recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GE Fibernet - router går ned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGE Fibernet - router går ned

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: GE Fibernet - router går ned
    Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:35

Ingen netværkshajer i farvandet ? :-)

Måske jeg skal have en speciel router som er bedre gearet til multicast trafik, eller skal jeg bare glemme alt om det, og lave et ekstra kabel + ekstra netkort i mit mediecenter ?

Min router er i øvrigt en Linksys WRVS4400N - jeg har tidligere været ude for at den går ned, ved for megen belastning.

 

 

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:32

Hejsa

Jeg har fiber fra Galten Elværk. Fiberboksens internetdel er koblet til den indbyggede switch i min router som så virker som gateway for mit LAN.

Nu har jeg også koblet Fiberboksens tv del til routeren. Det virker perfekt og jeg kan sagtens hive tv kanalerne ud fra en pc, så ikke noget problem her. Jeg har desuden sat MediaPortal op med IPTV til dem. Det virker også.

Problemet er at min router nu går ned ret tit som om at den ikke kan klare trafikken fra fiberboksen med multicast.

Jeg ville gerne kunne samle al trafik i kun ét kabel, hvorfor jeg har gjort det på denne måde, men er der mon en måde man kan "skåne" sin router på ?

 

 

 

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu