recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel! 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarvel! 

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:11
...en af de mere interessante afsporinger af tråden...
det er jo en smagssag, hvad man kan lide,heldigvis
er vi mennesker forskellige, tror det var det jeg mente.
men selvfølgelig alle kan ikke læse mellem linjerne, det
burde jeg vide, srry
Håber ikke en moderator blander sig i denne tråd, en af det
mest morsomme i dette forum For enige bliver vi/i aldrig
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

men selvfølgelig alle kan ikke læse mellem linjerne

Jeg synes da, at det gik meget godt...
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Jeg er færdig med det her forum. Det er så latterligt, at man ikke kan sige det mindste om plasma uden at blive udsat for en masse hysterisk og vredt anti-LCD demagogi. Det er efterhånden blevet umuligt at have en sober diskussion om fladskærme uden at den degenerer til en eller anden sørgelig form for mudderkast. Jeg gider ihvertfald ikke spilde mere af min tid herinde. Kan I have det! 

Enig. Sitet er erobret af nogle herrer (gætter jeg på), der har autosvar på alt: Panasonic.

 

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Jeg er færdig med det her forum. Det er så latterligt, at man ikke kan sige det mindste om plasma uden at blive udsat for en masse hysterisk og vredt anti-LCD demagogi. Det er efterhånden blevet umuligt at have en sober diskussion om fladskærme uden at den degenerer til en eller anden sørgelig form for mudderkast. Jeg gider ihvertfald ikke spilde mere af min tid herinde. Kan I have det! 

Enig. Sitet er erobret af nogle herrer (gætter jeg på), der har autosvar på alt: Panasonic.

 



... eller LG eller Samsung Plasma... Det er jo ikke producenten- men teknologien. Det kan da ikke være så svært at forstå, at hvis LCD leverede det bedste billede, var det blevet anbefalet. Svarer det ikke til at slå sig selv i hovedet at købe LCD uden nogen decideret grund?
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:06
Jeg synes, at det er tankevækkende, at en bruger bliver så træt af LCD/Plasma-krigen, at han melder sig ud af forummet.

Og brugernes svar er 6 sider på et døgn, hvoraf 75% (jeg har ikke talt efter) er LCD/Plasma-krig.

Eller rettere noget, som jeg næsten vil kalde plasma-flamewar, for de få, der har talt for LCD i tråden har faktisk ikke kæmpet nær så indædt for deres teknologi.

Jeg er ikke i tvivl om, at plasma sikkert - alt andet lige - giver det bedste billede, men derfor kan det godt være trættende at man slet ikke kan få et råd om at købe LCD-tv.

Det ER et problem her på recordere.dk, at man ikke kan få råd om LCD-køb. Jeg, som moderator, burde måske gribe ind, men det er ikke så let. Så skulle jeg jo mandsopdække forummet. Og jeg ville også dræbe noget af den gode diskussion, der trods alt kommer ud af det en gang imellem.
- Og jeg ville forhindre den del af LCD-spørgerne, som faktisk ikke har overvejet plasma godt nok, i at købe det rigtige TV.

I stedet for at moderere, vil jeg appelere.. Jeg vil appelere til, at fortalere for Plasma tænker en ekstra gang over, om man virkelig hjælper trådstarter nærmere svaret på hans spørgsmål, inden man - næsten pr. automatik - svarer plasma.
Og hvis trådstarter holder fast i, at han gerne vil have LCD, så lad ham købe et TV med dårligere billedkvalitet. - og lad LCD "eksperterne" rådgive ham, så han får det LCD-tv han gerne vil have..

- Det samme gælder selvfølgelig, hvis trådstarter ønsker plasma, og du mener at LCD er det rigtige i hans situation.

På den måde får vi mulighed for at brugerne kan få svar på lidt flere af deres spørgsmål, uden at deres tråde skal dø ud i den sædvanlige krig.

Husk, at du hjælper ikke trådstarter ved at starte en plasma/lcd-krig i hans tråd. - Tråden ender som alle andre tråde. Desværre...

Pyha, det blev en lang smørre.

...Ole

(edit: bare et par kommafejl, som skar i mine øjne (NØRD)



Redigeret af Ole - 08-Juli-2009 kl. 22:07
Moderator, recordere.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:08

Problemet er at folk ikke fortæller baggrunden for deres ønsker! Her på siden er det jo generelt således at bedste tv=bedste billedkvalitet 

Når man opretter en tråd herinde og eksempelvis spørger om "bedste tv til max 10k" så vil man ofte få det svar at man skal kigge på et plasma i den prisklasse, da det generelt er der, hvor man får den bedste billedkvalitet til pengene.

Såfremt man så har specielle ønsker/krav må man jo udspecificere dette: meget lys i stuen, specielt design, meget tynd skærm, stor anvendelse som computerskærm etc.... Dette ville formentlig betyde at rådene også ville gå på disse parametre og ikke kun på billedkvalitet...

Så ville plasma jo ikke være "standardsvaret"

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:54
thor-thor har fat i det rigtige - Hvis spørgerne var bedre til at beskrive deres behov var det nemmere at rådgive!

Problemet er som jeg har et åbenlyst eksempel på: I går jeg sidder på mit arbejde og som almindelig forbruger information siger jeg højlydt: "Der er en fremragende 42" fladskærm til salg hos Expert for bare 5000 kr!" Fedt! hører jeg flere sige, men en af mine kollegaer er nysgerrig og spørger: Er det en LCD skærm? Nej svarer jeg, det er selvfølgelig en plasma! Alle mine kollegaer nærmest rynker på næsen! Plasma! Er det ikke en død teknologi med mulighed for burn-in. LCD er da bedre! - Behøver jeg uddybe? ;)

De fleste mennesker, almindelige forbrugere som typisk spørger herinde har alene fået af vide af deres kammerater/kollegaer/familiemedlemmer at LCD er bare sagen og derfor er forudindtaget om holdningen til plasma.
Derfor bliver mange spørgere fornærmet når der bliver anbefalet plasma fordi de forventede et andet svar! Ærlig talt - mere kompliceret er dette issue altså ikke. Hvis man spørger åbent må man forvente et andet svar end man regnede med!

/Halsted
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Såfremt man så har specielle ønsker/krav må man jo udspecificere dette: meget lys i stuen, specielt design, meget tynd skærm, stor anvendelse som computerskærm etc.... Dette ville formentlig betyde at rådene også ville gå på disse parametre og ikke kun på billedkvalitet...

Så ville plasma jo ikke være "standardsvaret"

Det passer desværre ikke, jeg har ofte set tråde hvor folk gør opmærksom på de skal bruge det en del til PC, PS3 osv. hvorefter nogen folk så med det samme gør opmærksom på at det er altså ikke et problem på plasma, og at burn in er et gammelt spøgelse. og at brugeren er mindre klog hvis han tror på de gamle rygter..

Det er ganske muligt det er sandt, men efter sådan et angreb, (som brugeren ofte må føle det som) så skriver han nok ikke meget mere i tråden. og tråden udvikler sig med det samme til en plasma/lcd flame war.

Hvis folk i forum respekterede folks ønsker mere og lod DEM vælge, ville det være nemmere :)

Skal lige sige jeg selv har plasma, så jeg er altså ikke imod plasma :)

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Såfremt man så har specielle ønsker/krav må man jo udspecificere dette: meget lys i stuen, specielt design, meget tynd skærm, stor anvendelse som computerskærm etc.... Dette ville formentlig betyde at rådene også ville gå på disse parametre og ikke kun på billedkvalitet...

Så ville plasma jo ikke være "standardsvaret"

Det passer desværre ikke, jeg har ofte set tråde hvor folk gør opmærksom på de skal bruge det en del til PC, PS3 osv. hvorefter nogen folk så med det samme gør opmærksom på at det er altså ikke et problem på plasma, og at burn in er et gammelt spøgelse. og at brugeren er mindre klog hvis han tror på de gamle rygter..

Det er ganske muligt det er sandt, men efter sådan et angreb, (som brugeren ofte må føle det som) så skriver han nok ikke meget mere i tråden. og tråden udvikler sig med det samme til en plasma/lcd flame war.

Hvis folk i forum respekterede folks ønsker mere og lod DEM vælge, ville det være nemmere :)

Skal lige sige jeg selv har plasma, så jeg er altså ikke imod plasma :)

Der er jeg ikke helt enig, synes ofte at spørgsmålet er: ny, skærm til x-antal tusind kr., skal have... og være LCD. Når der så bliver spurgt hvorfor LCD, er svaret ofte noget med at "man" mener at have hørt noget om burn-in, kort levetid etc.

Synes ofte at de tråde der kører af sporet er, hvor spørgeren er en person der ikke ved en masse om emnet, men har hørt fra naboen, familien etc. at LCD er "the shizzle" og evt. set et par billige "Bilka skærme" som havde "fantastiske farver" etc. Så spørger de så herinde om den skærm, de har kastet deres kærlighed på, for at få bekræftet at den er verdens bedste. Når svaret så er, at det er den ikke nødvendigvis, synes jeg ofte at de forsøger at forklare, hvorfor den alligevel er fantastisk i stedet for at høre på de råd de får!

I øvrigt er der jo intet problem i at spille PS3 på plasma. Ligesom man jo også sagtens kan anvende plasma som computerskærm, men her er fullhd selvfølgelig en fordel ved mange mindre LCD skærme, ligesom et konstant statisk billede i længere tid ikke er plasmaens force. 

Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:23

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Jamen skal vi nævne Otto, Rasmus Larsen, diverse andre top profesionelle folk som ved hvad de snakker om? Ærlig talt. Folk er sgu for ignorente.

Ok, her står jeg så af !! Det er meget muligt at de nævnte personer er 'top professionelle', men hvordan definerer man lige det ?

Hvad gør disse personer mere egnede til at bedømme billedekvalitet end andre ??

Jeg har set tv i 35 år og ser 8 timers fjernsyn om dagen, så jeg må da også være professionel....

Billedekvalitet er da en smags sag, ligesom designet på tv'er er en smags sag. Ved godt jeg bliver slagtet nu, men her kommer MIN MENING:

Jeg har en kammerat der har et ISF kalibreret Pio 5090 og i MINE øjne er det et vanvittig dårligt billede. Farverne er underlige, kontrasten helt hen i vejret og dybden i billedet mangler. Selvfølgelig kan det sagtens være et korrekt billede, det tv viser, men i MINE øjne er det bare ikke til at holde ud at se på.

Har selv et Sony LCD og kan da sagtens se at det ikke har verdens bedste billede, men i mit valg var bla. strømforbrug, pris og design, nogle vigtige parametre og så må man jo gå på kompromis med billedekvaliteten. Er dog ganske tilfreds med mit tv og specielt ved blu-ray syntes jeg det sparker røv ;)

Jeg er personligt ligeglad med om mit tv er plasma eller lcd, bare jeg kan holde ud at se på det, både når det er tændt og når det er slukket. Desværre tror jeg at mange af de plasma fanatikere der er her på forum, er farvet af de 'top professionelles' meninger og egentlig ikke har en seriøs mening selv.

 

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:30

Jeg vover den påstand at 80-90 % af LCD køberne har fravalgt plasma på et forkert grundlag. Dermed ikke sagt at alle 80-90 % er endt ud med et decideret fejlkøb.

Og så forstår jeg slet ikke harmen over,at man i god tro har nævnt Pioneer og Panasonic som omdrejningspunkter for "bedste billede overall" og "bedste køb".De to har garanteret været med til at sætte både standarter og prisniveau for hele branchen.

Forøvrigt lidt forudsigeligt, at det feks ikke er en af "bedste billed mafiaen" som bakker ud af forumet i protest mod usaglige LCD argumenter . . .

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af BalooDK BalooDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Jamen skal vi nævne Otto, Rasmus Larsen, diverse andre top profesionelle folk som ved hvad de snakker om? Ærlig talt. Folk er sgu for ignorente.

Ok, her står jeg så af !! Det er meget muligt at de nævnte personer er 'top professionelle', men hvordan definerer man lige det ?

Hvad gør disse personer mere egnede til at bedømme billedekvalitet end andre ??

Ved da ihvertfald at Otto har diverse kurser i korrekt billedkvalitet etc.  Idet de nævnte i et eller andet omfang har gjort billedkvalitet til deres levevej/interesse må man vel formode at de ved et par ting? 

Jeg har set tv i 35 år og ser 8 timers fjernsyn om dagen, så jeg må da også være professionel....

Billedekvalitet er da en smags sag, ligesom designet på tv'er er en smags sag. Ved godt jeg bliver slagtet nu, men her kommer MIN MENING:

Jeg har en kammerat der har et ISF kalibreret Pio 5090 og i MINE øjne er det et vanvittig dårligt billede. Farverne er underlige, kontrasten helt hen i vejret og dybden i billedet mangler. Selvfølgelig kan det sagtens være et korrekt billede, det tv viser, men i MINE øjne er det bare ikke til at holde ud at se på. 

Det er jo fair nok, men udgangspunktet må vel være at skærmen skal kunne vise kildematerialet så korrekt som muligt. Hvad brugeren så vælger som sine indstillinger, er jo vedkommendes eget valg

Har selv et Sony LCD og kan da sagtens se at det ikke har verdens bedste billede, men i mit valg var bla. strømforbrug, pris og design, nogle vigtige parametre og så må man jo gå på kompromis med billedekvaliteten. Er dog ganske tilfreds med mit tv og specielt ved blu-ray syntes jeg det sparker røv ;)

Igen fair nok, der er andet i livet end billedkvalitet. Så længe man er bevidst om at det er et kompromis og man ikke kan få det hele på en gang er der jo ingen, der brokker sig over det

Jeg er personligt ligeglad med om mit tv er plasma eller lcd, bare jeg kan holde ud at se på det, både når det er tændt og når det er slukket. Desværre tror jeg at mange af de plasma fanatikere der er her på forum, er farvet af de 'top professionelles' meninger og egentlig ikke har en seriøs mening selv.

Uden egne meninger ville debatten næppe blive så ophedet herinde!



Redigeret af thor-thor - 08-Juli-2009 kl. 23:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu