|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jupitor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 21-Juli-2009 kl. 23:07 |
Jeg har en Acer 8920G med DVB-T. Med den medfølgende lille antenne og Windows media center kan jeg se DR1 og 2 og TV2. Kan også finde G-tv men kun lyd og ingen billede?
Har også læst at det er muligt at finde den nye Canal 9. Jeg bor på Frederiksberg tæt på senderen, men det kræver det noget specielt og er det overhovedet muligt at se på laptop'en? Ved en søgning kan jeg ikke finde kanalen. Redigeret af Jupitor - 21-Juli-2009 kl. 23:08 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
For at det skal virke skal du køre windows 7 mediacenter.. Canal 9 burde ligesom g-tv kunne findes, selvom dit system ikke kan decode meg4/h.264... Er der ok signal fra det pågældende MUX? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Kenneth.Wenzel ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
G-TV og Canal9 sender med med vilje i det "gamle" lydformat mpeg1 layer 2 (og ikke det nye HE-AAC, som Boxer TVs mpeg4 kanaler gør). Så hvis du høre lyden og ikke ser noget billede, så er det fordi du kun har en mpeg2 tuner. Du skal derfor opgradere til mpeg4. Og Canal9 og G-TV bliver sendt på MUXKBH fra Borups Alle (og fra Gladsaxe), så du har masser af signal. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
#kenneth.Wenzel Redigeret af avh - 23-Juli-2009 kl. 09:41 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
Hvor finder man det codec på Cyberlinks hjemmeside? Jeg ved det er includeret i PowerDVD 8, som jeg allerede har, men den ønsker jeg ikke at installere på mit mediacenter, hvor jeg bruger Zoomplayer til afspilning. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Det har hidtil været en del af powerdvd 8, (kun nogle versioner). Redigeret af avh - 23-Juli-2009 kl. 09:49 |
|
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
Som jeg skriver ønsker jeg ikke at installere PowerDVD på mit mediacenter. Jeg ønsker kun h.264 codecet. Jeg anvender Zoomplayer til afspilning, primært fordi den kan afspille stort set alle formater og har en rigtig god hurtigspolingsfunktion også i alle formater. På disse punkter halter DVBViewer langt bagefter. Derudover er Zoomplayer hurtigere end nogen anden player jeg har prøvet. Afspilning starter omgående ved tryk på play knappen eller klik på filen. Det eneste den mangler er visning af undertekster ved afspilning af .ts filer. Her har jeg kun kunnet finde én player, nemlig VLC, der kan det, bortset fra diverse mediacenter løsninger som DVBViewer og MediaPortal. Jeg har allerede CoreAVC, men det understøtter ikke hardware acceleration på mit grafikkort. Flemming Redigeret af fltk - 23-Juli-2009 kl. 10:36 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Kenneth.Wenzel ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Du har ret, at det er tv tunerren uvedkommen, hvorledes tv-signalet er enkodet. Jeg gjorde bare opmærksom på, hvoledes G-TV og Canal9 var enkodet. Og af fejlbeskrivelse fremgår det, at man kun kunne dekonde mpeg2 data. For at kunne se G-TV og Canal9, så skal man opgradere sit system, således at man kan dekonde mpeg4. Håber at det er mere klart nu. Kenneth Wenzel, Open Channel, som driver MUXKBH, hvor man kan se G-TV, Canal9 Free-to-Air samt Boxer TVs intropakke. Redigeret af Kenneth.Wenzel - 23-Juli-2009 kl. 13:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |