recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee signal

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Splittere er da noget som er skabt af en med horn i panden. Signaler skal fordeles ikke splittes. Enten får man lavet et proffesionelt setup med dåser i hvert rum, eller en løsning med en distributions forstærker med variabel gain til de enkelte Outputs.



Øh, Hvad betyder "en løsning med en distributions forstærker med variabel gain til de enkelte Outputs"? Beklager min uvidenhed, men måske kan du skære det ud i pap for mig

En løsning med dåser i hvert rum må da vel koste en del at få lavet professionelt? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 20:07

 

 En forstærker med x antal Out, der kan justeres til hvert enkelt Output. En proffesionel løsning kan jo også laves selv.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 En forstærker med x antal Out, der kan justeres til hvert enkelt Output. En proffesionel løsning kan jo også laves selv.



Er det sådan noget jeg skal kigge på:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennef orstaerker/antenneforstaerker_4vejs_1877_da.html

eller

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennef orstaerker/professionel_antenneforstaerker_4_vejs_3330_da.ht ml

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 21:16

 

 Det er F-Connector typen du skal gå efter, det er et bedste.

 Professionel Antenneforstærker - 4 vejs.

 Følg vejledningen når du installerer den, så slulle alt være i orden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Majmik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 08:42
jeg vil foreslå du laver et stikledningssystem fra en forstærker som denne :  http://dkt.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=27&M=Shop&a mp;PID=141&ProductID=40
Det vil sige et antennekabel ud til hver slutdåse, det virker og man får det samme gode signal til alle enheder


Redigeret af Majmik - 08-August-2009 kl. 08:46
Til top
Experten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 09:54
Undskyld forstyrrelsen. Jeg har tit set folk sætte al mulig billigt affald op. Comega DA-4/8 PM er de eneste er ka klare opgaven mht tdc og stofas digital QAM signal.
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=723
Normalpris andre steder 995,-
Her fåes den. Hvis det er helt 100% rigtigt skal alle stik crimpes på (klemmes på med en rigtig sekskantet tang). Men det er kun når vi kommer fra TDC og stofa af vi gøt det. Ellers er ganske almidelige F-stik ganske udemærket. Sørg for at tage en stump kabel med hen hvor du køber stik og prøv at de sidder ordentlig fast ved fastgørelse. De fleste hedder 5,3 og 6,8 mm. De ledningssystem er helt fint, hvis du bare placerer comegaen i stuen og så fordeler fra vægdåsen. Dvs 1 fra comegaen til tv, 1 fra comegaen til hd boks, og en fra comegaen til det sidste.
Hvis og såfremt kablet er for billigt (harald nyborg bl.a.) vil QAM signal ikke blive fremført ordentligt.
Triax og bidea kabel er gode mærker.
Om du så havde 30-40 meter fra stue til HD boks, ville det ikke betyde noget som helst, da QAM signalet ka køre med meget lave værdier uden fejl.
Mht stik.Lad for alt i verden være med at købe dyre guld stik og kabler, det er også noget satan har skabt. Køb disse:
http://telecenteret.dk/download/katalog/konnektorer.pdf
Det stik udfor varenr. 84200
Har ikke fundet en side hvor almindelig forbrugere ka købe dem.Prøv din radio/tv forhandler.
De er de bedste på markedet. Jeg ka sige så meget, at hvis mine kollegaer opdager jeg ikke har brugt disse i installationen ska jeg gi kage det næste år.
Håber du ka bruge det.
Analogt dur!!!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu