recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af harddiskoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af harddiskoptager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 01:39
I skriver, at man med en digital "boks ikke kan bruge analog recorderen til noget. Men vil jeg ikke kunne smide min recorder på boksens scart analog udgang, og så optage diverse programmer mens jeg ser noget andet på TV'et, via den digitale udgang på boksen?

Jeg er selv i en antenneforening, som snart får adgang til Yousee's kanaler og digital bokse. Og jeg mener, at der også findes en analog udgang på dem til ældre udstyr. Vil den analog udgang fungere helt separat af den digitale udgang til TV'et?

For så er min dag reddet, jeg kan stadig bruge min gamle Sony 910 recorder, som jeg har været mega glad for, og er det stadig :-)

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Men vil jeg ikke kunne smide min recorder på boksens scart analog udgang, og så optage diverse programmer mens jeg ser noget andet på TV'et, via den digitale udgang på boksen?

Det vil kræve, at det er en boks med to digitale tunere. Jeg kender ikke YouSees bokse, men jeg tvivler på, at de har mere end een tuner. Versionen med indbygget harddisk har sikkert to tunere, men køber du den, vil du næppe bruge din gamle recorder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 07:51

 

 Det er precist sådan det forholder sig.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:



For så er min dag reddet, jeg kan stadig bruge min gamle Sony 910 recorder, som jeg har været mega glad for, og er det stadig :-)

Moef

Du kan da bruge din Sony 910 som idag. Du har stadig antennesignalet til den. Og hvad jeg forstået forsvinder ikke det analoge signal fra Yousee.
Leif
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:


Du kan da bruge din Sony 910 som idag. Du har stadig antennesignalet til den. Og hvad jeg forstået forsvinder ikke det analoge signal fra Yousee.
Leif

Forudsat han kan leve med kvaliteten. Vi bruger ikke længere vores analoge recorder, efter vi fik digitalt TV. Kvaliteten på recorderen er, som den altid har været, men det digitale signal er så meget bedre, at en analog optagelse ikke længere er til at holde ud.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 11:38
Ja, det analog signal forbliver i vores kabel stik. Jeg troede jo bare, at man så kunne splitte signalet op i digital boksen, så det analog blev sendt uberørt videre til min Sony, og de digitale kanaler videre til mit TV. Men sådan forholder det sig åbenbart ikke, øv :(

Men burde de ikke være sådan? Det lyder lige til. Jeg forstår ikke, at man skal bruge to digital tunere for at optage det analog signal, samt at vise det digitale, hvis begge signaler findes i kablet?

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
SteenB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 11:46

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ja, det analog signal forbliver i vores kabel stik. Jeg troede jo bare, at man så kunne splitte signalet op i digital boksen, så det analog blev sendt uberørt videre til min Sony, og de digitale kanaler videre til mit TV. Men sådan forholder det sig åbenbart ikke, øv :(

Jeg har et Sony KDL-26V4500 TV i soveværelset koblet til en gammel Pioneer DVR-540H via Scart. Antennesignalet er sløjfet igennem Pioneer'en op til fjernsynet, og der er ingen problemer med at se digitalt TV (med Viaccess CAM+programkort (SmartWi)). Desuden kan jeg optage de digitale kanaler fra fjernsynet ned på Pioneeren, inkl. HD-kanalerne selvom de naturligvis bliver optaget i SD. :-)



Redigeret af SteenB - 27-Juli-2009 kl. 11:47
M.v.h.
Steen B.
_________________________
Pioneer PDP-428XD, DVR-520/540H, DV-696AV
LG BD550
Sony KDL26-V4500, PS3 160GB
Samsung LE22B450, SMT-H3126
Sagem 60
Onkyo TX-SR607 AV-Receiver
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ja, det analog signal forbliver i vores kabel stik. Jeg troede jo bare, at man så kunne splitte signalet op i digital boksen, så det analog blev sendt uberørt videre til min Sony, og de digitale kanaler videre til mit TV. Men sådan forholder det sig åbenbart ikke, øv :(


Hov! Er det antennesignalet, du vil sende videre til recorderen? Det var ikke det, du først skrev. Du skrev, at du ville bruge boksens scart-udgang. Det er noget helt andet.

Hvis boksen er forsynet med en antenneudgang, så antennesignalet kan passere urørt, kan du selvfølgelig sagtens forbinde recorderen til denne udgang. Men så optager du fra et analogt antennesignal, hvilket typisk vil give betydeligt dårligere kvalitet end et digitalt antennesignal, som omdannes til et analogt billedsignal og sendes ud på boksens scart-udgang.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 12:01

Man kan sagtens køre analogt til HDD-optageren, samtidig med at man kører digitalt til TV'et. Og ser man ikke noget på TV'et, kan man godt optage via scart fra boksen - i en lidt bedre kvalitet.

M.h.t. mærke, så vælg en Panasonic - uanset model. De er 99% lydløse, er rigtig hurtige i betjeningen - optage start på 2 sek., og generelt af god holdbarhed og kvalitet.

M.v.h.



Redigeret af Henrik B. - 27-Juli-2009 kl. 15:54
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og ser man ikke noget på TV'et, kan man godt optage digitalt fra bokasen - via scart.

Ovennævnte er ikke nogen digital optagelse, men analog.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 12:26

Ja og? Han efterspørger ikke muligheden for at kunne optage digitalt - her og nu!

Ligesom han troede at han kunne optage analogt, samtidig med at han så digitalt - og det kan han!

M.v.h.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Ja, det analog signal forbliver i vores kabel stik. Jeg troede jo bare, at man så kunne splitte signalet op i digital boksen, så det analog blev sendt uberørt videre til min Sony, og de digitale kanaler videre til mit TV. Men sådan forholder det sig åbenbart ikke, øv :(


Hov! Er det antennesignalet, du vil sende videre til recorderen? Det var ikke det, du først skrev. Du skrev, at du ville bruge boksens scart-udgang. Det er noget helt andet.

Hvis boksen er forsynet med en antenneudgang, så antennesignalet kan passere urørt, kan du selvfølgelig sagtens forbinde recorderen til denne udgang. Men så optager du fra et analogt antennesignal, hvilket typisk vil give betydeligt dårligere kvalitet end et digitalt antennesignal, som omdannes til et analogt billedsignal og sendes ud på boksens scart-udgang.


ja ups.. det er mig for forvirre det mere end jeg egentlig ville, sorry :-)

Jeg tænkte nemlig på, om man via Scart stikket også havde det fulde analog antenne signal i dette stik. Men det er jo selvfølgelig kun til afspilning, og altså ikke indeholdt noget antennesignal. Så man skal have splittet coax antenne signallet op i to, et kabel til recorderen og et til TV'et, hvis det kan lade sig gøre?

Jeg tror ikke yousee boksen har nogen antenne udgang som luser input videre?

Pt. vil jeg nemlig hellere optage på min Sony recorder med alle dens dejlige optage functioner, og så ha' et lidt dårligere billede ved afspilning.
Jeg gemmer ikke mine optagelser, ses en gang og så slettes de.
At have en Yousee digital boks, med - efter hvad jeg kan forstå.. forholdvis mangelfulde optage functioner og egenskaber, samt eventuelt bøvle med fejl, det er jeg ikke vild med. Det er blot min mening :-)

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu