|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() Sendt: 24-Juli-2009 kl. 14:17 |
Efter min gamle laptop brændte sammen læste jeg glædeligt Bilka tilbudsavisen fra i mandags hvor man kunne erhverve sig en Acer Aspire 6530 med ganske fornuftige specs til 5899,- og jeg slog til onsdag. Her fredag bliver jeg så enig med mig selv om at den 16" (16:9) brede skærm, samt det fulde tastatur (alm. + nummerisk) ikke er noget for mig da jeg føler jeg kun bruger venstre side af pc'en. Jeg ringer så til Bilka for at høre om jeg eventuelt bare kan købe en anden computer ude ved dem - men der er intet at gøre, man kan ikke bytte den når kassen har været åbnet. Mit spørgsmål er således om det kan være rigtigt at det forholder sig således? Hvis jeg havde købt den på nettet ville jeg jo have de 14dages fuld returret pga. fjernsalg. Vil det så sige at det ikke kan betale sig at købe laptops i butikker mere? Jeg synes stadig at specsne er fine på laptoppen, men jeg kan ikke vænne mig til det fysiske, hvordan skal jeg finde ud af det uden at bruge den i hverdagssituationer?
Har jeg nogle muligheder for at få byttet varen? (ps. indlægget er også opslået på hol.dk) |
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Det er kun returretten ved fjernsalg, som er lovpligtig, og hvor man har ret
til at prøve varen. Ved køb i butikken er returret en ekstra service, som butikken vælger at give, og derfor vil jeg tro, at de selv kan fastsætte betingelserne for den. Så med mindre de har nogle betingelser på skrift, der siger det modsatte, vil jeg mene, at du hænger på den. Og ja, i en del tilfælde kan det godt betale sig at købe over nettet... |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Tror ikke der er meget at gøre, Bilka reklamerer med "ubrudt" emballage, så kan du ikke gøre mere iflg. købeloven. Bilkas regler
Redigeret af pendec - 24-Juli-2009 kl. 14:24 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |