køber denne box og de også slipper med at ringe, så vil det være perfekt

Kan nu bare ikke li' at du siger at du aldrig har sat en box op med 2 kort

Har dog set en der har en dreambox 500 eller sådan noget og han kunne tage alle kanaler. Ved ikke om der var kort i eller hvordan det virkede. Så måske er det "fusk" Men som jeg læser det, så har den kun 1 kortmodtager

På forhånd tak.

Mylle som syntes at Viasat og Canal Digital er nogle røvhuller der ikke kan snakke sammen 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 17:52

@Mylly78
Sålænge du holder dig til 2 kort, så gør du ikke noget ulovligt, du har bare ikke nogen support fra dem du har abbonement hos. så glem alle opkald til dem herfra.

Så er det med en IPBOX9000 at få den sat til, opgradere firmware til NLB9341 eller lignende... den skal så sættes til netværk for at du kan få adgang til de ekstra funktioner på boksen, via dens WebInterface.
har sætter du kortlæsere op til konfigurationen som er "nordisk" og 2 kort i. Så er det bare at genstarte, så skulle du ihvertfald have begge kort kørende. Du kan pille netværk fra bagefter jo :-)

Jeg har selv sat boksen op til andre, dog aldrig med 2 kort samtidig, men ihvertfald set begge korttyper virke med boksen.

holder du dig til at bruge boksen, til TV og optagelse og ikke roder for meget med dens andre ekstra funktioner, er den stabil. Går du igang med diverse plugins osv, kan du ihvertfald godt se boksen gå i "PANIC" , da plugins ikke altid er 100% updated, eller måske har mindre bugs.

Har læst at seneste firmware desværre har en stor fejl, som er at optage funktionen kun virker med CA moduler. Vist en størrere fejl i seneste opdatering (r10336). så hold dig til en lidt ældre firmware.

Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 17:12

Når jeg spørger også lige ind igen.

Nu har Pendec prøvet at hjælpe mig i en anden debat, men nu prøver vi i det rigtige forum.

Det er bare til at få lange boller af det her.

Jeg vil gerne købe en IPBOX 9000. Når jeg så får den hjem og stå hvad skal jeg så gøre for at få viasat og Canal Digital til at virke?

Har 2 hoveder, ja og 1 kort til dem hver. Hvis jeg ikke kan få viasat HD, ja så går det nok, men dem fra CD som jeg har i min pakke vil jeg meget gerne kunne se.

Skal den kobles på nettet? Sal der købes ekstra moduler? Er det bare en enkelt download til boxen og så køre det?

Hvor fanden er piratkortet blevet af

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 13:44

en Dreambox eller Abcom IPBOX kan køre med begge kort samtidig i interne slot.

Der laves customeret firmwares, som gør opsætningen rimlig enkel, især på dreamboxe er det udbredt..

Men man skal ikke rode for meget på disse bokse, da de er linux baseret og dermed kan man hurtigt sætte noget forkert op og skal starte forfra hvis man ikke mestrer linux.. det kan så koste en del tid.

Men disse er altså et rimligt godt alternativ og har support for PVR funktion med timeshift osv...
så optage flere kanaler samtidig og se en 3. eller 4. kanal er muligt her, hvis man har lnb/switch til flere tunere.

ip910 har kun mulighed for et kort slot, som en DM800 har.

du skal op i en Dreambox 8000 (7500,-) eller IPBOX 9000 (4000,-) for at køre 2 kort samtidig i interne slot, ellers kan man sætte det i en ekstern kortlæsere og så begynder det at blive lidt teknisk.

 

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der er måske en mulighed hos Boxer, de har allerede Kanal 5, og det kan jo være, at de også får Kanal 9.


Boxer koster næsten det samme som Canal Digital. Men får Boxter Kanal 9, så er det værd at overveje.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 13:14

 

 Der er måske en mulighed hos Boxer, de har allerede Kanal 5, og det kan jo være, at de også får Kanal 9.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu