recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med til 2 kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver med til 2 kort?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver med til 2 kort?
    Sendt: 14-August-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

De tre nævnte bokse er det tætteste man kan komme på en out of the box løsning, da der ikke findes receivere både med indbygget Conax og NDS.



Det startede tilbage i 2002 mener jeg, da kom dbox2 fra Nokia og andre producenter, linux baseret og muligheden for at lave software moduler som kunne understøtte kort typer andet end det boxen egentlig var lavet til.

i 2009 er Dreambox mest populær og sælges med det de idag kalder "smartcard readers" som er fleksible og understøtter mange typer. men ja, via officielle kanaler sælger dreambox ikke deres med andet end deres eget kort support.

men jo der findes skam mange linux baseret løsninger og rimlig brugervenlige hvis man finder det rigtige firmware som hjælper dig til at forenkle opsætning med dit kort.

de findes skam, og Topfield TF7700 er da også et eksempel på en boks som også er kommet med i den række for nogen tid siden.

Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 20:41

nej men som jeg forstår det, så har de fleste conax, i hvert fald dem vi snakker om conax og NDS kan omgåes via software dog ikke HD kanalerne!

Så håber jeg at jeg har ret



Redigeret af Mylle78 - 14-August-2009 kl. 20:42
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Out-of-the-box "experience" må betyde uden køb af CAM . og det kræves der jo til de bokse.

[/QUOTE]

De tre nævnte bokse er det tætteste man kan komme på en out of the box løsning, da der ikke findes receivere både med indbygget Conax og NDS.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 19:29

jeg har også snart en Out-of-the-box "experience"

Pendec kan du ikke bo i midtjylland så kan jeg betaler mig for hjælpn

Jeg er mest hooked på den ipbox. Jeg har vel 14 dages returret på boxen, så får jeg ikke den op og køre så kan de få den tilbage igen.

Hvad hedder den vantage box jeg skal købe hvis det er?

Ved godt at linux er noget langhåret noget, men man kan jo få meget hjælp via nettet i dag.

Nu har jeg haft parabol i mange år og det er da en helt videnskab i dag. Kan også se at de nye boxe kan en hel del. Da det var analog, så var det nærmest "hver mands eje" at ha' et piratkort. Så blev det digital og så var det ikke lige til. Jeg har altid haft viasat guld, som dog hedder noget andet i dag. Men med de boxe man kan købe i dag, så kan det ikke passe at man ikke kan "snyde" udbyerne. Er slet ikke ude efter det, jeg er bundet til begge i 11 måneder endnu. Kan jeg få det til at virke så sikkert flere måneder endnu som forbruger.

Men hvad må man. Er det lovligt at købe en box og opdateringer fra nettet få den til at køre begge kort, hvis man kan. Pendec siger ja og sat. butikkerne siger nej. Og flere siger at det ikke kan lade sig gøre med mindre at man går tilbage til de gamle boxe, men sådan en har jeg jo.

Det jeg vil hen til, er at jeg har læst linie op og ned omkring dette, og jeg fatter ikke om der er noget jeg ikke fanger mellem linierne. At der faktisk er "nogle" der ser alt sat tv, men bare via en måde som man selvfølgelig ikke skrive om på et forum som dette. Igen jeg er ikke ude efter noget der er ulovligt, men bare en løsning der dur uden alt for meget bøvl

Vantage  kan den bare sættes til og køre det så, ipboxen skal ha hentet en opdatering, så køre den. Er det så "let" eller hva?

Mylle der meget snart har en out of box experience. 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mylle78 Mylle78 skrev:

Jamen Nokia 9802 osv kan jo ikke modtage HD eller har hdmim. Nu har jeg købt nyt og alt for dyrt tv, så skal resten altså også følge med.

Jamen det har du fuldstændig ret i, men hvis du vil have en receiver der virker til begge udbydere "out of the box", så er de tre modeller jeg nævnte noget af det eneste der er tilbage.


Out-of-the-box "experience" må betyde uden køb af CAM . og det kræves der jo til de bokse.

Så en out-of-box experience, må være en DVBS2 "linux" baseret løsning som virker uden ekstra udstyr, men bare en indstallation setup, da de jo så dækker over et bredt område at kompatible kort og opsætnings muligheder. og selvfølgelig hvis boksen har 2 kort læser som krævet her.

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Mylle78 Mylle78 skrev:

Jamen Nokia 9802 osv kan jo ikke modtage HD eller har hdmim. Nu har jeg købt nyt og alt for dyrt tv, så skal resten altså også følge med.

Jamen det har du fuldstændig ret i, men hvis du vil have en receiver der virker til begge udbydere "out of the box", så er de tre modeller jeg nævnte noget af det eneste der er tilbage.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 14:16

ipbox er da godt nok, men perfekt er den ikke, så du kan nok godt prøve den af om du vil.. du skal dog være opmærksom på de fejl som kunne ses, og at maskinen altså ikke er ny på markedet mere, og burde efterhånden være mere stabil end DGS viser sine kunder.

(sorry, er bare lidt pissed på dem!)

Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 13:57

Jamen Nokia 9802 osv kan jo ikke modtage HD eller har hdmim. Nu har jeg købt nyt og alt for dyrt tv, så skal resten altså også følge med.

Hvis Vantage eller dreambox minimum har dvi så kan de sikkert også bruge. Har bare læst at vantage ikke var så god til begge kort.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 10:27

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Hej
Min far skal skifte sit Viasat Guld ud med en mindre pakke, så han vælger Viasat Danmarks Pakke. Men jeg kunne også godt tænke mig at få Canal Digital, så jeg kan se Kanal 5 og Kanal 9. Så derfor har vi snakket om at få en receiver der kan tage 2 kort.

Kan man leje sådan en, til 2 kort?

Søg i den Blå Avis eller lignende efter disse tre modeller:

Nokia 9802, Nokia 9902 (med harddisk) samt Humax 5750. Alle tre er beregnet til, og virker med  både Viasat og Canal Digital uden krumspring. Kræver et Conax modul til Canal Digital.

Flemming

 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 09:54

hmm,

jeg tror helt ærlig som ny ejer og ny på området, så skal du måske se på en anden boks.

pt, så har DGStation som laver ipbox9000, en masse problemer, og deres seneste firmware har gjort det værrere at være ipbox ejer, så det bedste råd må være at se om vantage eller en dm800 (med ekstra extern kortlæser) kan gøre det for dig?

 

Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 22:14

det jeg siger røvh......

hvor er det piratkort så jeg ikke skal betale for noget! Nå nej jeg er bundet i 11 måneder endnu

Tak for infoen, men jeg tror at jeg prøver IPboxen, min gamle strong har udtjent sin værnepligt.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 22:09

 

 Viaskvatterne vil IKKE sælge nogen af deres kanaler til Boxer, da de selvfølgelig ikke vil betale de ågerpriser for dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu